PDA

Visa fullständig version: Löste vBET 3.3.4 prestanda problem

rootksk
23-06-10, 10:24
vBET 3.3.4 uppgraderat men prestanda problem. lasten på servern till 50 & 60

Mitt forum dagliga uniqie träffar: 100,000
Min databas 6 GB

Lossa plugin serverbelastningen normala
Ladda plugin serverbelastningen mycket hög

3.3.3 Version hade inga sådana problem i. Men uppgraderat till 3.3.4 problemet börja

Obs: sory min engelska

VBulletin 3.8.5
Vbseo 3.3.2

vBET
23-06-10, 18:17
Det är konstigt. Har du vänt på Full Arkiv Cache för gäster? Om ja - kan ni bekräfta att cache-filer skapas? Om inte - lägg till rätt behörigheter för cache-katalogen.

Tala också om vilken version av vBSEO du använder (om någon) och checka in dina verktyg för webbansvariga har du några omdirigering slingor. Detta är enda som kommer till mig som skulle kunna vara orsaken till ett sådant beteende någon omdirigering slinga. Kontrollera också själv manuellt några översatta sidor, arkiv etc. - och låt oss veta om du hittar några sida som inte fungerar.

vBET
23-06-10, 19:53
Tyvärr - Jag noterade bara att du skrev vBSEO version och det slog mig. En av våra användare redan noterat loopas omdirigeringar på denna vBSEO version. Uppdatera till vBSEO 3.5.1 löst problemet. Så uppdatera dina vBSEO och troligtvis kommer det att lösa problemet. Dessutom - du kan PM mig tillgång detaljer till din Admin CP och FTP och jag kan finna lösningen på detta vBSEO version.

rootksk
24-06-10, 12:20
Problemet löst. vbseo uppgradera till 3.5.1:)

tack

vBET
24-06-10, 12:26
OK så:) Men vi har ingen aning om varför de omdirigeringar loopar förekommer i tidigare vBSEO versioner, men jag antar att bästa tips är att gjorda uppgradera. Kul att det är OK nu:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations delivered by vB Enterprise Translator 4.10.1