Visa fullständig version: Hur kan jag vara säker på att nya användare ser sitt modersmål?
Jag använder sökord och Google AdWords-kampanj riktad mot Kina. Under en dag av tester fick jag lite över 300 träffar från kampanjen, men upplevde en 80% avvisningsfrekvens (procent av människor som spenderade mindre än ett par sekunder på webbplatsen innan du avslutar). Den hög avvisningsfrekvens kan bero på att ett obegränsat antal olika frågor (målsida behöver förbättras, reklam innehåll måste ändras, etc.) men den första frågan jag behöver för att utforska är om inte de nya besökarna ser min sida i sitt hemland Kina. Har du ett förslag på hur jag kan avgöra vilket språk en oregistrerad besökare faktiskt ser när de först landa på min webbplats? Kan jag ser på servern loggar och se om sidor som http:// **********/ lang = cn genererades till exempel? Eller finns det en enklare metod? Detta kommer att hjälpa mig att avgöra hur de bäst att ställa in översättningen strategi språkidentifiering såväl i vBET inställningar. Tack!
Om användarna ska den översatta URL så de bör se översättningen. Jag har märkt en högre avvisningsfrekvens från kinesiska och japanska trafiken i allmänhet. Detta kan delvis på grund av Googles översättning är inte lika bra som vissa språk och besökare kan berätta.
Om användarna ska den översatta URL ...
Först, tack för viktig insikt om dina erfarenheter av trafik från Kina och Japan. Det skulle kunna förklara en hel del - och spara mig lite huvudvärk i förväg!
För det andra, tänk med mig (nybörjare och "Junior Member" och allt), men den URL jag använder är den primära domänen och inte språkspecifika URL. Jag är inte säker på att jag ens skulle veta hur man gör det (www.domain.com/lang=cn?). Jag var under intrycket att vBET härleder så gott som det kan det lokala språket för användaren "automatiskt" (det är vad jag satsar på när jag länken från ett AdWords-annons nu, men jag vill kontrollera) eller tar den registrerade användarens profil språkinställningar om den finns (det slutgiltiga metoden).
Kanske är detta bara en funktion begäran om rapportering av kapacitet som informerar mig om att X personer besökte webbplatsen med hjälp av Y språket för en given tidsperiod och på det sättet jag kan både korrelera trafik samt, separat, utveckla en bättre uppfattning av läsekretsen språk volym vilket i sin tur kan göra det möjligt att jag skulle de-röran gränssnittet språk sällan / aldrig används av min läsekrets.
Tack igen!
Jag förstår vad du menar - Det beror på inställningen för "Omdirigera till användarens språk". Jag har mina inställd på Tvingad, som baseras på deras webbläsare språkinställningen.
För att se om detta fungerar kan du titta i ditt Analytics-programvara för språkkod. Jag använder Google Analytics och vbSEO, så denna process är relativt enkelt, jag bara söka i innehåll för / kod /. I Google Analytics kan du även dela upp användarna baserat på språk och ursprung.
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):