Visa fullständig version: Löste Fel efter installation vBulletin 4.1.5, sedan VBet 4.4.2
Bara gjorde en ny installation av vBulletin 4.1.5, följt av VBet 4.4.2. Följt instruktioner per ReadMe.html. Men, jag får detta fel:
Varning: kräver ([sökväg] / vbet_translation_options/vbenterprisetranslator_from_1.php) [function.include]: failed to open stream: Ingen sådan fil eller katalog i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_class_translator.php on line 31
Fatal error: require () [function.include]: Misslyckades att öppna krävs "/ home/apprais6/public_html/vbet_translation_options/vbenterprisetranslator_from_1.php" (include_path ='.:/ usr/local/php52/pear ') in / home/apprais6 / public_html / includes / vbenterprisetranslator_class_translator.php on line 31
- När allt jag klickar på forumet, blogg eller vad som är ny flik.
Dessutom, när jag skriver in licensnumret i vBET-> Main, eller göra något annat mods till fält - de behöver inte uppdatera.
Några idéer om hur man löser?
Efter installation och följa instruktionerna i ReadMe.html, får jag detta fel:
Varning: kräver ([sökväg] / vbet_translation_options/vbenterprisetranslator_from_1.php) [function.include]: failed to open stream: Ingen sådan fil eller katalog i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_class_translator.php on line 31
Fatal error: require () [function.include]: Misslyckades att öppna krävs "/ home/apprais6/public_html/vbet_translation_options/vbenterprisetranslator_from_1.php" (include_path ='.:/ usr/local/php52/pear ') in / home/apprais6 / public_html / includes / vbenterprisetranslator_class_translator.php on line 31
Dessutom kan jag inte spara ändringen vBET-> Main, till exempel licensnyckeln eller forum språk.
Alla idéer.
r.dziadusz
12-09-11, 11:09
Är problemet fortfarande existerar, för när jag klickar in på vad som är nytt på knappen, forum etc, jag har inte sett några problem - kanske problemet är endast för inloggade användare. Men du se till att du har kopierat alla nödvändiga filer och rätt konfigurerad alla alternativ.
Tack så mycket för ditt svar, vilket är uppskattat.
Ja, jag kan göra förbättringar.
Men det problemet jag har nu, att om du klickar på "Forum" och sedan försöka översätta till ett annat språk, försöker det att få tillgång till url
Värdering Ingenjör (http://www.valuationengineer.com/da/forum.php)
och sedan misslyckas med "sidan inte omdirigeras riktigt" (i Firefox).
Detta är inte ett problem när du klickar på "Blogg" eller "Nyheter" flikar!
Några förslag.
Tack
Bert Craytor
Även detta är dumpa från Fiddler, om detta hjälper:
# Resultat protokollet Host URL Body Caching Content-Type Process Kommentarer Anpassad
69 200 HTTP valuationengineer.com / forum.php 39.342 text / html; charset = Firefox: 9076
70 304 HTTP valuationengineer.com / clientscript / Yui / anslutning / förbindelse-min.js v = 415 0 Firefox:? 9076
? 71 304 HTTP valuationengineer.com / clientscript / Yui / yuiloader-dom-event / yuiloader-dom-event.js v = 415 0 Firefox: 9076
72 304 HTTP valuationengineer.com / clientscript / vBulletin-core.js v = 415 0 Firefox:? 9076
? 73 304 HTTP valuationengineer.com / clientscript/vbulletin_md5.js v = 415 0 Firefox: 9076
? 74 304 HTTP valuationengineer.com / clientscript / vbulletin_read_marker.js v = 415 0 Firefox: 9076
75 200 HTTP valuationengineer.com / cron.php rand = 1315883666 43 image / gif Firefox:? 9076
76 301 HTTP valuationengineer.com / da / forum.php 0 text / html Firefox: 9076
77 302 HTTP valuationengineer.com / forum.php 0 text / html Firefox: 9076
78 302 HTTP valuationengineer.com / forum.php 0 text / html Firefox: 9076
79 301 HTTP valuationengineer.com / da / forum.php 0 text / html Firefox: 9076
80 302 HTTP valuationengineer.com / forum.php 0 text / html Firefox: 9076
81 301 HTTP valuationengineer.com / da / forum.php 0 text / html Firefox: 9076
82 302 HTTP valuationengineer.com / forum.php 0 text / html Firefox: 9076
83 301 HTTP valuationengineer.com / da / forum.php 0 text / html Firefox: 9076
84 302 HTTP valuationengineer.com / forum.php 0 text / html Firefox: 9076
85 301 HTTP valuationengineer.com / da / forum.php 0 text / html Firefox: 9076
86 302 HTTP valuationengineer.com / forum.php 0 text / html Firefox: 9076
87 301 HTTP valuationengineer.com / da / forum.php 0 text / html Firefox: 9076
88 302 HTTP valuationengineer.com / forum.php 0 text / html Firefox: 9076
89 301 HTTP valuationengineer.com / da / forum.php 0 text / html Firefox: 9076
90 302 HTTP valuationengineer.com / forum.php 0 text / html Firefox: 9076
91 301 HTTP valuationengineer.com / da / forum.php 0 text / html Firefox: 9076
92 302 HTTP valuationengineer.com / forum.php 0 text / html Firefox: 9076
93 301 HTTP valuationengineer.com / da / forum.php 0 text / html Firefox: 9076
94 302 HTTP valuationengineer.com / forum.php 0 text / html Firefox: 9076
95 301 HTTP valuationengineer.com / da / forum.php 0 text / html Firefox: 9076
Det verkar som det tidigare problemet är löst: (1) Det fanns ^ M tecken i htaccess som jag bort och jag klarade det forum standardinställningen katalog i CP..
Men det återstående problemet nu att när du fliken in på forum från engelska och sedan ändra säga japanska eller något annat språk, de objekt i menyraden under flikarna, dvs "New Posts", "Privata meddelanden", "FAQ" , "Kalender", ...., visas som vita vertikala text på vänster sida i fönstret. Detta verkar vara en bugg ... eller är detta en oförenlighet med vBulletin 4.1.5?
r.dziadusz
13-09-11, 10:19
Kan du klargöra din situation, när jag översätter det vill säga engelska till japanska, baren, pratar du om, verkar för att stanna på samma plats.
Men, kan du skicka mig på PM, ditt test-användare inloggning, lösenord, eftersom jag inte kan se några inlägg
Hej. Som jag ser dina översättningar arbetar bra med language = och inte med / KOD / -. Troligen har du fel htaccess regler.
Kontrollera var du lägger vBET regler och om ja sedan skicka här din fulla. Htaccess innehåll att kontrollera. Observera att SEO länkar rekommenderas. Även om du redan har använt språk = länkar och Google indexerade sidor med sådana URL måste du lägga till ytterligare en regel som talar om Googles nya sidan sker efter att vrida SEO länkar. Så låt oss först göra SEO länkar fungerar och sedan kan du använda detta tips för att snällt flytta dina sidor utan att tappa index i Google: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/413-faq.html # post1541
r.dziadusz
24-09-11, 07:55
Inget svar, anser att det är gjort, om du har frågor eller tvivel för det här ämnet kommer vi att öppna den igen, för andra frågor öppna nya ämnen
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):