PDA

View Full Version: Løst 404s til språket?? Jeg har oppdatert min htaccess og

techanalyst
20-10-11, 03:49
ID gjerne vite hvorfor dette skjer fortsatt det har å stoppe, jeg hadde under 50 feil per dag før du legger til VBet: P nå jeg hadde 10000, og jeg hadde som installert for mindre enn 10 timer, hyggelig mann, nice

Reglene ble fjernet fra htaccess sameday problemene startet, så det er ikke det, og jeg fjernet alle fil-størrelse og Im ikke interessert i å laste ned filene: P bare gi meg instruksjonene for å stoppe denne bs

htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/z​h-C​N/f​100​/wh​at-​do-​you​-do​-ol​d-p​art​s-a​fte​r-y​ou-​upg​rad​e-y​our​-pc​-11​81/​?la​ngu​age​=fi 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/b​g/f​90/ 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/u​k/f​121​/re​d-o​rch​est​ra-​2-b​eta​-se​rve​rs-​128​4/?​lan​gua​ge=​fr 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/b​g/f​121​/re​d-o​rch​est​ra-​2-b​eta​-se​rve​rs-​128​4/?​lan​gua​ge=​fr 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/v​i/f​42/​so-​i-g​ot-​som​e-n​ew-​gam​es-​i-w​ond​eri​ng-​127​2/?​lan​gua​ge=​cs 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/t​r/f​52/​tit​le-​col​or-​one​-ti​me-​cha​nge​-10​70/​?la​ngu​age​=bg 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/b​g/f​121​/re​d-o​rch​est​ra-​2-b​eta​-se​rve​rs-​128​4/?​lan​gua​ge=​fr 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/v​i/f​42/​so-​i-g​ot-​som​e-n​ew-​gam​es-​i-w​ond​eri​ng-​127​2/?​lan​gua​ge=​cs 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/t​r/f​52/​tit​le-​col​or-​one​-ti​me-​cha​nge​-10​70/​?la​ngu​age​=bg 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/i​d/f​121​/re​d-o​rch​est​ra-​2-b​eta​-se​rve​rs-​128​4/?​lan​gua​ge=​fr 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/s​l/f​121​/re​d-o​rch​est​ra-​2-b​eta​-se​rve​rs-​128​4/?​lan​gua​ge=​fr 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/h​u/f​121​/re​d-o​rch​est​ra-​2-b​eta​-se​rve​rs-​128​4/?​lan​gua​ge=​fr 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/d​e/f​100​/wh​at-​do-​you​-do​-ol​d-p​art​s-a​fte​r-y​ou-​upg​rad​e-y​our​-pc​-11​81/​?la​ngu​age​=fi 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/h​u/f​28/​min​ecr​aft​-se​rve​r-i​nfo​rma​tio​n-2​1/i​nde​x2.​htm​l?l​ang​uag​e=u​k 404 (Not found) unavailable
Oct 18, 2011
htt​p:/​/fo​rum​s.t​ech​iea​nal​yst​.ne​t/n​l/f​16/​ste​am-​con​tac​ts-​79/​ind​ex3​.ht​ml?​lan​gua​ge=​ar

vBET
20-10-11, 13:54
hei. Vær oppmerksom på at dette ikke er problemet med vBET - fordi du har vBET avinstallert. Dette er problemet med søkemotorer.

Du avinstallerte vBET, men noen søkemotorer husket allerede koblingene. Koblinger som peker til ikke eksisterende plassering - så det er OK så de vise 404-feil - kan ikke finne noe det ikke finnes;)

Hva du kan gjøre er:
1. Vent til robots som husker disse koblingene vil stoppe kravlesøket det som de ikke gjør finnes lenger.
2. Legge til .htaccess regel som vil 301-viderekobling slike koblinger til opprinnelig ikke oversatt side

Vær oppmerksom på at anbefales 2dre løsning, fordi det vil gjøre roboter til å gjenkjenne umiddelbart (etter 1ste besøk) at disse koblingene ikke finnes lenger. Uten omadressering kan robot mange tid prøver å gå til siden tenkte at dette kan være utilgjengelig bare midlertidig.

Så Legg til reglane .htaccess som dette:

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi|ht)/$ / [L,R=301]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi|ht)/(.*)?$ /$2 [L,R=301]

Bruk den og se en av disse lenkene er disse riktig omadresserte. I tilfelle noe går galt - kan du bare sende hele .htaccess innhold vi ville sjekk er det satt på riktig sted. Du kan også bare prøver å skrive i hele URL-Adressen for omadressering, men dette bør ikke være nødvendig. Bekreft gjorde det løst problemet.

Vær også oppmerksom på at du trenger disse reglene bare i noen tid - til søkemotorer ikke vil finner ut at URL-adresser ikke finnes lenger. Slik at du kan fjerne disse reglene etter en tid.

techanalyst
22-10-11, 08:28
Hvor lenge dette skje? Dens vært et par dager og fortsatt kaster over 3000 404s per dag det synes

vBET
23-10-11, 00:21
Det kan være enda noen måneder. Kan ikke fortelle deg nøyaktig - det kommer an på søkemotorer roboter ikke oss.

Bruk bare omadressering regler og problemet blir borte:) Du kan også bare forby roboter til å gå til oversatte URL-adresser ved robots.txt.
Så har du 2 enkle løsninger:
1. Omadressere robot når det kom til historisk kobling
2. Forbudt robot til å ho skal historisk kobling

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations by vBET translator 4.10.1