PDA

Visa fullständig version: Löste Troubl med vbseo integration - hjälp

gopalmm2
15-10-11, 22:44
Jag har uppgraderat vbet till den senaste versionen idag - 4.4.3 och sedan beslutat att använda vbseo integrering.

Jag har följt alla steg... och nu sidan forum har gått tomt. Jag har inaktiverat vbseo, så sidan forum är tillbaka igen. Jag bara förstöra något medan integrera den med vbseo?

Tack för svar,

GMan

gopalmm2
15-10-11, 23:25
UPPDATERING - jag kontrollerat alla ändringar och allt verkar bra. Jag redid integration från början... Jag har ingen aning varför sidan appreas tomt.

Tack...

r.dziadusz
17-10-11, 07:18
Hej
För det första kontrollera om du överför innehåll från uppladdning-en gång, också kan du visa mig din .htaccess-fil?

gopalmm2
17-10-11, 07:59
Jag re-uploaded uppladdning-en gång innehållsförteckning och over-wrote filerna just nu, men att inte fixa det, tyvärr... det som oroar mig är att det inte ge mig ett fel felsökning av det med - bara en tom sida!

Här är min .htaccess-innehållet:

# Comment the following line (add '#' at the beginning)
# to disable mod_rewrite functions.
# Please note: you still need to disable the hack in
# the vBSEO control panel to stop url rewrites.
RewriteEngine On

# Some servers require the Rewritebase directive to be
# enabled (remove '#' at the beginning to activate)
# Please note: when enabled, you must include the path
# to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)
#RewriteBase /

#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.yourdomain\.com
#RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forums/$1 [L,R=301]

RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap|api\.php)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbseo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/

RewriteCond %{QUERY_STRING} (hl=|language=)(zh-TW|zh-CN|..)
RewriteRule ^(.*)$ http://%{HTTP_HOST}/%2/$1? [L,R=301]

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/

RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]

Tack för att svara.

r.dziadusz
17-10-11, 09:12
Din .htaccess-fil är fel, du bör placera nya regler innan vbseo regler, följ beskrivningen här: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-integration-other-plugins/414-vbseo-integration.html
Du måste flytta det precis efter den här raden:

RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

gopalmm2
17-10-11, 14:45
OK, tack så mycket! Så jag ju göra en enda röra. Jag kan aktivera vbseo nu, men det finns en annan fråga. När jag klickar på en översättning flagga, det inte går att översätta... ger mig en halv sida så här:
https://lh4.googleusercontent.com/-ttT8Cur-YEU/TpwxAdYWaqI/AAAAAAAABYM/-3c-D0LpPkU/s800/TBVBET.jpg

Några idéer?

r.dziadusz
17-10-11, 20:21
Du överföra alla vBET filer, kontrollera det, och om du har allt innehåll som överförs, kontrollera att du har alla konfigurerad korrekt.
Om det inte hjälper vänligen re-upload alla filer och göra om ändringar
Om det inte fungerar ju, vänligen PM din tillgång detalj som jag kan kontrollera det på plats

gopalmm2
17-10-11, 22:29
Tack. Jag har skickat ett PM. Jag redid allt, men samma resultat.

r.dziadusz
18-10-11, 11:54
PM som fått

r.dziadusz
18-10-11, 13:07
Jag har också niticed som du missar en rad i din .htaccess, vänligen Använd detta

# Comment the following line (add '#' at the beginning)
# to disable mod_rewrite functions.
# Please note: you still need to disable the hack in
# the vBSEO control panel to stop url rewrites.
RewriteEngine On

# Some servers require the Rewritebase directive to be
# enabled (remove '#' at the beginning to activate)
# Please note: when enabled, you must include the path
# to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)
#RewriteBase /

#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.yourdomain\.com
#RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forums/$1 [L,R=301]

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap|api\.php)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbseo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/

RewriteCond %{QUERY_STRING} (hl=|language=)(zh-TW|zh-CN|..)
RewriteRule ^(.*)$ http://%{HTTP_HOST}/%2/$1? [L,R=301]

RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]

Och jag komma inte från er, jag kommer att kunna kontrollera det bara när du skickar mig dem:)

gopalmm2
18-10-11, 21:00
Jag tror att det är vad jag har som .htaccess nu. Jag har skickat du tillgång av PM. Tack än en gång! Kan jag få vbet att arbeta separat från vbseo... men integrerar båda verkar vara svårt för me... ber om ursäkt för de problem och tack. Det är mycket uppskattat:). Jag är glad av stödet som här.

r.dziadusz
19-10-11, 13:19
Hej jag kan inte tillträde ditt forum med data som du har gav mig kontrollera Inkorgen

gopalmm2
19-10-11, 14:56
Hej, kontrollerat jag inloggningen innan det skickas. Jag försökte det igen och det fungerar för mig. Jag skickade en alternativ server IP i DNS-frågan.

Tack.

gopalmm2
19-10-11, 16:52
Thaks till r.dziadusz, min fråga har lösts. Din hjälp är mycket uppskattade: D.

r.dziadusz
19-10-11, 17:01
:) gärna hjälpa dig, om du har några andra frågor som be, om alla andra frågor vänligen Öppna ny tråd

gopalmm2
21-10-11, 00:12
Tyvärr, men det fortfarande verkar vara vissa problem. Min hela sida översätter nu, men enskilda översättningarna verkar inte fungera av någon anledning. Vet du vad det är? Eftersom sidan översättningen fungerar, antar jag att google API eller microsoft API arbetar, men jag vet inte varför enskilda texten inte översätta.

Tack för alla svar.

vBET
21-10-11, 02:55
Öppna ny tråd för ny fråga - även ange mer information (exakt URL till den sida där problemet finns, offert för text som inte är översatt).

Kort - Vänligen Observera att du inte har att gissa gör översättning API arbetar kan du kontrollera det i Admin CP - > vBET - > översättning leverantörer tillgänglighet. Anledningen till varför inte fungerar enskilda översättning kan vara att faktiskt leverantörer inte är tillgängliga, så fick du vad du har i cachen och vissa delar (de som inte har översatts) är nya på sidan (nya svar, redigerade inlägg). Öppna ny tråd för det här nya problemet om du behöver mer hjälp.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations supported by vBET 4.10.1