View Full Version: Løst Hvis Trådtittel overskrides ved innsetting av langtitle ting pause
Jeg la merke til at hvis noen poster en tråd på et annet språk som er like under min tegn tråd tittelen, og langtitle tags gå over denne grensen, dette skruer opp visningen av tråden i forumdisplay, søkeresultater, og på tråden siden selv. Det samme gjelder hvis en tråd tittel er oversatt, noen svarer på tråden, og 'Re:' sender innlegget tittelen over sine tegn.
Jeg kan ikke vise et eksempel på dette fordi jeg måtte fikse det på forumet mitt. Jeg er sikker på om kan replikeres her hvis du angir en tittel i underkant tråden tittelen tegngrensen som er oversatt fra standardspråket.
r.dziadusz
13-09-11, 11:04
Kan du vise oss et problem, fordi jeg kan nesten ikke forstå når problemet ser ut
Problemet er når "langtitle" er satt inn i tråd tittel, er det ikke anerkjenne tråden tittelen tegn. Hvis koden blir avkuttet og er ikke lukket ordentlig, bryter den siden der tittelen vises.
r.dziadusz
14-09-11, 10:05
Ok, men jeg kan ikke reprodusere dette problemet på min test forum, min [langtitle] aldri blir kuttet.
Kan du sende meg detaljert informasjon om dette problemet. Hva er din langtitle lengde grense, og hvor lenge tittle ment å være (i det språket) å bryte linjen?
Min tittel lengden grensen var 85, men jeg økte den til 100. Så, for eksempel hvis brukeren satt inn en tittel som var 95 tegn, så da langtitle tags ville sende den over grensen. Systemet avkortede den avsluttende langtitle tag som resulterer i å bryte oppsettet.
r.dziadusz
18-09-11, 20:01
Ok vi klarte å gjenskape dette problemet, og nå er vi jobber med saken
Hei. Jeg var i stand til å reprodusere det. Det var virkelig vanskelig å reprodusere og jeg gjorde det tilfeldigvis jobber med noe annet. Det var vanskelig, fordi det er vBulletin bug. vBET bruker vBulletin funksjon vbchop, som vel å kutte strengen i henhold til ønsket lengde på sikker måte (husk kodede tegn). Dessverre vBulletin har feil der og for meldinger som er kodet til sikker UTF-8 (tegn som & # CODE;) gir gale resultater.
Vi sender feilrapport til vBulletin (vBulletin bug (http://tracker.vbulletin.com/browse/VBIV-13177)) og skapte quick fix på vBET side. Så akkurat nå vBET oppdager hvis vbchop returnert lengre resultat og kutt det til ønsket en. Også vi har enkle gjenkjenning for å kontrollere gjør brevet kodet i formatet & # CODE, var ikke kutte i midten, og hvis ja, så siste ord er også kuttet (bare ved å finne siste plass). Vennligst se quick fix nedenfor.
Quick Fix:
Åpne / includes / vbenterprisetranslator_functions_detection.php
Finn:
$title = vbchop($title, $vbulletin->options['titlemaxchars'] - 12).'[/langtitle]';
Erstatt av:
$desiredLength = $vbulletin->options['titlemaxchars'] - 12;
$title = vbchop($title, $desiredLength);
if (strlen($title) > $desiredLength) {
$title = substr($title, 0, $desiredLength);
$lastOpen = strrpos($title,'&');
$lastSpace = strrpos($title, ' ');
$lastClose = strrpos($title,';');
if ($lastOpen!==false && $lastSpace!==false && $lastClose!==false && ($lastSpace < $lastOpen) && ($lastOpen > $lastClose)) {
$title = substr($title, 0, $lastSpace);
}
}
$title .= '[/langtitle]';
Dette vil bli inkludert i neste utgivelse.
Vær oppmerksom på at forrige innlegg ble redigert for å gi mer sofistikert quick fix (løse spørsmålet om kutt i midten brevet i format & # CODE;). Så hvis du allerede bruker forrige løsning du kan vurdere å bruke faktisk en, eller bare vente på nye utgivelse:)
Takket Michal - Jeg visste det var noe. Har rask løsning også konto for svar også? Noen ganger er: "sendte den over grensen.
Vi gjorde ikke sjekke det. Hvis du vil finne at problemet fortsatt eksisterer i så fall, kan du kontakte oss her og vi vil håndtere dette:)
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):