PDA

Visa fullständig version: Löste Google sitemap fel

haiduongbk
24-04-11, 14:26
Jag skicka webbplatskarta med Googles verktyg för webbansvariga Jag ser det här felet:

Kan inte följa webbadresser
När vi testade ett urval av webbadresser från din webbplatskarta upptäckte vi att vissa webbadresser omdirigeras till andra platser. Vi rekommenderar att din webbplatskarta innehåller webbadresser som pekar till slutdestinationen (målsidan för hänvisningen) istället för omdirigering till en annan webbadress.

HTTP Fel: 301
URL:
htt
Problem upptäcks på: Apr 24, 2011
- Jag använder Mod Rewrite Friendly webbadresser använder jag: Skapa URL Theo SEO länk Consensus (dvs. "/ sv / adress '); inte använda vBSEO använda: vBSEO sökmotor XML Sitemap - Innehållet i filen htaccess. I:

RewriteEngine på
RewriteCond% {HTTP_HOST}! ^ Windowsz \\. Net $ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://windowsz.net/ $ 1 [R = 301, L]
DirectoryIndex forum.php index.php index. Php3 messagebrd.pl index.html index.htm
RewriteBase /
RewriteRule Arkiv / index.php? / $ 2 & language = $ 1 [L, QSA]
RewriteRule forum.php? language = $ 1 [L, QSA]
RewriteRule $ 2? Language = $ 1 [QSA]
RewriteRule ^ ((webbadresslista | sitemap_) .* \\ (XML |..? Txt) (\\ GZ))? $ Vbseo_sitemap / vbseo_getsitemap.php sitemap = $ 1 [L]

Alternativ + FollowSymLinks

# # # Det här är lite extra trygghet och KAN TAS BORT

RewriteRule ^ inkluderar /(.*) index.php
RewriteRule ^ Vb /(.*) index.php
RewriteRule ^ paket /(.*) index.php

# # # Detta är den verkliga SKRIVA

RewriteRule ^ trådar / ([0-9 ]+)(?:/?$|(?:-[^/]+))(?:/?$|(?:/ sida ([0-9] +) ?)) showthread.php? t = $ 1 & page = $ 2 &% {QUERY_STRING}
RewriteRule ^ medlemmar / ([0-9] +) member.php? U = $ 1 &% {QUERY_STRING}
RewriteRule ^ forum / ([0-9 ]+)(?:/?$|(?:-[^/]+))(?:/?$|(?:/ sida ([0-9] +) ?)) forumdisplay.php? f = $ 1 & page = $ 2 &% {QUERY_STRING}
RewriteRule ^ bloggar / ([0-9 ]+)(?:/?$|(?:-[^/]+))(?:/?$|(?:/ sida ([0-9] +) ?)) blog.php? u = $ 1 & page = $ 2 &% {QUERY_STRING}
RewriteRule ^ poster / ([0-9 ]+)(?:/?$|(?:-[^/]+))(?:/?$|(?:/ sida ([0-9] +) ?)) entry.php? b = $ 1 & page = $ 2 &% {QUERY_STRING}
RewriteRule ^ lista /([^/]*/)([ 0-9] +) list.php? R = $ 1 $ 2 &% {QUERY_STRING}
RewriteRule ^ innehåll /(.*) content.php? R = $ 1 &% {QUERY_STRING}
RewriteRule ^ widget / config / ([0-9] +) widget.php? R = config / $ 1 &% {QUERY_STRING}
filen vbseo_sitemap_functions.php har innehållet:

$ Före = vbseo_sm_priority ($ vboptions ['vbseo_sm_priority_rt'], $ relp);

if ($ vboptions ['vbseo_sm_freq_tsmart'])
{
$ Dpassed = (tid () - $ threadrow ['lastpost']) / 86.400;
if ($ dpassed <3) $ freq = 'dagliga';
else if ($ dpassed <10) $ freq = "Veckovis";
else if ($ dpassed <100) $ freq = 'månad';
annars $ freq = "Årsvis";
} Else
$ Freq = $ vboptions ['vbseo_sm_freq_t'];

vbseo_log_entry ("[showthread] forum_id: $ forumid, thread_id: $ threadrow [threadid] Totalt antal inlägg: $ totalposts, sidor: $ totalpages, Visningar: $ threadrow [utsikt] $ före");
for ($ p = 1, $ p <= $ totalpages; $ p + +)
{
/ / Ytterligare kod
$ Alanguages = array
if (! $ arkiverade) {
$ Currentthreadurl = vbseo_url_thread ($ threadrow, $ p, $ arkiverade). "& Language = ';
$ Vbseo_stat ['t'] + = sizeof ($ alanguages);
$ Lastpost = & $ threadrow ['lastpost'];
foreach ($ alanguages som $ språk) {
vbseo_add_url ($ currentthreadurl $ språk, $ före, $ lastpost, $ frekv.)
}
}
/ / Avsluta ytterligare kod
$ Vbseo_stat [$ arkiverad 'at': 't'] + = vbseo_add_2urls (
vbseo_url_thread ($ threadrow, $ p, $ arkiverade)
vbseo_url_thread ($ threadrow, $ p, $ arkiveras, true),
$ Före,
$ Threadrow ['lastpost'],
$ Frekv
);

}

if ($ showpost)
{

$ Getposts = $ db-> query ("
VÄLJ p.dateline, p.postid, p.threadid
FRÅN ". TABLE_PREFIX." Post som p
VAR p.threadid = $ threadrow [threadid]
Och synlig = 1
ORDER BY p.dateline
");
Du hjälpa mig som rätt konfiguration, och varför fel webbplatskarta som hjälper mig felsöka med, tack

haiduongbk
24-04-11, 14:38
Jag använder vBulletin 4.1.3, jag gjorde fel ämne kan du byta till vBulletin Forum 4 mig

kamilkurczak
25-04-11, 13:34
hej,

För det första sätter reglerna för webbplatskarta INNAN vBET regler:

RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

haiduongbk
26-04-11, 01:03
Tack Kamilkurczak. Jag gjorde det, men frågan är fortfarande olöst. Hjälp mig.

RewriteEngine på
RewriteRule ^ ((webbadresslista | sitemap_) .* \\ (XML |..? Txt) (\\ GZ))? $ Vbseo_sitemap / vbseo_getsitemap.php sitemap = $ 1 [L]
DirectoryIndex forum.php index.php index. Php3 messagebrd.pl index.html index.htm
RewriteBase /
RewriteRule Arkiv / index.php? / $ 2 & language = $ 1 [L, QSA]
RewriteRule forum.php? language = $ 1 [L, QSA]
RewriteRule $ 2? Language = $ 1 [QSA]

Alternativ + FollowSymLinks

# # # Det här är lite extra trygghet och KAN TAS BORT

RewriteRule ^ inkluderar /(.*) index.php
RewriteRule ^ Vb /(.*) index.php
RewriteRule ^ paket /(.*) index.php

# # # Detta är den verkliga SKRIVA

RewriteRule ^ trådar / ([0-9 ]+)(?:/?$|(?:-[^/]+))(?:/?$|(?:/ sida ([0-9] +) ?)) showthread.php? t = $ 1 & page = $ 2 &% {QUERY_STRING}
RewriteRule ^ medlemmar / ([0-9] +) member.php? U = $ 1 &% {QUERY_STRING}
RewriteRule ^ forum / ([0-9 ]+)(?:/?$|(?:-[^/]+))(?:/?$|(?:/ sida ([0-9] +) ?)) forumdisplay.php? f = $ 1 & page = $ 2 &% {QUERY_STRING}
RewriteRule ^ bloggar / ([0-9 ]+)(?:/?$|(?:-[^/]+))(?:/?$|(?:/ sida ([0-9] +) ?)) blog.php? u = $ 1 & page = $ 2 &% {QUERY_STRING}
RewriteRule ^ poster / ([0-9 ]+)(?:/?$|(?:-[^/]+))(?:/?$|(?:/ sida ([0-9] +) ?)) entry.php? b = $ 1 & page = $ 2 &% {QUERY_STRING}
RewriteRule ^ lista /([^/]*/)([ 0-9] +) list.php? R = $ 1 $ 2 &% {QUERY_STRING}
RewriteRule ^ innehåll /(.*) content.php? R = $ 1 &% {QUERY_STRING}
RewriteRule ^ widget / config / ([0-9] +) widget.php? R = config / $ 1 &% {QUERY_STRING}

haiduongbk
27-04-11, 09:23
VBSEO 3.6.0 Jag har använt och vad som inte får ett felmeddelande från Google. - Jag vBSEO genomförande och integration Mina htaccess innehåll:.

RewriteEngine på

# REGLER för SEO översättning länkar med vBSEO (måste inkluderas innan alla regler för att vbseo.php)
RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & omdirigeras = / [L, QSA]
RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & dirigera = / $ 2 [L, QSA]

RewriteCond% {REQUEST_URI}! (Adminwzcp / | modwzcp / | vbseo_sitemap / | cron)
RewriteRule ^ ((arkiv /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L, QSA]

RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-F
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-D
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME} ^! (Adminwzcp | modwzcp | clientscript | cpstyles | bilder) /
RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L, QSA]

RewriteCond% {REQUEST_URI}! (Adminwzcp / | modwzcp / | cron | vbseo_sitemap |. API \\ PHP)
RewriteRule ^ ((arkiv /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ vbseo.php [L, QSA]

RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-F
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-D
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME} /! (Adminwzcp | modwzcp | clientscript | cpstyles | bilder) /
RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L, QSA]
Det fungerade med mig. Men för att integrera i webbplatskartan jag bara följa anvisningarna på: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-integration-other-plugins/415-sitemap-generator-integration.html-do jag måste göra något annat? – mitt problem just nu inte översätta till artikel länk post.E.g. länk på min hemsida

Chong TROM KHI dynga Wi-Fi (http://windowsz.net/f30/ch% E1% BB% 91ng-tr% E1% BB% 99m-KHI-d% C3% B9ng-Wi-Fi-23696.html)
Efter service:

Stöldskydd vid användning av Wi-Fi (http://windowsz.net/en/f30/ch% E1% BB% 91ng-tr% E1% BB% 99m-KHI-d% C3% B9ng-Wi-Fi-23.696 . html)
Hur kan det översätta i adressen som din hemsida?

haiduongbk
27-04-11, 09:27
Detta innebär att det kan översätta till publicera innehåll, och efter titeln, men det behöver inte översättas för att länka alla inlägg så här för din hemsida

haiduongbk
27-04-11, 09:41
- Problemet är att webbplatskartan skapas, läser jag:

<url>

<priority> 0,6802 </ prioritering>
<lastmod> 2011-04-26T11: 23:06 +00:00 </ lastmod>
<changefreq> årliga </ changefreq>
</ Url>
<url>

<priority> 0,6802 </ prioritering>
<lastmod> 2011-04-26T11: 23:06 +00:00 </ lastmod>
<changefreq> årliga </ changefreq>
</ Url>
<url>
Jag kan se adressen är: http://5Bthao/f11/windowsz.net% 5 d % 5Byou-%-luan % 5 d-Yi-gi-ve-windows7-final-are-gio-g-22-10-2009-a-556-6. htmlNhưng länken är felsidan hittades inte. Hjälp mig. För många fel att släppa av min hemsida

kamilkurczak
27-04-11, 10:51
ok jag kommer leta efter dig

kamilkurczak
03-05-11, 16:55
Om Google sitemap fel:

Länkar i sitemap inte skall översättas.
Detta är bra - Det är så det ska fungera. Varför? Prestanda.
I detta ögonblick generation av 52 gånger fler länkar till trådar kan konsumera mycket tid för stora forum. Översättning av alla dem som samtidigt kunde gjort det riktigt, riktigt tidskrävande och genererar massor av frågor till databasen.

Och detta är bra för Google - som du ser, du har en 301 omdirigering till sidan med översatta url (HTTP Fel: 301).

Google skulle föredra att länkarna var översatt, men det behöver inte besvära dem alls.

Mer här: vBET Integration med andra plugins - vBulletin Enterprise Översättare (vBET) (http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet-integration-other-plugins/)

Detta meddelande från Google är för din information. De tror att du förmodligen har en dålig länkar i webbplatskartan, De tror att det är inte bra för dig och du inte vet någonting om det,
men du vet - det länkar omdirigeras (med 301) till bra form och det är bra för Google och mycket bra för din webbplats (prestanda).

vBET stöder inte översättning av webbadress i webbplatskartan.

Dessutom kan du integrera inte vBET med sitemap - Du kommer att ha i webbplatskartor bara länkar ursprungliga trådar. Google att genomsöka länkar översatt själv (men det tar längre tid) och du kommer att ha översatt webbadresser

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations made by vBET 4.10.1