Visa fullständig version: Löste Avinstallera och resultat
Efter använder vBET4 för ett par månader, allt verkar bra men jag har bestämt att jag vill ta bort det från min forum.
Skäl:
1. Min dedicerade server-databasen har blivit mycket stora, och varje funktion i forum blir mycket långsamt. Jag hade att uppgradera min serverns hårddisk till SSD så att allt blir normalt igen. Jag tror detta är endast en tillfällig lösning och allt skulle bli là ¥ ngsam igen när storleken på databasen växer lite mer.
2. Kommer att få betala när Google börjat debitera pengar att använda deras API-v2.
3. Det är verkligen aldrig en bra idé att köra automatisk översättning med cachelagring så att det ser ut som ditt forum har fler trådar. Jag brukade köra en liknande plugin WordPress och en dag som Google bara bort alla index på auto översatta sidor.
Av ovanstående skäl kan inte vara rätt, de är mina skäl, men jag vill inte ta några risker.
Eftersom vBET är en mycket avancerade och sofistikerade plugin, är jag säker att avinstallationen inte kommer att vara lätt eftersom installationen själv var inte mycket lätt heller.
Jag har 2 frågor nu:
1. Avinstallera (kan du erbjuda betalt "avinstallera service")
2. 404-fel. Efter avinstallationen blir det en hel del 404-fel på grund av avskaffandet av översatta sidor. Är det egentligen att göra ett skript för att automatisk omdirigering Sök motor robotar och gästerna tillbaka till den ursprungliga tråden med en 301 Permanent flyttad kod?
I vBSEO, finns det ett alternativ i allmänna inställningar > vBSEO inställningar. Kanske kan det hjälpa?
"Det gick inte att hitta filen" begär hantering?
Välj hur "Filen inte hittas" begäranden kommer att hanteras:
-Omdirigering till hemsida
-Skicka 404 http-kod och visa meddelandet "Sidan kunde inte hittas"
-Inkludera anpassad felsida. Anmärkning: Filnamnet bör omfatta den absoluta sökvägen. (exempel: /home/user/public_html/error.php)
En uppdatering.
Jag har gjort följande:
1. Funktionshindrade vBET
2. Återgå .htaccess
3. Återställa functions_vbseo_createurl.php och functions_vbseo_url.php
När jag försöker besöka översatta trådar, det visar Status: HTTP/1.1 301 flyttas permanent och omdirigerar mig till den ursprungliga tråden. Detta är goda nyheter!
Jag har bara inaktiverat vBET men avinstallera inte den.
Vad händer om jag avinstallera det? Kommer flyttas 301 permanent omdirigering gått som jag misstänker att detta görs för närvarande genom vBET.
Några andra saker att undersöka ytterligare användargrupper och osv...
r.dziadusz
08-10-11, 08:13
Efter avinstallera saker som ytterligare användargrupper (skapat av vBET) kommer att tas bort från databasen, också just nu om det tillgängliga betaversionen av PHP-robot som tar bort alla dina BBcode - från länkar också
Tack.
Kan någon bekräfta att 301 Permanent flyttad sidhuvuden och omdirigering är gjort av vBET?
Om det är gjort av vBET, kommer jag endast inaktivera det (inte avinstallera) eftersom om jag avinstallera, det kommer att orsaka en hel del 404 hittades inte-fel.
Ingen din 301 redirects görs inte av vBET - du har vBET inaktiveras så det gör inget. Du kan avinstallera vBET.
Observera att du kan ange .htaccess regler ha omdirigeringar - nu är det förmodligen gjort av vbseo.
Berätta behöver du mer hjälp här?
PS.
vBET mål är inte att göra ditt forum som ser ut som det har flera sidor som du skrev - tanken är att stödja flerspråkiga samhällen, där alla kan skriva och läsa på sitt eget språk:)
Det är intressant att vBSEO vet var att dirigera tråden översatta till den ursprungliga tråden.
Jag ska schemalägga helt avinstallera vBET i morgon. Vänligen lämna denna tråd öppen för närvarande.
Även om jag håller med dig att vBET kan göra får våra forum stöd flerspråkiga, men tyvärr Google inte se det på så sätt.
vBET är hittills det smartaste eftersom det översätter både URL och innehåll, och Google är fortfarande inte känner till det.
Massor av Wordpress plugins översätta inte URL och de var alla straffas.
Till exempel vbet.com/blog/test, ryska översatta SEO url skulle vara vbet.com/blog/test/ru eller vbet.com/blog/ru/test som lätt kan identifieras som automatiserade översatt sida.
Håll det goda arbetet, men jag har beslutat att sluta använda det jag säger fortfarande att det är en bra mod.
vbseo erkänner tråden ID som ingår i URL-adress, och sedan kontroller gör URL är som det borde vara och om inte omdirigeringar - samma sak händer när du anger ett stavfel i URL.
Vi anser att internet utan språkbarriärer är framtiden:) Och det är stängt varje gång när översättning motorer förbättrar deras översättningarnas kvalitet. Ändra fria API: er som betalas en långsammare detta, men det kommer inte att stoppa det. Så länge människor vill höras överallt. Så länge människor vill kommunicera med alla. Detta är vad för internet finns:)
Vid eventuella frågor under avinstallera bara skriva här - vi hjälper dig.
Hittills avinstalleras böter. De ytterligare användargrupper har tagits bort.
Nu ser jag bara titlar med
Jag hittade en tråd någonstans att det finns ett script eller SQL-kommandot Ta bort den. Kommer för att ge det ett försök.
r.dziadusz
11-10-11, 06:14
Jag antar att du ser "[langtitle =]" osv
Ja det skript som du hittar här: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/2466-how-remove-vbet-language-code-2.html#post10556
Jag stöta tråden eftersom jag ser tusentals fel från Google Webmasters efter en fullständig avinstallera inklusive rengöring upp cacheminnen från databasen.
Se bifogade bilden.
http://i.imgur.com/mCH8a.PNG
Dessa översatta webbadresser med ID inte få permanent dirigeras till den ursprungliga tråden.
Jag försökte installera om vBET att se om de är omdirigering korrekt men inte kunna installera eftersom forumet som hamnade som tom sida. Jag lade märke till detta ske omedelbart efter jag uppdatera filerna för vBSEO. .htaccess är definitivt rätt eftersom jag återställde den äldre versionen när vBET fortfarande körs.
Jag också konstatera att den senaste vBET 4.4.5 ZIP inte innehåller ladda upp-en gång mappen.
Kanske det är orsaken till problemet?
r.dziadusz
14-12-11, 13:51
Vi just beslutat att marge dessa två mappar ladda upp och ladda upp-en gång till ett. Innehållet från upload-en gång fortfarande finns, så det inte bör vara problemet.
Säg mig om gjorde alla nödvändiga steg: hade du gjort ändringar i vBSEO filer? Becouse om inte den gamla .htaccess-filen fungerar inte
Ja det gjorde jag alla åtgärder som krävs. vBulletin installeras i /forum katalog.
1. Ladda upp allt från mappen uppladdning till roten på forumet.
2. Installerat produkten från admincp
3. Uppdaterad htaccess.
RewriteEngine På
RewriteBase / forum /
RewriteCond% {HTTP_HOST}! ^ Www.raymond.cc $ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.raymond.cc/forum/ $ 1 [L, R = 301]
RewriteRule ^ ((webbadresslista | sitemap_) .* \\ (XML |..? Txt) (\\ GZ))? $ Vbseo_sitemap / vbseo_getsitemap.php sitemap = $ 1 [L]
RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & omdirigeras = / forum / index.php [L, QSA]
RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & omdirigeras = / forum / $ 2 [L, QSA]
RewriteCond% {REQUEST_URI}! (Admincp / | modcp / | vbseo_sitemap / | cron)
RewriteRule ^ ((arkiv /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L, QSA]
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-F
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-D
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME} ^! (Admincp | modcp | clientscript | cpstyles | bilder) /
RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L, QSA]
RewriteCond% {REQUEST_URI}! (Admincp / | modcp / | cron | vbseo_sitemap)
RewriteRule ^ ((arkiv /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ vbseo.php [L, QSA]
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-F
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-D
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME} /! (Admincp | modcp | clientscript | cpstyles | bilder) /
RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L, QSA]
4. Ändrade functions_vbseo_createurl.php och functions_vbseo_url.php enligt readme.html instruktion.
Rätt efter att jag ändrar 2 vbseo filerna, blev mitt forum tomt. Naturligtvis jag har markerat att konfigurationen av vBET och se till att varje viktigt alternativ anges t ex licensnyckel och osv...
Hej. Om du vill bara ha omdirigeringar Lägg till .htaccess lämpliga regler. Om ou är klar med vBET finns det ingen mening med att installera det bara att ha omdirigeringar. VBET kommer fortfarande att dirigerar om någon går till språk som inte stöds, men med enkla .htaccess regler är bättre för prestanda.
Google visar fel så länge det inte kommer att ta bort gamla länkar från index och så länge andra sidor innehåller URL-adresser till dina sidor. Det skulle vara samma om jag lägger till min sida URL: din_domän/not_existing_page
Visas sedan ett mer Google fel, eftersom han inte hitta på Webbadressen forumet han fallowed. Så du kan bara ignorera det eller omdirigera. Som jag såg på din skärmbild endast en URL är att översatta sidor - är resten till normal - också inte befintliga sidor. Och en översatt som är helt enkelt bläck till din från 6 platser.
vBET inverkan på ditt forum färdig när du installerat den. Nu behandlar du redan indexerade sidor och länkar till ditt forum från andra tjänster. Om du inte vill använda vBET finns det inget behov av att installera den. Lägg bara till regler med 301 från översatta sidor. Radek - gav vi redan sådana regler i vissa tråd. Hittade dem och publicera här för raymond.
r.dziadusz
15-12-11, 15:21
Hej
Här är en artikel:
För redan har indexerats - bara skapa omdirigering regler som kommer att omdirigera alla dessa ansökningar tillbaka till den ursprungliga. Använd detta (vänligen testa dessa):
#RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ / [L,QSA]
#RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ /$2 [L,QSA]
Lägg till ditt forum katalog där. Eller med andra ord - är de 2 första vBET regler där du bör ta bort vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1 & Omdirigerad =
vBulletin installeras i /forum/ katalog. Kan du ge råd där bör jag Infoga omskrivning regeln bygger på min .htaccess-filen nedan?
Även Glöm inte att sätta koden 301 omdirigering. Tack.
RewriteEngine On
RewriteBase /forum/
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www.raymond.cc$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.raymond.cc/forum/$1 [L,R=301]
RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbseo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]
r.dziadusz
17-12-11, 12:36
Bara redigera innehållet från din tidigare .htaccess
RewriteEngine On
RewriteBase /forum/
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www.raymond.cc$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.raymond.cc/forum/$1 [L,R=301]
RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ /forum/ [L,R=301]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ /forum/$2 [L,R=301]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbseo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]
r.dziadusz
27-12-11, 14:34
Jag kommer att markera denna tråd som löst. Om du fortfarande har frågor om det här problemet be, om alla andra - öppna ny tråd
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):