PDA

Visa fullständig version: Löste Användare som språket inte hedrad

Simon Lloyd
05-10-10, 21:00
Jag har registrerat mig som ny användare och valde spanska som mitt inlägg språk, när jag sedan loggade in på forumet var det på engelska istället för spanska (jag bor i England, så min webbläsare är engelska, men i vbet inställningar jag valt "förtroende användare" ), jag kollade i usercp redigera detaljer och det språk som valts visar spanska?

Kan du råd tack?

Hälsningar,
Simon

EDIT: det språk som flaggan (spanska) kan inte väljas så att en del är uppfyllt sitt bara att det inte översätta sidan till spanska!

kamilkurczak
06-10-10, 08:26
hej,
Lita på användaren möjlighet att Google språkidentifiering. Google är inte frågat om språk alls, användarinställningar används. Vi litar på användaren att meddelandet som han skrev, är i hans språk, som han inställd. Är bara att inlägg skrivna av denna användare.
Forum språket kommer alltid att vara sådan att du har valt. (Till exempel "English")

vBET
06-10-10, 08:34
vBET omdirigerar till andra specifika språk när du ställer speciella alternativ i Misc avsnitt som heter Omdirigera till användarens språk. Fortfarande observera att vBET omdirigeringar enligt webbläsarens inställningar (skicka i sidhuvud) inte enligt användarens inställning. Detta är tillräckligt för när du har riktiga användare som talar spanska så han har spanska inställningar i sin webbläsare - så vBET kommer att kunna dirigera om honom, även när han är gäst. Dessutom omdirigerar enligt webbläsare information är mycket snabbare - vi kan göra det i första kroken. För att kunna dirigera efter användarens inställning vi måste vänta tills han loggar in Och då kan vi styra efter vBulletin teak från databasen hans detaljer. Så verklig strategi är snabbare, fungerar även för gäster och för riktiga användare (inte testkonton) är det nog:) Du kan enkelt testa genom att ändra webbläsarens språk, starta om webbläsaren (omdirigering är endast för första begäran i session, så vi tillåter användaren att ändra det senare) och ibland rensa cookies (om webbläsaren kommer att hålla sessionen efter omstart).

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Thanks to vBET 4.10.1 you can enjoy automatic translations