PDA

Visa fullständig version: Test: Denna text är skriven på franska

Cybershaolin
14-11-09, 17:54
Ce texte EST écrit En français et je devrais le voir sv Anglais.

Cybershaolin
14-11-09, 17:55
Je répète:

Ce texte EST écrit En français et je devrais le voir sv Anglais.

Cybershaolin
14-11-09, 17:56
Varför ser jag fortfarande texten på franska ovan när mitt forum är inställt på engelska här på detta forum? Jag ser texten på engelska med de små flaggorna nej?

Cybershaolin
14-11-09, 18:35
När det gäller min fråga, är det mer om att veta om BBCodes kan läggas till automatiskt eller inte? Jag har svårt att förstå begreppet. Jag noterade i en annan tråd att du sa att BBCodes kan läggas till manuellt eller automatiskt. Så, automatiskt inte betyda att jag borde ha sett de små flaggorna i Post # 1 och # 2? Jag förstår inte ledsen och jag läste ditt inlägg här:

vBET
14-11-09, 23:45
Varför ser jag fortfarande texten på franska ovan när mitt forum är inställt på engelska här på detta forum? Jag ser texten på engelska med de små flaggorna nej?

Eftersom du inte "berätta" att den är på franska;) Här har du snabb och enkel manuell hur man gör detta:
Med några få ord - du kan ställa in standardspråk i User CP, eller manuellt beskriva meddelande genom att lang BBCode :)

Om du vill kan du även redigera dina tidigare meddelanden och lägga till det här BBCode, och magi kommer att hända;)

vBET
14-11-09, 23:50
När det gäller min fråga, är det mer om att veta om BBCodes kan läggas till automatiskt eller inte? Jag har svårt att förstå begreppet. Jag noterade i en annan tråd att du sa att BBCodes kan läggas till manuellt eller automatiskt. Så, automatiskt inte betyda att jag borde ha sett de små flaggorna i Post # 1 och # 2? Jag förstår inte ledsen och jag läste ditt inlägg här:

lang BBCode läggs automatiskt enligt användarens standardspråk. Om den inte är inställd eller är samma som forum för språk, sedan ingenting är inställd.

Google har möjlighet att känna igen språket enligt meddelandet, men på grund av prestanda anledningen till att vi inte gör det - även vi inte undersöka detta Google funktionen. Om du tror att det kan vara till hjälp, så skriv om det här Funktionsförfrågningar - vBulletin Enterprise Översättare (vBET) (http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/feature-requests/) - vi kan alltid lägga till en sådan funktion med möjlighet att stänga av och på:)

Cybershaolin
15-11-09, 07:45
lang BBCode läggs automatiskt enligt användarens standardspråk. Om den inte är inställd eller är samma som forum för språk, sedan ingenting är inställd.

Men det är problemet.

OK titta, här på ditt eget forum, är mitt språk inställt på engelska ... så min text i inlägg # 1 och # 2 (som är på franska) är annorlunda än det forum språket (i min userCP). Så, varför är min text fortfarande på franska? Säger du att jag måste lägga till BBcode manuellt? Sen om det är fallet, varför pratar du om BBcode läggs automatiskt?

Jag kanske inte förstår det riktigt men jag gjorde gå till den länk som du refererar och detta är hur jag fick det. Tänkte jag, var detta sköts automatiskt utan att behöva skriva BBcode själv.

vBET
15-11-09, 14:13
Men det är problemet.

OK titta, här på ditt eget forum, är mitt språk inställt på engelska ... så min text i inlägg # 1 och # 2 (som är på franska) är annorlunda än det forum språket (i min userCP). Så, varför är min text fortfarande på franska? Säger du att jag måste lägga till BBcode manuellt? Sen om det är fallet, varför pratar du om BBcode läggs automatiskt?

Jag kanske inte förstår det riktigt men jag gjorde gå till den länk som du refererar och detta är hur jag fick det. Tänkte jag, var detta sköts automatiskt utan att behöva skriva BBcode själv.

Ja dina inlägg # 1 och # 2 är på franska, men du berättade det system som den är på engelska. Thats varför det inte översätts.

Du har två sätt att hantera meddelanden på olika språk.
1: a är inställningen i din kontrollpanel standardspråk för din profil. I detta fall vBET antar att dina meddelanden i detta språk och kommer att lägga lang BBCode automatiskt. Fortfarande har du möjlighet att berätta vBET att inte göra detta för visst meddelande (på varje redaktör för nytt meddelande visas ytterligare alternativ för att lägga till BBCodes eller inte - som default satt till Ja).
2: a är att lägga till den manuellt.

Du är förvirrad på grund av annan artikel, läs den igen noggrant det är skrivet:
"Automatiskt markera budskap om användaren som sätter deras standardspråk än forumet standardspråk"

Om du tror att någon del är oklart, vänligen peka den och vi kommer att rätta till det att göra det mer klart:)

Cybershaolin
15-11-09, 19:57
Detta är ytterligare ett test i franska.

Cybershaolin
15-11-09, 20:10
Ja dina inlägg # 1 och # 2 är på franska, men du berättade det system som den är på engelska. Thats varför det inte översätts.

Ahhhhh! Nu fick jag det högt och tydligt. Det är den delen jag inte förstår. Nu har jag ändrat mitt språk för franska i Usercp och skrev ett nytt test meddelande på franska. Det fungerar perfekt här. Tack för att du tog dig tid att förklara det för mig på ett enkelt sätt.

Men på mitt eget forum, är mitt forum språket på franska, jag också (tillval som du sa) som min UserCP på franska, och jag försökte skriva meddelanden på arabiska och italienska. Resultatet visade på arabiska och italienska utan att översätta något. Det är därför jag fortfarande inte förstår. Det verkar inte fungera på mitt forum.

Också, säg mig: språket addon (se skärmdump) för BBCode (välj eller inte) när vi skriver ett meddelande och i Quick svaret också, är detta en addon i version 3.1.2 eftersom jag fortfarande inte uppgradera ännu, och jag inte har det i 3.1.1?

vBET
15-11-09, 22:03
Ahhhhh! Nu fick jag det högt och tydligt. Det är den delen jag inte förstår. Nu har jag ändrat mitt språk för franska i Usercp och skrev ett nytt test meddelande på franska. Det fungerar perfekt här. Tack för att du tog dig tid att förklara det för mig på ett enkelt sätt.

Men på mitt eget forum, är mitt forum språket på franska, jag också (tillval som du sa) som min UserCP på franska, och jag försökte skriva meddelanden på arabiska och italienska. Resultatet visade på arabiska och italienska utan att översätta något. Det är därför jag fortfarande inte förstår. Det verkar inte fungera på mitt forum.

Också, säg mig: språket addon (se skärmdump) för BBCode (välj eller inte) när vi skriver ett meddelande och i Quick svaret också, är detta en addon i version 3.1.2 eftersom jag fortfarande inte uppgradera ännu, och jag inte har det i 3.1.1?

Allt fungerar som det är utformat. Det betyder - mod kommer att lägga Lang BBCode först när du har angett språk användaren standard och endast detta språk. Om det inte är lämpligt, kan du berätta bara för att inte lägga den i editorn.

På alla andra fall måste du lägga lang BBCode manuellt. Så du skrev meddelanden på två andra språk och du talar om mod att de är på franska, men de är inte och det är därför de som inte översattes.

Översättning av meddelande skrivna på andra språk kommer att hända först när lang BBCode tillsätts. Annars Google blir förvirrad och återgår precis samma text (det är som du går till fransk-engelska översättare och ge honom text på polska - han kommer bara ge er denna text tillbaka, eftersom han inte förstår det). Så att lägga Lang BBCode för att budskapet berättar mod som översättare han skulle gå för översättning.

Notera även att alternativ till redaktionen läggs endast om användaren har ställt sin standardspråk om att forumet standardspråk. Annars har det ingen mening eftersom det innebär att användaren skriver på forumet språk och det finns ingen lang BBCode att lägga till. Så snälla för test bara ändra standardspråk till andra detta forum språket och du kommer se att alternativ visas i din redaktörer:)

Cybershaolin
16-11-09, 04:22
Allt fungerar som det är utformat. Det betyder - mod kommer att lägga Lang BBCode först när du har angett språk användaren standard och endast detta språk. Om det inte är lämpligt, kan du berätta bara för att inte lägga den i editorn.

På alla andra fall måste du lägga lang BBCode manuellt. Så du skrev meddelanden på två andra språk och du talar om mod att de är på franska, men de är inte och det är därför de som inte översattes.

Översättning av meddelande skrivna på andra språk kommer att hända först när lang BBCode tillsätts. Annars Google blir förvirrad och återgår precis samma text (det är som du går till fransk-engelska översättare och ge honom text på polska - han kommer bara ge er denna text tillbaka, eftersom han inte förstår det). Så att lägga Lang BBCode för att budskapet berättar mod som översättare han skulle gå för översättning.

Notera även att alternativ till redaktionen läggs endast om användaren har ställt sin standardspråk om att forumet standardspråk. Annars har det ingen mening eftersom det innebär att användaren skriver på forumet språk och det finns ingen lang BBCode att lägga till. Så snälla för test bara ändra standardspråk till andra detta forum språket och du kommer se att alternativ visas i din redaktörer:)

OK jag fick den delen också ... Bara en fråga:

När du sa detta på inlägg # 6:

Låt oss ge ett exempel:

-Min forumet språket är franska
-User eget språk är spanska men inte ställa upp på Usercp
-User skriver ett inlägg på spanska

Här är exempel från de inställningar som ovan:

Betyder det att om användaren som inte set eget användarnamn språk (låt oss säga att det är spanska, men på mitt forum, kommer forumet anta att det kommer att vara franska eftersom det är tänkt att använda forumets språk när den inte är inställd) och att forumet språket är franska ...? om användaren skriver på spanska, kommer vi att utgå ifrån för att se BBCode med den översatta texten på franska. Är det så?

För om det inte är fallet och texten på spanska översätts inte alls i detta exempel, går detta tillbaka till min begäran här: :

Riktigt trevlig produkt. Tack igen för den här hacka. :)

Jag skulle behöva hjälp eller har en förfrågan att göra. För nya användare på forumet, det är OK eftersom de har ett fält att välja sina standardspråk men för alla befintliga användare, det finns inget värde anges, det bara sätter "inte angiven". Kan du ge mig en fråga att utföra för att automatiskt sätta ett standardspråk istället för "inte angiven" (i mitt fall är det franska för standardvärdet)? Detta beror på att även om du sätter en tråd på forumet att berätta för användarna att gå ändra sin information, kommer många av dem inte läst den tråden.

Det skulle vara trevligt om jag kan ändra detta automatiskt för mina befintliga användare.

Tack.

Du behöver inte ställa in standardspråk för dina användare. Om inget standardspråk är inställt, då vBET antar att det är samma sak som forumet språk och inte vidta några åtgärder när nya meddelanden kommer (orsakar dessa är i forum språk):)

Förstår du vad jag menar? Om detta inte är möjligt att göra det genom att fråga, åtminstone bör det finnas ett alternativ i admincp för administratörer som skulle vilja ändra en specifik användare språk till ett önskat språk ...

vBET
16-11-09, 10:50
Thats rätt. Det fungerar på detta sätt.

Så förutsatt att du vill lägga till möjligheten att ställa in språk användaren standard av Admin CP - eller hur? :)

Cybershaolin
16-11-09, 15:26
Thats rätt. Det fungerar på detta sätt.

Mitt sista inlägg var lite långt, sorry. I ditt citat ovan är detta svaret på min fråga jag ställde här:

Exempel:

-Min forumet språket är franska
-User eget språk är spanska men användaren inte ställer in Usercp
-User skriver ett inlägg på spanska
-Resultat inlägg på forumet kommer att vara i franska med BBCode isatt?

Mer specifikt, detta är svaret på den sista frågan?

Så förutsatt att du vill lägga till möjligheten att ställa in språk användaren standard av Admin CP - eller hur? :)

Ja, det skulle vara bra. Dessutom skulle det vara trevligt att lägga till standardspråket som valts av användaren visar i sin användarprofil sida när vi går kontrollera deras sida. Det skulle också vara en bra addon för att en admin att ta reda på användarens valt språk.

vBET
16-11-09, 18:46
Mitt sista inlägg var lite långt, sorry. I ditt citat ovan är detta svaret på min fråga jag ställde här:

Mer specifikt, detta är svaret på den sista frågan?

Nej Observera att mod alltid håller originaltexten (i själva verket så publicera innehåll hålls endast den ursprungliga texten). Så i detta scenario inlägg kommer att stanna i original (som alltid) och BBCode kommer inte att läggas automatiskt, eftersom användaren inte ange standardspråk. Så i slutändan inte kommer att översättas, eftersom det är i andra språk och det säger att det är i forum standardspråk.
Jag kommer att lägga till i TODO listan för att automatiskt känna igen vilket språk (kommer att konfigureras eftersom detta kommer att ha inverkan på prestandan och inte alla kommer att behöva detta).

Ja, det skulle vara bra. Dessutom skulle det vara trevligt att lägga till standardspråket som valts av användaren visar i sin användarprofil sida när vi går kontrollera deras sida. Det skulle också vara en bra addon för att en admin att ta reda på användarens valt språk.

Ok. Tillkommit TODO lista:
- Låt det språk som användaren standard från Admin CP
- Visa användarens standardspråk i medlemsländerna info.
- Automatiskt känna igen riktig post meddelande om Google gör det möjligt att göra detta genom CURL (konfigurerbart + e-post meddelande till administratören att kontrollera det i fallet om Google gör misstag).

Är det okej? :)

Cybershaolin
17-11-09, 03:29
Nej Observera att mod alltid håller originaltexten (i själva verket så publicera innehåll hålls endast den ursprungliga texten). Så i detta scenario inlägg kommer att stanna i original (som alltid) och BBCode kommer inte att läggas automatiskt, eftersom användaren inte ange standardspråk. Så i slutändan inte kommer att översättas, eftersom det är i andra språk och det säger att det är i forum standardspråk.
Jag kommer att lägga till i TODO listan för att automatiskt känna igen vilket språk (kommer att konfigureras eftersom detta kommer att ha inverkan på prestandan och inte alla kommer att behöva detta).

Det är logiskt och följer vad jag har experimenterat. Det är därför jag bad speciellt för alla befintliga användare på mitt forum, innan du installerar den här hacka. Detta har ingen verklig effekt på nya användare registrerar på forumet eftersom de måste välja ett standardspråk vid registreringen men det har viss effekt för äldre användare som inte väljer någon standardspråk. Om dessa användare skriver på sitt eget språk, och skiljer sig från forumet språket (utan att ha valt sitt standardspråk, vilket i detta fall skulle förbli den samma som standard forumet språket) inget kommer att översättas (om de inte lägger till en BBCode manuellt, men de måste veta om det ...). Det är något att berätta för alla mina gamla användare att gå och sätta sina standardspråk eller lägga till ett BBCode manuellt men det är något annat om de skulle vilja.

Detta rensas ut min fråga. Tack för att ha klargjort detta. Ja, det vore bra om allt kan detekteras automatiskt. Är du säker på att detta kan uppnås?

Ok. Tillkommit TODO lista:
- Låt det språk som användaren standard från Admin CP
- Visa användarens standardspråk i medlemsländerna info.
- Automatiskt känna igen riktig post meddelande om Google gör det möjligt att göra detta genom CURL (konfigurerbart + e-post meddelande till administratören att kontrollera det i fallet om Google gör misstag).

Är det okej? :)
Det här låter bra. Det skulle hjälpa mycket. (Åtminstone för mig). :)

vBET
17-11-09, 13:32
IThis rensat ut min fråga. Tack för att ha klargjort detta. Ja, det vore bra om allt kan detekteras automatiskt. Är du säker på att detta kan uppnås?

Nej:) Jag är inte säker - jag har bara ihåg att Google kan känna igen språket, men jag har inte kolla ännu inte denna funktion är tillgänglig med CURL API. Också jag vet inte hur det kommer att bete sig för riktigt korta meddelanden. Eller vad händer om Google kommer inte att vara säker. Eller hur mod ska bete sig om användaren har ställt standardspråk, men Google säger att det är i något annat språk (tror jag det kommer att vara konfigurerbara: tillit användare litar på Google + skicka e-post meddelande varje gång när det händer). Så det är lite utmaning, men vi gillar det: D

Cybershaolin
18-11-09, 05:18
Hur som helst, skulle många av dessa problem eller ifrågasätta att rensas ut av impementation detta här: :)

Så, kanske det vore en god idé att inte göra saker mer komplicerade och förbli med de faktiska sätt att arbeta, men det är fortfarande upp till dig att gå vidare eller inte ...

vBET
20-11-09, 01:34
OK - jag vet nu att det är möjligt att erkänna språk genom curl. Också att Google gör misstag, men är så snäll som berättar hur säker han är om sin gissning (0 - inte alls, 1 - 100%, allt mellan - du vet vad).

Så i detta ögonblick mitt förslag för denna funktion är att göra det konfigurerbara med alternativ:
- Lita alltid på användaren (bäst för prestanda - Google är inte frågade när nytt meddelande kommer, kommer alla andra alternativ frågar Google om riktiga språk)
- Lita alltid på Google (Google resultat används alltid som verkliga språk - inte bra för korta meddelanden)
- Lita på användaren men frågar Google (i så fall om det finns skillnader mellan vad användaren märken och vad Google säger administratör kommer att få e-post om det)
- Lita på Google när resultatet är förtroende värda (en annan parameter som kommer att berätta hur säkra Google måste använda sin resultat - dvs 0,3)

Och en sak till - kommer Google inte att bli tillfrågad om användaren på något ställe av budskap som lang BBCode manuellt.

Vad tycker du om detta? :)

Cybershaolin
20-11-09, 02:28
Bra idé. :)

vBET
21-11-09, 16:00
OK det genomförs och kommer att ingå i vBET 3.2.0 (ja vi hade tänkt 3.1.3, men det är för mycket förändringar så blir det 3.2.0).

Du kan testa det här. Detta forum faktiskt har valt strategin att lita på Google när resultaten är minst 10% säker.

Så njut:)

vBET
21-11-09, 16:14
Till exempel var detta budskap inte märkt av mig att han är polska. Antingen manuellt eller genom att ställa in standardspråk. Kort sagt - jag ljög för vBET hävda att meddelandet är på engelska, men med hjälp av vBET språkidentifiering insåg han att meddelandet är på engelska bara på polska och markerade det ordentligt:)

Cybershaolin
21-11-09, 16:22
Bra jobb. :) Har du en release datum i huvudet? Jag behöver verkligen den nya versionen ...

vBET
21-11-09, 17:54
Bra jobb. :) Har du en release datum i huvudet? Jag behöver verkligen den nya versionen ...

Ja vi har - i dag:) Vi är glada för att ge snabb vad våra kunder behöver:)

Produktionen är redan igång. Det kommer att ta upp till 2 timmar. Vi behöver också producerar lägga för VBA-Dyna integration att stödja språkidentifiering också där:)

Cybershaolin
21-11-09, 20:33
Wow! Tack så mycket! Great service! :)

vBET
22-11-09, 17:47
OK det genomförs och kommer att ingå i vBET 3.2.0 (ja vi hade tänkt 3.1.3, men det är för mycket förändringar så blir det 3.2.0).

Du kan testa det här. Detta forum faktiskt har valt strategin att lita på Google när resultaten är minst 10% säker.

Så njut:)
Detta är bara ett test som kontrollerar om språkidentifiering fungerar bra med citat som syftar till att nya linjer.

Cybershaolin
22-11-09, 18:51
OK - jag vet nu att det är möjligt att erkänna språk genom curl. Också att Google gör misstag, men är så snäll som berättar hur säker han är om sin gissning (0 - inte alls, 1 - 100%, allt mellan - du vet vad).

Så i detta ögonblick mitt förslag för denna funktion är att göra det konfigurerbara med alternativ:
- Lita alltid på användaren (bäst för prestanda - Google är inte frågade när nytt meddelande kommer, kommer alla andra alternativ frågar Google om riktiga språk)
- Lita alltid på Google (Google resultat används alltid som verkliga språk - inte bra för korta meddelanden)
- Lita på användaren men frågar Google (i så fall om det finns skillnader mellan vad användaren märken och vad Google säger administratör kommer att få e-post om det)
- Lita på Google när resultatet är förtroende värda (en annan parameter som kommer att berätta hur säkra Google måste använda sin resultat - dvs 0,3)

Och en sak till - kommer Google inte att bli tillfrågad om användaren på något ställe av budskap som lang BBCode manuellt.

Vad tycker du om detta? :)

I de alternativ som föreslagits ovan, vad skulle vara vägen att välja mellan när det används för att göra det gamla sättet före genomförandet av detta?

vBET
22-11-09, 18:57
I de alternativ som föreslagits ovan, vad skulle vara vägen att välja mellan när det används för att göra det gamla sättet före genomförandet av detta?

Lita alltid på användaren - på så sätt ett erkännande är inte gjord.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations supported by vBET Translator 4.10.1