PDA

Visa fullständig version: Löste HJÄLP - att få PHP Fatal error -

gmhastings
20-10-10, 00:12
Hej där,

Jag har precis köpt vBET och följt alla instruktioner två gånger (efter återställning) och får samma felmeddelande - jag bara få en tom skärm när jag försöker bara visa forumet index.

Jag får

"PHP Fatal error: Class 'vB_Template" inte finns i / (min server path) / httpdocs / forum / includes / vbenterprisetranslator_functions_hooks.php on line 689 (i fetstil nedan)

Samtidigt som jag är rimligt på några PHP jag egentligen inte vet var de ska leta för att upptäcka vad som är rätt eller inte, så skulle verkligen uppskatta lite hjälp tack.

Funktionen vbet_parse_templates (& $ template_hook) {
$ Template_hook ['headinclude_css'] .= '<link rel="stylesheet" type="text/css" href="images/vbet/flags/vbet.css"/>';
require_once (Dir. "/ includes / vbenterprisetranslator_functions_url.php ');
if ($ _REQUEST ['language']) {
vbet_handleTextDirection ($ _REQUEST ['language']);
vB_Template_Runtime:: addStyleVar ('languageCode', $ _REQUEST ['language']);
$ Kodning = & vB_Template_Runtime:: fetchStyleVar ('charset');
if ($ kodning! = "UTF-8") {
define ('VBET_ORIGINAL_ENCODING', $ kodning);
vB_Template_Runtime:: addStyleVar ('charset', 'UTF-8');
}
}
global $ vbenterprisetranslatorflags, $ vBulletin;
$ Vbenterprisetranslatorflags ='';
if (VBET_IS_ACTUAL_IGNORED & & ($ vBulletin-> alternativ ['vbenterprisetranslator_flags_guestsonly'] |! |! $ vBulletin-> userinfo ['userid'])) {
$ Templater = vB_Template:: Skapa ('vbenterprisetranslator_flags');
$ Linkstitle = $ vBulletin-> alternativ ['vbenterprisetranslator_linkstitle'];
$ Översättningar = & vbet_getActiveTranslationsForUser ();
foreach ($ översättningar som $ kod => $ name) {

Jag använder vbSEO (v3.5.2) med vBulletin 3.8.6 PL1 och gjort alla filer förändringar för "installerat vbSEO" men kommer ingenstans snabbt ..

Jag skulle verkligen uppskatta några pekare i rätt riktning var god:)

Stort tack på förhand.
gmhastings

gmhastings
20-10-10, 00:16
Bör också lägga min charset är ISO-8859-1 (inte UTF-8)

gmhastings
20-10-10, 01:05
Jösses jag är en sådan idiot! Jag laddade ner V4, men jag använder den tidigare versionen av vBulletin .. ska återställa och försöka igen ..

Ställ in detta för att lösa just nu:)

Ledsen att slösa din tid

kamilkurczak
20-10-10, 07:46
Tack för bekräftelse - löst:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages thanks to vBET Translator 4.10.1