Visa fullständig version: Löste VBSEO problem
Så fort jag gör VBSEO filändringar och ladda upp till min server får jag vita sidor på mitt forum. Vänligen meddela.
1. Se till att dina ändringar är ordentligt gjort. Börja om igen från rena vBSEO filer (från paketet) och galna förändringar steg för steg.
2. Se till att din. Htaccess regler är lämpliga.
3. Kontroller i dina loggfiler vad det handlar om - det bör finnas några fel loggar.
4. Kontrollera inte din server kan ansluta till Google: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/413-faq-2.html # post1729
5. Som jag förstår utan vBSEO filer förändringar översättning fungerar bra - är det sant? Om inte se till att du har krävt PHP bibliotek installerat: curl och iconv
Jag gjorde alla ändringar igen, samma sak. (Clean vBSEO filer)
Jag tror att. Htaccess reglerna är korrekta.
Översättningar och allt annat fungerar bra. Snart jag gör ändringar i vBSEO filer, whitepage.
Ange ditt fullständiga innehåll. Htaccess-filen.
Har du hittat något felmeddelande i din loggfil?
Här är det:
# Comment följande rad (lägg till "#" i början)
# Att inaktivera mod_rewrite funktioner.
# Observera: du måste fortfarande inaktivera hacka i
# Det vBSEO kontrollpanelen för att stoppa url skriver om.
RewriteEngine På
RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & omdirigeras = / forum / index.php [L, QSA]
RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & omdirigeras = / forum / $ 2 [L, QSA]
RewriteCond% {REQUEST_URI}! (Admincp / | modcp / | vbseo_sitemap / | cron)
RewriteRule ^ ((arkiv /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L, QSA]
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-F
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-D
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME} ^! (Admincp | modcp | clientscript | cpstyles | bilder) /
RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L, QSA]
# Vissa servrar kräver att Rewritebase direktivet skall
# Aktiverat (ta bort "#" i början för att aktivera)
# Observera: när det är aktiverat, måste du inkludera sökvägen
# För att din root vB-mappen (dvs RewriteBase / forum /)
# RewriteBase /
# RewriteCond% {HTTP_HOST}! ^ Www \\. Dindomän \\. Com
# RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forums/ $ 1 [L, R = 301]
RewriteRule ^ ((webbadresslista | sitemap_) .* \\ (XML |..? Txt) (\\ GZ))? $ Vbseo_sitemap / vbseo_getsitemap.php sitemap = $ 1 [L]
RewriteCond% {REQUEST_URI}! (Admincp / | modcp / | cron | vbseo_sitemap)
RewriteRule ^ ((arkiv /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ vbseo.php [L, QSA]
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME} /! (Admincp | modcp | clientscript | cpstyles | bilder) /
RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L, QSA]
Du använder länkarna språk =. Gå över till SEO-länkar. Därför är ditt forum bröt -. Du har gjort lämpliga ändringar i vBSEO filer, men htaccess reglerna var inaktiva, eftersom länkar där inte i SEO-läge. Begär inte förbi våra SEO-fil och vBET omfattade inte fungerar fil fjord som används i vBSEO bytt kod.
Gå över till SEO länkar (vBET huvudsakliga alternativ) och gjorde vBSEO integration igen. Tala gjorde det hjälpa.
Även om din htaccess -. Vänligen flytta vBET regler BARA EFTER webbplatskarta regel (så är det i vår beskrivning Just Before regler vbseo.php) - du sätter den på fel ställe. Du kan inte ha några regler mellan vBET regler och regler för att vbseo.php
OK, så bara för att bekräfta, detta är vad min htacces ska se ut.:?
# Comment följande rad (lägg till "#" i början)
# Att inaktivera mod_rewrite funktioner.
# Observera: du måste fortfarande inaktivera hacka i
# Det vBSEO kontrollpanelen för att stoppa url skriver om.
RewriteEngine På
RewriteCond% {REQUEST_URI}! (Admincp / | modcp / | vbseo_sitemap / | cron)
RewriteRule ^ ((arkiv /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L, QSA]
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME} ^! (Admincp | modcp | clientscript | cpstyles | bilder) /
RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L, QSA]
# Vissa servrar kräver att Rewritebase direktivet skall
# Aktiverat (ta bort "#" i början för att aktivera)
# Observera: när det är aktiverat, måste du inkludera sökvägen
# För att din root vB-mappen (dvs RewriteBase / forum /)
# RewriteBase /
# RewriteCond% {HTTP_HOST}! ^ Www \\. Dindomän \\. Com
# RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forums/ $ 1 [L, R = 301]
RewriteRule ^ ((webbadresslista | sitemap_) .* \\ (XML |..? Txt) (\\ GZ))? $ Vbseo_sitemap / vbseo_getsitemap.php sitemap = $ 1 [L]
RewriteCond% {REQUEST_URI}! (Admincp / | modcp / | cron | vbseo_sitemap)
RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & omdirigeras = / forum / index.php [L, QSA]
RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & omdirigeras = / forum / $ 2 [L, QSA]
RewriteRule ^ ((arkiv /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ vbseo.php [L, QSA]
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME} /! (Admincp | modcp | clientscript | cpstyles | bilder) /
RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L, QSA]
Inte alls ... Du flyttade bara 2 av 4 vBET regler! Även du hade brutit vBSEO regel - du delar upp den i en halv genom att lägga vBET regler i fel ställe.
Här är lämpligt innehåll:
# Comment the following line (add '#' at the beginning)
# to disable mod_rewrite functions.
# Please note: you still need to disable the hack in
# the vBSEO control panel to stop url rewrites.
RewriteEngine On
# Some servers require the Rewritebase directive to be
# enabled (remove '#' at the beginning to activate)
# Please note: when enabled, you must include the path
# to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)
#RewriteBase /
#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.yourdomain\.com
#RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forums/$1 [L,R=301]
RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forums/index.php [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forums/$2 [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbseo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]
lol, tack Michal! Mitt huvud snurrar fortfarande från att uppgradera till VB4. Allt verkar vara igång slät nu. Jag måste säga, att installationen och konfigurationen för vBET för VB4 är definitivt mycket lättare än med VB3.
Tack igen för all din hjälp. Du ROCK!
Så fort jag gör VBSEO filändringar och ladda upp till min server får jag vita sidor på mitt forum. Vänligen meddela.
1. Se till att dina ändringar är ordentligt gjort. Börja om igen från rena vBSEO filer (från paketet) och galna förändringar steg för steg.
2. Se till att din. Htaccess regler är lämpliga.
3. Kontroller i dina loggfiler vad det handlar om - det bör finnas några fel loggar.
4. Kontrollera inte din server kan ansluta till Google: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/413-faq-2.html # post1729
5. Som jag förstår utan vBSEO filer förändringar översättning fungerar bra - är det sant? Om inte se till att du har krävt PHP bibliotek installerat: curl och iconv
Vill bara dela med, jag använder vb 3 btw
Jag får tom vit sidor också igår i några sidor, innan jag dont få det
after i go to admincp --> vBET Tools --> Cache Cleaner, och rengör alla dess fixa det
konstigt, kanske några vbet Chace bord bryts
Jag kan verkligen inte se frågan om det inte existerar längre ... Observera att vBET måste ha koppling till Google för att kunna översätta. Så kanske din server hade en del tillfälliga problem med det, och cache rengöring verkligen inte lösa problemet, men av en slump innan renare gjorde det jobbet, var din server möjlighet att ansluta med Google. Detta är bara spekulationer. Du kan kontrollera det själv om det händer igen. Så här kontrollerar inte din server kan ansluta till Google: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/413-faq-2.html # post1729 (du kan hitta beskrivas kod som redan upprättats i vBET paket do-not-upload/tools katalog).
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):