Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 3 123 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Problem med några ord med accens

Default Problem med några ord med accens

Hej,
    Ett annat problem jag fann mycket extrange är att vissa ord med accenter är cuted i sång med accent (genom att säga accent menar jag här en).
    Men vissa är väl översatta. Foe exempel den här meningen är original på spanska och vi fick den här på katalanska:

PHP Code:
    Només es traducirn els fòrums pròpiament per arael meu següent repte serà la galeray.

En Teoriaaixò pot fer que d'aqu poc multipliquem les visites x2 al fòrum.

Should be:
    Només es traduiran els fòrums pròpiament per ara, el meu següent repte serà la galeria.

En Teoria, això pot fer que d'
    aquí poc multipliquem les visites x2 al fòrum 
    Senast redigerad av pepito69; 04-07-1018:16.

Jag fann att det händer med alla språk, när de översätter till engelska också "översättare" äter lite sång. Varför?

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

kan du klistra in här meddelandet:
    Code:
    Només es traduiran els fòrums pròpiament per ara, el meu següent repte serà la galeria.

En Teoria, això pot fer que d'aquí poc multipliquem les visites x2 al fòrum
    i originalversionen? (I modersmål)

Text automatically translated from: Spanish to: Swedish
    Translated text
    Ja, naturligtvis:

PHP Code:
    Solo se traducirán los foros propiamente por ahorami siguiente reto va a ser la galería.
    En teoríaesto puede hacer que de aquí poco multipliquemos las visitas x2 al foro 
    Original text

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

Jag kollade på Google och det översätts väl.
    Jag kollade det på mitt test forum och det översätts väl också.

Är du säker på att du har gjort alla inställningar och integration steg av vBET som beskrivs i ReadMe.html? Kan du kolla det?

Om integration är ok, försöka hitta en konflikt med andra mods. För att göra detta bör du inaktivera andra mods utan vBET.
    Efter att bara försöka hitta denna fråga.

Om inte konflikter, bara skicka till mig tillgång till ditt forum admincp och FTP av PM. Jag ska försöka hitta en bugg i vår kod och fixa det.
    Senast redigerad av kamilkurczak; 05-07-1013:46.

Michał Podbielski (vBET Personal)
    Reg.datum
    Oktober 2009

Text automatically translated from: Spanish to: Swedish
    Translated text
    Endast korrekt översätta forum för nu kommer min nästa utmaning är att galleriet.
    I teorin kan detta göra här inom kort x2 multiplicera besök på forumet
    Original text

Reg.datum
    Oktober 2009

Det fungerar corectly - som du kan se i mitt tidigare inlägg efter att gå till katalanska översättning. Jag tror att Google var att översätta på fel sätt nyligen, är det redan korrigeras genom Google, men du har fortfarande cachad och det är därför ditt forum ändå visar vad du beskrivit.

Du kan lätt kolla upp det - det är bara skriva på ditt forum nya inlägg med liknande text, men med vissa förändringar (så det inte kommer att tas från cache). Jag slår vad om att det kommer att översätta OK

Observera att översättningen är Google frågan. Jag vet att det ser ut som vi förlorar något, men du kan kontrollera det här och på vårt forum med nya messae att det är OK.

Cache går ut om några dagar och översättningen kommer att tas igen från Google - denna gång med bättre kvalitet. Det är bra att ha automatiska cache renare

Vänligen bekräfta att det är som jag beskrev med nya, förändrats meddelande, så jag kommer att kunna stänga denna fråga.

Text automatically translated from: English to: Swedish
    Translated text
    Tyvärr det är inte en Google problem

Det är inte en cache problem ... Jag gjorde testet med nya ord:

PHP Code:
    andarán
    comerán
    vería
    sería
    camión
    pelotón 
    Och när jag översätter dem till Katalanska jag skaffa detta:

PHP Code:
    andarn
    comern
    vera
    serà
    camin
    pelotn 

Men med Google Översätt webbsida jag få dem på rätt sätt:

PHP Code:
    caminaran
    menjaran
    veuria
    seria
    camió
    gran grup 

Jag har vBulletin och vbet som readme texten säger.

Men också på engelska:
    Om jag skriver på spanska här meningar (men nu ville jag göra ett experiment):

PHP Code:
    seguramente estás muy contento (tricky)

seguramente estás muy contento 
    Till engelska:
    PHP Code:
    you're probably very happy

certainly very happy EST 
    Första översatta meningen är rätt, inte andra.
    Jag kan nu se mer problem, ord med N har problem också.
    PHP Code:
    añadir 
    översätts till engelska som: "aadir" och bör "lägg till"
    Som du kan se, förstör översättningen det ursprungliga ordet och inte kan förstå innebörden, och allt har att göra med specialtecken. Mitt forum är inte inställd som UTF-8, om du är intresserad.

Vad kan vara problemet tack?
    Original text
    Senast redigerad av pepito69; 06-07-1006:38.

Reg.datum
    Oktober 2009

Jag hecked igen given text på forumet i andra kodning och det fortfarande ser bra ut (även jag kollade alla ord du gav nu och det är också OK). vBET supprtos helt forum inte är i UTF-8 - de flesta av våra kunder har forum i andra kodningar ...

Se till att budskapet språket apropriatelly redovisas. Har budskapet är insidan av Lang bbcode - om ja så vänligen kontrollera att det är approprite språkkod. Om inte - gör budskapet är verkligen i ditt forum standardspråk. I monter fall - du sätta attenstion att vBET konfiguration för språkidentifiering. Vi föreslår att använda Google upptäckt strategi.

Om meddelandet språk appropraiatelly igen, då är vi Chave att kontrollera det på din server, eftersom vi inte kan återskapa problemet - det kan även vara någon Apache, PHP bugg (vi hade en gång något sådant i en kund och det var hans php bugg). I sådana fall kan du PM Kamil tillgång detaljer för Admin CP och FTP. Han kommer att utreda frågan. Även du kan prova först uppdatera din PHP-version.

Också försäkra dig om att ditt forum standardspråk är inställt appropriatelly.
    Senast redigerad av vBET; 07-07-1013:11.

Tack,
    Kan vara en php problem eller något utanför vbet. Jag kommer att studera detta:
    Det kan även vara någon Apache, PHP bugg (vi hade en gång något sådant i en kund och det var hans php bugg)

Men i detta fall, bör detta mycket mycket extrange.

Om inte succé jag kommer att PM Kamil

Sida 1 av 3 123 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •