PDA

Visa fullständig version: Löste Google vägrar att indexera ytterligare webbadresserna som skapats av vBET

myandy99
25-08-11, 04:07
vBET 3.4.1
vBSEO 3,6
vBulletin 3.6.8
vBSEO Sitemap

Jag integrerad vBET med vBSEO webbplatskartan och webbadresser genereras i sitemap ökade markant på grund av ytterligare språk. Men Google vägrar att indexera de flesta av dem på webben med följande meddelande som skickas till mig på min Webmaster Tool:

Googlebot hittade ett mycket stort antal webbadresser på din webbplats: http://xxxx.com/

Googlebot stöter på problem under genomsöka din webbplats http://xxxx.com/.

Googlebot mött oerhört många länkar på din webbplats. Detta kan tyda på ett problem med din webbplats URL struktur. Googlebot kanske onödigt att krypa ett stort antal olika webbadresser som pekar på samma eller liknande innehåll, eller krypa delar av din webbplats som inte är avsedda att kunna genomsökas av Googlebot. Som ett resultat Googlebot kan konsumera mycket mer bandbredd än nödvändigt, eller kanske inte kan indexera hela innehållet på din webbplats.

Mer information om denna fråga

Här är en lista med exempel på webbadresser med potentiella problem. Dock kan denna förteckning omfattar inte alla problematiska webbadresser på din webbplats.

(Notera: provet webbadresserna är det främmande språket webbadresser (som http://xxx.com/forums/no/something-something.html) och de arbetar webbadresser, sönderdelade webbadresser).

Som ett resultat, samtidigt med vBET jag in mycket mer webbadresser än tidigare (661.934) till Google via sitemap avvisade Google flesta av dem och endast indexerade 44.506 av dem.

De detaljerade budskap som förklarar varför Google inte indexera dessa webbadresser är som följande:

Kan inte följa webbadresser
När vi testade ett urval av webbadresser från din webbplatskarta upptäckte vi att vissa webbadresser omdirigeras till andra platser. Vi rekommenderar att din webbplatskarta innehåller webbadresser som pekar till slutdestinationen (målsidan för hänvisningen) istället för omdirigering till en annan webbadress.

HTTP Fel: 301
URL:
http://xxx.com/forums/sl/blah-blah-blah/314-what-ever-sample.html
Problem upptäcks på: Aug 18, 2011

Borde inte Googles index mer av min webbadresser om inte alla? Jag läste på detta forum de goda historierna om vBET öka indexerade adresser på webben och på så sätt föra in ytterligare trafik. Detta har inte hänt mig.

Hur fixar mitt problem?

kamilkurczak
25-08-11, 08:21
hej,
kan du klistra in här en hel meddelande från Google? med fullständig lista över fel webbadresser? Om du inte vill klistra in den här - du kan PM till mig. Jag måste kolla denna länk märkt av Google:) tack

myandy99
26-08-11, 06:15
Bara PM'ed dig. Totalt 2 PM eftersom Googles budskap är mycket lång. Tack

kamilkurczak
26-08-11, 09:02
hej,
Jag kollade dina länkar och jag märkte inte något fel webbadresser och dubbla omdirigeringar. Kan du klistra in här innehållet robots.txt-fil?
dels - med hjälp av Google Chrome verktyg (Ctrl + Skift + J i krom) Jag upptäckte några fel - du kan kolla upp det usng Google Chrome webbläsare.
(Dålig begäran 400, bilden hittades inte = 404) Du kan kontrollera det.

Jag ska försöka hitta varför Google skickar till dig det budskapet.

andra. Jag märkte några sidor med dubbelt Lang i url, till exempel: så det finns problem med omdirigering. Är du säker på att du integrerar vBET med vBSEO korrekt?

myandy99
26-08-11, 17:33
Jag trodde att jag följde instruktionerna för att integrera vBET med vBSEO. Vad tror du att jag kanske har missat? Jag kan dubbelkolla.

forum / nej / PL / photoplog är för en tredje part vBulletin mod och det har inte varit integrerat med vBET (jag vet inte hur man gör det) så är jag inte förvånad över att se udda webbadresser för photoplog i vBET. Photoplog installeras under webbplatsens rot, inte forumet root så webbadressen egentligen borde vara root / vadsomhelst-språk / photoplog, inte root / forum / vadsomhelst-språk / photoplog. Men ändå Google är klagar min vanliga forumet webbadresser blir för många och problematisk.

Detta är min robots.txt innan jag fick Googles budskap:

User-agent: Slurp

User-agent: *
Disallow: / forum / cron.php
Disallow: / forum / index.php
Disallow: / forum / newreply.php
Disallow: / forum / newthread.php
Disallow: / forum / printthread.php
Disallow: / forum / private.php
Disallow: / forum / profile.php
Disallow: / forum / register.php
Disallow: / forum / report.php
Disallow: / forum / reputation.php
Disallow: / forum / search.php
Disallow: / forum / sendmessage.php
Disallow: / forum / payments.php
Disallow: / forum / cgi-bin /
Disallow: / forum / includes /
Disallow: / forum / living_avatars /
Disallow: / forum / customavatars /
Disallow: / forum / members.php
Disallow: / forum / memberlist.php
Disallow: / rumskamrat
Disallow: / rumskamrat-NOTUSED
Disallow: / 3rdparty /
Disallow: / cgi-bin /
Disallow: / klasser /
Disallow: / crons /
Disallow: / funktioner /
Disallow: / import /
Disallow: / includes /
Disallow: / JScript /
Disallow: / licens /
Disallow: / modules /
Disallow: / moderator /
Disallow: / psystems /
Disallow: / smarty /
Disallow: / temp /
Disallow: / ajax /
Disallow: / news.php /
Disallow: / forum / medlemmar /

Sitemap: http://xxxx.com/forums/sitemap_index.xml.gz

Detta är min robots.txt efter att jag fick Google-meddelanden (jag lagt neka till / forum / språk / medlemmar)

User-agent: Slurp

User-agent: *
Disallow: / forum / cron.php
Disallow: / forum / index.php
Disallow: / forum / newreply.php
Disallow: / forum / newthread.php
Disallow: / forum / printthread.php
Disallow: / forum / private.php
Disallow: / forum / profile.php
Disallow: / forum / register.php
Disallow: / forum / report.php
Disallow: / forum / reputation.php
Disallow: / forum / search.php
Disallow: / forum / sendmessage.php
Disallow: / forum / payments.php
Disallow: / forum / cgi-bin /
Disallow: / forum / includes /
Disallow: / forum / living_avatars /
Disallow: / forum / customavatars /
Disallow: / forum / members.php
Disallow: / forum / memberlist.php
Disallow: / rumskamrat
Disallow: / rumskamrat-NOTUSED
Disallow: / 3rdparty /
Disallow: / cgi-bin /
Disallow: / klasser /
Disallow: / crons /
Disallow: / funktioner /
Disallow: / import /
Disallow: / includes /
Disallow: / JScript /
Disallow: / licens /
Disallow: / modules /
Disallow: / moderator /
Disallow: / psystems /
Disallow: / smarty /
Disallow: / temp /
Disallow: / ajax /
Disallow: / news.php /
Disallow: / forum / medlemmar /
Disallow: / forum / AF / medlemmar /
Disallow: / forum / kvm / medlemmar /
Disallow: / forum / ar / medlemmar /
Disallow: / forum / hy / medlemmar /
Disallow: / forum / A-Ö / medlemmar /
Disallow: / forum / eu / medlemmar /
Disallow: / forum / vara / medlemmar /
Disallow: / forum / BG / medlemmar /
Disallow: / forum / CA / medlemmar /
Disallow: / forum / zh-CN / medlemmar /
Disallow: / forum / tim / medlemmar /
Disallow: / forum / CS / medlemmar /
Disallow: / forum / da / medlemmar /
Disallow: / forum / NL / medlemmar /
Disallow: / forum / en / medlemmar /
Disallow: / forum / et / medlemmar /
Disallow: / forum / TL / medlemmar /
Disallow: / forum / fi / medlemmar /
Disallow: / forum / fr / medlemmar /
Disallow: / forum / GL / medlemmar /
Disallow: / forum / ka / medlemmar /
Disallow: / forum / DE / medlemmar /
Disallow: / forum / el / medlemmar /
Disallow: / forum / HT / medlemmar /
Disallow: / forum / iw / medlemmar /
Disallow: / forum / hi / medlemmar /
Disallow: / forum / HU / medlemmar /
Disallow: / forum / är / medlemmar /
Disallow: / forum / ID / medlemmar /
Disallow: / forum / GA / medlemmar /
Disallow: / forum / IT / medlemmar /
Disallow: / forum / ja / medlemmar /
Disallow: / forum / KO / medlemmar /
Disallow: / forum / LS / medlemmar /
Disallow: / forum / LT / medlemmar /
Disallow: / forum / MK / medlemmar /
Disallow: / forum / MS / medlemmar /
Disallow: / forum / MT / medlemmar /
Disallow: / forum / nej / medlemmar /
Disallow: / forum / FA / medlemmar /
Disallow: / forum / PL / medlemmar /
Disallow: / forum / pt / medlemmar /
Disallow: / forum / ro / medlemmar /
Disallow: / forum / RU / medlemmar /
Disallow: / forum / SR / medlemmar /
Disallow: / forum / SK / medlemmar /
Disallow: / forum / SL / medlemmar /
Disallow: / forum / es / medlemmar /
Disallow: / forum / sw / medlemmar /
Disallow: / forum / sv / medlemmar /
Disallow: / forum / zh-TW / medlemmar /
Disallow: / forum / th / medlemmar /
Disallow: / forum / tr / medlemmar /
Disallow: / forum / Storbritannien / medlemmar /
Disallow: / forum / UR / medlemmar /
Disallow: / forum / vi / medlemmar /
Disallow: / forum / CY / medlemmar /
Disallow: / forum / yi / medlemmar /
Disallow: / forum / member.php
Disallow: / forum / AF / member.php
Disallow: / forum / kvm / member.php
Disallow: / forum / ar / member.php
Disallow: / forum / hy / member.php
Disallow: / forum / A-Ö / member.php
Disallow: / forum / eu / member.php
Disallow: / forum / vara / member.php
Disallow: / forum / BG / member.php
Disallow: / forum / CA / member.php
Disallow: / forum / zh-CN / member.php
Disallow: / forum / tim / member.php
Disallow: / forum / CS / member.php
Disallow: / forum / da / member.php
Disallow: / forum / NL / member.php
Disallow: / forum / en / member.php
Disallow: / forum / et / member.php
Disallow: / forum / TL / member.php
Disallow: / forum / fi / member.php
Disallow: / forum / fr / member.php
Disallow: / forum / GL / member.php
Disallow: / forum / ka / member.php
Disallow: / forum / de / member.php
Disallow: / forum / el / member.php
Disallow: / forum / ht / member.php
Disallow: / forum / iw / member.php
Disallow: / forum / hi / member.php
Disallow: / forum / HU / member.php
Disallow: / forum / är / member.php
Disallow: / forum / ID / member.php
Disallow: / forum / GA / member.php
Disallow: / forum / IT / member.php
Disallow: / forum / ja / member.php
Disallow: / forum / KO / member.php
Disallow: / forum / lv / member.php
Disallow: / forum / LT / member.php
Disallow: / forum / MK / member.php
Disallow: / forum / MS / member.php
Disallow: / forum / mt / member.php
Disallow: / forum / nej / member.php
Disallow: / forum / FA / member.php
Disallow: / forum / PL / member.php
Disallow: / forum / pt / member.php
Disallow: / forum / ro / member.php
Disallow: / forum / RU / member.php
Disallow: / forum / SR / member.php
Disallow: / forum / SK / member.php
Disallow: / forum / SL / member.php
Disallow: / forum / es / member.php
Disallow: / forum / sw / member.php
Disallow: / forum / sv / member.php
Disallow: / forum / zh-TW / member.php
Disallow: / forum / th / member.php
Disallow: / forum / tr / member.php
Disallow: / forum / Storbritannien / member.php
Disallow: / forum / UR / member.php
Disallow: / forum / vi / member.php
Disallow: / forum / CY / member.php
Disallow: / forum / yi / member.php
Disallow: / forum / hy / member.php
Disallow: / forum / A-Ö / member.php
Disallow: / forum / eu / member.php
Disallow: / forum / ka / member.php
Disallow: / forum / UR / member.php

Sitemap: http://xxxx.com/forums/sitemap_index.xml.gz

kamilkurczak
29-08-11, 09:12
Du kan kontrollera våra robotar fil härifrån
http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/general-discussions/243-vbet-performance.html # post1178

vBET
29-08-11, 20:10
Hej. Jag skrev bara info till Kamil att vidarebefordra mig din PM. Som jag ser problemet orsakas av dubbla språkkod i URL-talet - det är därför du fick e-post från Google - du har många webbadresser med samma innehåll.

Först av allt - bör sådana kopplingar inte skapas. Orsaken här kan inte integreras plugins.

Nästa även om en sådan webbadress skapas vBET förmodar att ta reda på det och dirigera. Omdirigering inte händer på ditt forum och det är problemet. Jag vet inte varför det inte omdirigera - är det vBET bugg eller på grund av att du använder den på inte officiellt vBulletin version. vBET 3.x är för vBulletin 3,8, och du använder vBulletin 3,6. Jag måste kolla det på plats. Vänligen PM mig din Admin CP och FTP detaljer access.

myandy99
30-08-11, 04:47
Bara PM'ed du

vBET
31-08-11, 04:33
OK så - nu ser jag verkliga frågan - länkar för photoplog inte bör omfatta / forum alls. Detta var integration frågan - som du inte gjort några integrationsarbetet och länk var relativt inte absolut, så vBET antas att det fortfarande forum länk.

Du ser inte hur det har bidragit till Google klagomål men jag ser det. Varje (de flesta) av länkarna finns översatta länkar - varje översatt sida ingår brutna länkar till photoplog (som domän / forum / PL / photoplog / index.php fanns med på varje sida med polsk översättning). Så varje översatt sida ingår länkar till kopierade innehållet, eftersom enligt dessa trasiga länkar du har photoplog sida som innehåller huvudinnehåll vår sida.

Jag har precis lagt photoplog att ignoreras webbadresser så vBET inte kommer att generera ett sådant trasiga länkar för photoplog längre. Det vore bättre att integrera och få den också översatt, men det omfattas inte av fri support. Vänligen öppna ny tråd i integrationen avsnitt om hjälp - fortfarande Det blir knepigt om överhuvudtaget möjligt, eftersom du har det i kombination med vBSEO regler - så troligen standardintegration tips inte kommer att räcka. Att göra integrationen av vår personal är betaltjänst och det kostar $ 30 (http://www.vbenterprisetranslator.com/integration-service.php).

Så själva lösningen löser problemet genom att hålla photoplog sidor av vBET system. Trasiga länkar kommer inte att skapas längre och redan erkända brutna länkar som Google kommer att omdirigeras så att länken som:
DOMAIN/forums/pl/photoplog/gallery-view-3.html
kommer att omdirigeras till:
DOMAIN/forums/photoplog/gallery-view-3.html

Så du måste fortfarande lägga htaccess regel som kommer att omdirigera en sådan begäran till:. DOMAIN/photoplog/gallery-view-3.html
Detta är redan ur vBET systemet (vBET nu ignorerar photoplog på ditt forum) - det är för att ditt forum tillåter att trasiga länkar.

Detta bör lösa problemet - jag kan inte se några andra avvikelser. Om du gör - låt oss veta var. Ta särskild uppmärksamhet för alla länkar som går utanför ditt forum katalogen - kolla inte efter översättning de är korrekta. De bör vara absolut, annars vBET kommer att se det som en del av forumets innehåll och lägga till översättning spårning där. Det är möjligt att spåra översättning till sidor utanför forumet katalogen och stöd översättning där om det genererar använder vBulletin motor, men det kräver integration - som standard vBET översätter forum.

Tala behöver du mer hjälp på detta område.

PS.
Ytterligare en anomali, men inte är relaterade till vBET - Google visa flera länkar till e-kort sidor, där efter att ha gått där såg jag samma sida innehåll efter dirigera men andra webbadress du se till att omdirigera skickar lämplig rubrik som säger att innehållet inte finns.

vBET
04-09-11, 19:48
Svara på din fråga i PM varför du fick varning om sida som nu är helt OK.

Möjliga orsaker:
1. Den hade länk till kopierade innehållet (till fel PhotoPost länk som var på varje översatt din sida innan vi gjort ändringen)
2. När Google kom dit första gången som du kan ha problem med Google själva översättningen - som överskridit kvoten, eller tillfälligt blockerade utgående förfrågningar från din server, eller tillfälligt blockerad av Google-översättning API själv (från annan orsak än översättning) - så om nej till hänt dem när Google robot besökte din cachelagras inte ännu sida, då roboten bara såg layout med alla texter tomt (översättning Resultatet blev tom sträng för varje översättning) - så alla sidor var samma då.

Kan inte berätta var det hände, men de är möjliga skäl som vi ser just nu. Notera även att just nu när cacheminnet är fylld det är mindre troligt att du kommer att överstiga skrevs API kvot (den är inställd från en tid - efter att Google gjorde tillkännagivandet att Översättning API kommer att vara stängd).

Just nu ser vi inte några problem med resten av dina webbadresser. Om du ser några problem, låt oss vet att vi kommer att reagera omedelbart för att hjälpa dig. Vid detta ögonblick ser bra ut. Behöver du mer hjälp med problemet? :)

vBET
07-09-11, 19:04
Som du skrev i PM - just nu inte mer hjälp behövs här. I fallet om du behöver mer hjälp på detta område, vänligen bara skriva här:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
vBET 4.10.1 supports automatic translations