PDA

Visa fullständig version: Löste 404s språk??? Jag uppdaterade min htaccess och

techanalyst
20-10-11, 03:49
ID som vet varför detta sker fortfarande det har att sluta, jag hade under 50 fel per dag innan du lägger till VBet: P nu hade jag 10000, och jag hade som installerats för mindre än 10 timmar, trevlig man trevligt

Reglerna har tagits bort från htaccess sameday frågor började, så inte det, och jag bort alla filer och Im inte intresserad ladda ner filerna: P bara ge mig instruktioner att stoppa denna bs

htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/z​h-C​N/f​100​/wh​at-​do-​you​-do​-ol​d-p​art​s-a​fte​r-y​ou-​upg​rad​e-y​our​-pc​-11​81/​?la​ngu​age​=fi 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/b​g/f​90/ 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/u​k/f​121​/re​d-o​rch​est​ra-​2-b​eta​-se​rve​rs-​128​4/?​lan​gua​ge=​fr 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/b​g/f​121​/re​d-o​rch​est​ra-​2-b​eta​-se​rve​rs-​128​4/?​lan​gua​ge=​fr 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/v​i/f​42/​so-​i-g​ot-​som​e-n​ew-​gam​es-​i-w​ond​eri​ng-​127​2/?​lan​gua​ge=​cs 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/t​r/f​52/​tit​le-​col​or-​one​-ti​me-​cha​nge​-10​70/​?la​ngu​age​=bg 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/b​g/f​121​/re​d-o​rch​est​ra-​2-b​eta​-se​rve​rs-​128​4/?​lan​gua​ge=​fr 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/v​i/f​42/​so-​i-g​ot-​som​e-n​ew-​gam​es-​i-w​ond​eri​ng-​127​2/?​lan​gua​ge=​cs 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/t​r/f​52/​tit​le-​col​or-​one​-ti​me-​cha​nge​-10​70/​?la​ngu​age​=bg 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/i​d/f​121​/re​d-o​rch​est​ra-​2-b​eta​-se​rve​rs-​128​4/?​lan​gua​ge=​fr 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/s​l/f​121​/re​d-o​rch​est​ra-​2-b​eta​-se​rve​rs-​128​4/?​lan​gua​ge=​fr 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/h​u/f​121​/re​d-o​rch​est​ra-​2-b​eta​-se​rve​rs-​128​4/?​lan​gua​ge=​fr 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/d​e/f​100​/wh​at-​do-​you​-do​-ol​d-p​art​s-a​fte​r-y​ou-​upg​rad​e-y​our​-pc​-11​81/​?la​ngu​age​=fi 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/h​u/f​28/​min​ecr​aft​-se​rve​r-i​nfo​rma​tio​n-2​1/i​nde​x2.​htm​l?l​ang​uag​e=u​k 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/n​l/f​16/​ste​am-​con​tac​ts-​79/​ind​ex3​.ht​ml?​lan​gua​ge=​ar

vBET
20-10-11, 13:54
Hej. Observera att det inte är problem med vBET - eftersom du har vBET avinstalleras. Detta är problem med sökmotorer.

Du avinstallerade vBET, men vissa sökmotorer ihåg redan dina länkar. Länkar som pekar till inte befintliga plats - så det är OK att de visar fel 404 - kan inte hitta något som inte finns;)

Vad du kan göra är:
1. Vänta tills robotar som minns dessa länkar kommer att sluta crawla det som de inte finns längre.
2. Lägg till .htaccess regel som kommer 301 omdirigering alla sådana länkar till ursprungliga inte översatt sida

Observera att rekommenderas 2nd lösning, eftersom det kommer att göra robotar att erkänna omedelbart (efter 1: a besök) att dessa länkar inte finns längre. Utan omdirigering kan Roboten många tid försöker besöka sidan tänker att detta kan vara otillgänglig bara tillfällig.

Så vänligen lägga till .htaccess reglerna så här:

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi|ht)/$ / [L,R=301]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi|ht)/(.*)?$ /$2 [L,R=301]

Använda det och kontrollera att något av dessa länkar är dessa korrekt Omdirigerad. Om något går fel - bara skicka hela .htaccess innehåll som vi kommer att kontrollera ställs det på lämplig plats. Också kan du bara försöka skriva i omdirigering hela URL-adressen, men detta bör inte behövas. Bekräfta gjorde det löst problemet.

Observera också att att du behöver dessa regler endast för viss tid - tills sökmotorer inte hittar att URL-adresser inte finns längre. Så du kan ta bort dessa regler efter en viss tid.

techanalyst
22-10-11, 08:28
Hur länge händer detta för? Dess har ett par dagar och dess fortfarande kastknivar över 3000 404s per dag som verkar

vBET
23-10-11, 00:21
Det kan vara ännu några månader. Kan inte berätta exakt - det beror för Sök motorer robotar inte oss.

Använd omdirigering regler bara och frågan kommer att vara borta:) Du kan också bara förbjuda robotar att gå till översatta URL-adresser genom robots.txt.
Så har du 2 enkla lösningar:
1. Omdirigera roboten när det kom till historiska länk
2. Förbjudet robot till ho till historiska länk

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations supported by vBET 4.10.1