PDA

Visa fullständig version: Löste Hemsida inte översätta

Snake
23-08-10, 22:21
× "x Z ×-ש×' x Z × ™ × ¥ - × ¤ × • × ° × • x Z × ™ × - ×¢×-ר×" × œ x Z ×-ש×' × "× - × ™ × * ×, × ª x Z × ™ ×> ×" × • × ª × ™ × § × • × * × ™ × (http://www.computer-juice.com/forums/iw /)

På hemsidan ord inte översätts korrekt, ser ut bara på språk från vänster till höger. Även alt-text är fel.

Snake
23-08-10, 23:41
konstigt, verkar ok nu, bara alt text frågan på flaggorna.

vBET
24-08-10, 05:24
Som jag förstår du använder Översätt "alt" attribut alternativet. Vi kommer att arbeta för att återskapa det här problemet på vår test-servrar och lösa problemet efter det.

Snake
24-08-10, 08:17
Ja, det verkar på vissa språk flaggor alt slumpmässiga tecken xxooo etc.

kamilkurczak
25-08-10, 11:12
Hej,

Försök att klara cache för gästen för endast detta språk. Detta är alternativet i vBET verktyg i huvudmenyn.

Om problemet finns kvar. vänligen PM till mig din admincp och FTP detaljer och jag kommer att fixa det.

Detta är propably alt-tagg fråga.

Tack

Snake
25-08-10, 11:15
Det är fortfarande där, alt-taggar översättningen är aktiverad, bara karaktärerna är skräp, i dont ge admin tillgång till någon, sorry.

kamilkurczak
25-08-10, 11:18
Har du Rensa cache för detta språk genom att vBET verktyg?

Jag kan inte återge den på mitt prov forum, så jag kan inte fixa det. Endast på ditt forum.

Snake
25-08-10, 11:35
Vilken cache? databas eller fil?

kamilkurczak
25-08-10, 11:41
Använder du en vBET 336 nu? Om ja, i din admincp du har en vBET Verktyg -> Cache Cleaner -> uppsättning jiddisch och Clean Gäst cache-filer och ren databas Cache till yes. klicka på OK.

Snake
25-08-10, 12:54
Jag använder inte jiddisch så att ingenting finns i databasen eller filen cache redan.

Snake
25-08-10, 12:56
I grund och botten alt tag översättningen inte fungerar för alla språk som använder specialtecken, JAP, hebreiska, koreanska etc.

kamilkurczak
25-08-10, 13:05
Vad kodning använder du? utf8?

Hur kan man kontrollera mitt forum charsettet?

1. Gå till Admin CP-> Språk & fraser-> Language Manager-
2. Välj Redigera Inställningar för ditt forum språket och kontrollera värdet av HTML-teckenuppsättning

Snake
25-08-10, 16:01
Fast, tack!

kamilkurczak
25-08-10, 16:17
Tack för bekräftelse Snake:)
lycka till

Snake
25-08-10, 20:40
En fråga, nu på mitt forum "£" visas som''.

Detta beror på den ändrade charset till UTF-8, hur kan jag fixa snälla?

Kanske msql söka och ersätta fråga?

kamilkurczak
26-08-10, 10:14
hmmm ..
Nu vBET arbetar perfekt på ditt forum som jag ser och jag kan inte hjälpa dig, men jag har en idé.
Om du gör ett nytt inlägg med kr? den det fungerar eller inte?
Du kan ändra din kodningstyp till UTF-8 i din config-fil också.
denna rad:

$config['Mysqli']['charset'] = 'utf8';
Detta är inte vBET fråga och jag kan inte fixa vB-fil så vill. Om detta fortfarande inte fungerar - bara skriva till BB-support.
Tack.

kamilkurczak
26-08-10, 16:24
När jag sett på forumet - löst.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
vBET 4.10.1 brings automatic translations