PDA

Visa fullständig version: Löste Aktivera / inaktivera vbet utan problem

Simon Lloyd
26-05-11, 08:44
Hej, kan i dig nästa utgåva du gör det så att åtminstone för teständamål vbet kan inaktiveras, om jag inaktiverar det just nu kan jag inte komma in på min sida alls och har att bråka med. Htaccess ... etc i För att göra forumet användbart.

Det bör finnas ett sätt att aktivera eller avaktivera vBET lätt precis som många andra mods, skulle denna typ av integration vara mycket värdefull för användare och problemlösare.

kamilkurczak
26-05-11, 20:49
hej,

Först av allt - om du inaktiverar vBET - våra regler i htaccess inte fungerar - varför? eftersom du inte har flaggan kod i url.

för det andra, om du har vBET integrerat med vBSEO - vi har inte några alternativ - du kan bara ersätta gamla vBSEO filer igen (vBSEO systemet inte har krokar system).

i slutet - ditt forum efter inaktiverar av vBET bör fungerar normalt (inga tomma skärmar, etc.)
Om du har en tom skärm efter inaktivering av vBET - kolla i din serverloggfiler för vissa fel - Vi kommer att kontrollera det.

vBET
26-05-11, 22:20
Precis som Kamil skrev -. När vBET är inaktiverad regler i htaccess bör inte skada något.

Gäller även om vBSEO integration - det finns ingen krok systemet så filen förändringar behövs.

Detta är inte funktionen begäran. Funktionshindrade vBET bör vara ofarliga, om det inte är, vänligen rapport ett fel och vi ska kolla upp det:) Jag flyttar denna tråd till buggar avsnitt. Vänligen ge mer info (om du ser vit skärm, måste det finnas fel i loggar) så vi kommer att kunna arbeta på det.

Simon Lloyd
27-05-11, 07:58
Michal det är inte en bugg, detta är min poäng finns det inget sätt att helt enkelt inaktivera vBET kommer andra mods har:
Aktivera produkt?
Ja Nej

Och du skulle välja den du vill ha och sedan spara i admincp, existerar denna funktion inte i vBET varför jag gjorde en förfrågan, så du skulle kunna lägga till den funktionen i framtiden:)

kamilkurczak
27-05-11, 10:17
Du kan aktivera eller inaktivera vBET i admincp-> plugins-> Hantera produkter - har du samma resultat

Simon Lloyd
27-05-11, 10:41
Ok jag accepterar det, men det skulle vara trevligt att ha det inom mod i vBET Main:)

kamilkurczak
30-05-11, 18:15
vad tycker du att detta alternativ är nödvändigt?

Simon Lloyd
30-05-11, 18:45
Jag vet inte vad andra tycker Kamil, men för mig tror jag det är speciellt för nya forumet ägare som inte skulle känna för att gå till Insticksprogram & Produkter> Hantera Produkter> avaktivera din produkt, skulle de flesta bara leta efter "slå on / off "i AdminCp> vBulletin-alternativ.

kamilkurczak
31-05-11, 20:55
hur är det med frågan efter inaktivering av vBET? Kan ni bekräfta att denna fråga fortfarande finns?

Simon Lloyd
31-05-11, 21:01
Den enda frågan som råder när handikappande vbet sedan återaktivera är att den lang-koder som inte längre analyseras gillar det här Jag handikappade bara vBET att prova och sedan aktivera och en tidigare tolkas [Lang] taggen är inte längre tolkas eller översättas

kamilkurczak
31-05-11, 21:13
ja, thats rätt - eftersom detta lang taggar i databasen (för att komma ihåg språket) och vBET tolken är inaktiverad.
Snälla, gör en ny tråd i be om funktioner med denna proposition, är denna tråd löst och jag kommer att flytta den till felsökningsavsnittet
Tack:)

Simon Lloyd
31-05-11, 21:20
Kamil, tack men lang taggar nu inte längre visa den översatta språket efter inaktivering sedan åter möjliggör vBET, med andra ord är vBET slås på igen, men tidigare översatt inlägg inte längre översatt?

kamilkurczak
31-05-11, 21:41
Om du inaktiverar vBET - är Langs taggar inte att läsas,
om du aktiverar vBET återigen - är Langs taggar analyseras:)

endast om du har vBET inaktiverat Langs taggar inte tolkas och budskap inte översatt:)

Simon Lloyd
31-05-11, 21:42
Efter vBET inaktiveras och aktiveras igen underhållsverktyg> Bygg tråd informationen måste köras för att referensmål den [Lang] taggar

Simon Lloyd
31-05-11, 21:44
Löst nu efter löpande underhåll verktyg men det bör vara något som du sätter i dina instruktioner eller i Vanliga frågor:)

kamilkurczak
31-05-11, 21:49
tack för din bekräftelse:) lösas nu

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
vBET 4.10.1 gives automatic translations