PDA

Visa fullständig version: Löste Omdirigeringsslinga problem när vi aktivera "gäst-filen cache"

cesarica
16-11-10, 01:59
Jag såg detta tråd men de råd fungerar inte för oss.

Vi har följt alla instruktioner (/ do-not-upload/readme.html) och vi
gjorde det alla utom nummer 4 (FORUM_ROOT / vbseo / includes / functions_vbseo_createurl.php)
men vi har goda särskilda skäl för att inte göra detta. Dessutom har vi märkt inte att översättas URL skulle påverka den omdirigeringsslinga så vi måste ta reda på det verkliga problemet.

Vi har gjort alla nödvändiga saker i våra htaccess filen enligt ditt
instruktioner och det fungerar bra men inte när vi aktivera "gäst-fil
cache "(när" gäst filen cache "är inaktiverad, allt fungerar bra).
Vi använder VBSEO 3.5.2 (senaste).

mateuszr
16-11-10, 13:14
Det måste vara en riktigt stark anledning till att du inte vill integrera "functions_vbseo_createurl.php", men tills vi inte vet det kan vi inte göra något för dig - denna modifiering är en del av hela förfarandet för vbSEO s integration.
Försök att inaktivera vbSEO och aktivera gäst-cache, då ge ett tecken, om översättningar fungerar i detta fall.

cesarica
17-11-10, 03:57
Vi hade två test:

A)
-OFF: VBSEO
-ON: VBET filen cache
-OFF: functions_vbseo_createurl.php (utan integration)
Databas-cache fungerar bra, UTAN omdirigeringsslinga

B)
-ON: VBSEO
-ON: VBET filen cache
-ON: functions_vbseo_createurl.php (med integration)
Databas-cache ORSAKER omdirigeringsslinga

Till exempel, om någon tråd har engelska Ämne: "roliga bilder", kommer Spanien flaggan i sidfoten har följande URL: / es/t1000/funny-pictures /
När jag klickar på denna flagga och kom till spanska översätta, kommer min länk har URL: / es/t1000/funny-fotos /

För Googles sökrobot, (/ es/t1000/funny-pictures /)! = (/ Es/t1000/funny-fotos /)
Eftersom vi vet att Google robotarna är mycket känsliga och bara en annan symbol i URL orsakar sängen indexering (kanske är detta specifikt för oss och vårt forum - men vi måste acceptera det), vill vi inte ändra våra webbadresser.

Vi vill aktivera detta bra alternativ och vi är säkra på att du kan göra detta arbete utan översatt webbadresser. Så, om du vill göra detta arbetar på vårt forum (och tjäna lite extra pengar såklart), skicka oss ett PM här på forumet och jag ska ge dig vår officiella e-post där vi kan prata om detaljer.

Du kan markera denna tråd som löst.

Tack

mateuszr
18-11-10, 11:14
Kan du kolla noga, har du rätt att ändra vbseo_url.php enligt vbSEO Integration beskrivningen?

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations delivered by vBET 4.10.1