PDA

View Full Version: Oversettelser dropdown i cms / blogger

anand
23-04-10, 15:18
Hei alle,

Vi ønsker å legge Oversettelser dropdown menyen til cms / blogger / etc hvordan kan vi gjøre det og jeg ikke fant noe alternativ.

Thanks
Anand

vBET
23-04-10, 18:34
Du må redigere passende mal manuelt og legge der:

{vb:raw vbenterprisetranslatorflagsdropdown}

Du vil også måtte registrere det:
1. Åpne / includes / vbentrprisetranslator_functions_hook.php
2. Finn:

vB_Template::preRegister('navbar', array('vbenterprisetranslatorflagsdropdown' => $vbenterprisetranslatorflagsdropdown));

3. Double denne linjen og i ett eksemplar endring navbar til malen navn.

Jeg legger akkurat nå, på vår TODO listen for å gjennomføre den i neste vBET versjon.

anand
25-04-10, 05:02
prøvd i blogtemplates / blog_navbar_link

ingen suksess

La meg vite som vil være passende mal

anand
25-04-10, 05:11
Også funnet bug når vi bruker Translations nedtrekksmenyen posisjon -> navbar avslutte sin vist to ganger i nav bar se skjermen for mer informasjon

http://www.architectpavilion.com/twiceshown.jpg

vBET
25-04-10, 20:42
Også funnet bug når vi bruker Translations nedtrekksmenyen posisjon -> navbar avslutte sin vist to ganger i nav bar se skjermen for mer informasjon

http://www.architectpavilion.com/twiceshown.jpg

Er du sikker på at du ikke legger det også manuelt inn i malen?

vBET
25-04-10, 21:02
prøvd i blogtemplates / blog_navbar_link

ingen suksess

La meg vite som vil være passende mal

For CMS: vbcms_navbar_link
For blog: blog_navbar_link

Også jeg ser at disse malene har plugins hook, så i neste versjon vil vi gjøre det fullt konfigurerbart:)

anand
26-04-10, 14:34
Er du sikker på at du ikke legger det også manuelt inn i malen?

Ja vi ikke endre noen maler at det bare default vb 4.0.3

Thanks
Anand

anand
26-04-10, 16:04
For CMS: vbcms_navbar_link
For blog: blog_navbar_link

Også jeg ser at disse malene har plugins hook, så i neste versjon vil vi gjøre det fullt konfigurerbart:)

Lagt koden men det fungerer ikke ikke sikker på hva vi gjør galt

blog_navbar_link -> {vb: rå vbenterprisetranslatorflagsdropdown}

/ Includes / vbentrprisetranslator_functions_hook.php ->

vB_Template::preRegister('navbar', array('vbenterprisetranslatorflagsdropdown' => $vbenterprisetranslatorflagsdropdown));
vB_Template::preRegister('vbcms_navbar_link', array('vbenterprisetranslatorflagsdropdown' => $vbenterprisetranslatorflagsdropdown));
vB_Template::preRegister('blog_navbar_link', array('vbenterprisetranslatorflagsdropdown' => $vbenterprisetranslatorflagsdropdown));

blog_navbar_link -> koden under

<vb:if condition="$vboptions['selectednavtab'] == 'vbblog'">
<li class="selected">
<a class="navtab" href="blog.php{vb:raw session.sessionurl_q}">{vb:rawphrase blogs}</a>
<ul class="floatcontainer">
{vb:raw template_hook.blog_navbar_start}
<vb:if condition="$show['canpostitems']">
<li><a href="{vb:link blog, {vb:raw bbuserinfo}, null, 'userid', 'blog_title'}">{vb:rawphrase your_blog}</a></li>
</vb:if>
{vb:raw template_hook.blog_navbar_after_your_blog}
<li><a href="blog.php?{vb:raw session.sessionurl}do=list">{vb:rawphrase recent_entries}</a></li>
{vb:raw template_hook.blog_navbar_after_recent_entries}
<li><a href="blog.php?{vb:raw session.sessionurl}do=list&amp;blogtype=best">{vb:rawphrase best_blog_entries}</a></li>
{vb:raw template_hook.blog_navbar_after_best_entries}
<li><a href="blog.php?{vb:raw session.sessionurl}do=bloglist">{vb:rawphrase blog_list}</a></li>
{vb:raw template_hook.blog_navbar_after_blog_list}
<li><a href="blog_usercp.php?{vb:raw session.sessionurl}do=editprofile">{vb:rawphrase blog_options}</a></li>
{vb:raw template_hook.blog_navbar_end}
</ul>
</li>
<vb:else />
<li><a class="navtab" href="blog.php{vb:raw session.sessionurl_q}">{vb:rawphrase blogs}</a></li>

vBET
26-04-10, 23:43
I beskrev løsningen må du ha satt tilpassede plass for flagg!

Å ha det arbeidet i alle konfigurasjoner bare gjør erstatte dette:

if ('cu' != $vbulletin->options['vbenterprisetranslator_translationsDropdownMenu_position']) {
$template_hook[$vbulletin->options['vbenterprisetranslator_translationsDropdownMenu_position']] .= $vbenterprisetranslatorflagsdropdown;
} else {
}

Til dette:

if ('cu' != $vbulletin->options['vbenterprisetranslator_translationsDropdownMenu_position']) {
$template_hook[$vbulletin->options['vbenterprisetranslator_translationsDropdownMenu_position']] .= $vbenterprisetranslatorflagsdropdown;
} else {
}
vB_Template::preRegister('vbcms_navbar_link', array('vbenterprisetranslatorflagsdropdown' => $vbenterprisetranslatorflagsdropdown));
vB_Template::preRegister('blog_navbar_link', array('vbenterprisetranslatorflagsdropdown' => $vbenterprisetranslatorflagsdropdown));

Så i andre ord - setter 2 ekstra linjer bare en linje nederst (etter "}").

Også jeg ser at i malen sette deg {vb: rå vbenterprisetranslatorflagsdropdown} innsiden av om klausulen - si det en linje lavere. Det vil gi deg:

<li class="selected">
<a class="navtab" href="blog.php{vb:raw session.sessionurl_q}">{vb:rawphrase blogs}</a>
<li><a href="{vb:link blog, {vb:raw bbuserinfo}, null, 'userid', 'blog_title'}">{vb:rawphrase your_blog}</a></li>
<li><a href="blog.php?{vb:raw session.sessionurl}do=list">{vb:rawphrase recent_entries}</a></li>
<li><a href="blog.php?{vb:raw session.sessionurl}do=list&amp;blogtype=best">{vb:rawphrase best_blog_entries}</a></li>
<li><a href="blog.php?{vb:raw session.sessionurl}do=bloglist">{vb:rawphrase blog_list}</a></li>
<li><a href="blog_usercp.php?{vb:raw session.sessionurl}do=editprofile">{vb:rawphrase blog_options}</a></li>
</ul>
</li>
<li><a class="navtab" href="blog.php{vb:raw session.sessionurl_q}">{vb:rawphrase blogs}</a></li>

anand
27-04-10, 06:42
legge denne koden gjør systemet til å gå tomt hvite sider og selv admincp blir hvit side

Thanks
Anand

anand
27-04-10, 07:06
I beskrev løsningen må du ha satt tilpassede plass for flagg!

Å ha det arbeidet i alle konfigurasjoner bare gjør erstatte dette:

} else {
}

Til dette:

} else {
}

Så i andre ord - setter 2 ekstra linjer bare en linje nederst (etter "}").

Også jeg ser at i malen sette deg {vb: rå vbenterprisetranslatorflagsdropdown} innsiden av om klausulen - si det en linje lavere. Det vil gi deg:

<li class="selected">
</ul>
</li>

dens sikker nedenfor hvis koden kan være under kopiering her jeg savnet det

vBET
27-04-10, 21:54
dens sikker nedenfor hvis koden kan være under kopiering her jeg savnet det

Så det er et problem med blank side eller gitt fungerer? :)

anand
28-04-10, 15:29
gitt kode virker ikke: (håper du har testet på vb 4.0.3 hvis jeg ikke vil gi deg tilgang til vår webserver / vb

Så det er et problem med blank side eller gitt fungerer? :)

anand
30-04-10, 11:49
venter fortsatt på dine svar?

vBET
01-05-10, 12:19
venter fortsatt på dine svar?

Beklager - hadde et uhell savne hans budskap. Vennligst PM tilgang og jeg vil sjekke og korrigere det på plass.

vBET
02-05-10, 23:05
Ferdig. Vær oppmerksom på at gir instruksjoner er korrekt - du har ikke gjort endringer for krok fil;)

anand
03-05-10, 12:30
Ferdig. Vær oppmerksom på at gir instruksjoner er korrekt - du har ikke gjort endringer for krok fil;)

Takk for fix: D

Ja jeg har lagt inn koden i krokene, men fjernet senere siden det ga meg hvit tomme sider og også oppmerksom oversettelse ikonet kommer slutten av Navbar i blog / cms vi ønsker ved start av Navbar??

Også du kan teste deg selv Navbar slutt problemet selv nå siden du har logg og passord med deg

Thanks
Anand

vBET
03-05-10, 13:31
Takk for fix: D

Ja jeg har lagt inn koden i krokene, men fjernet senere siden det ga meg hvit tomme sider og også oppmerksom oversettelse ikonet kommer slutten av Navbar i blog / cms vi ønsker ved start av Navbar??

Også du kan teste deg selv Navbar slutt problemet selv nå siden du har logg og passord med deg

Thanks
Anand

Å ha det i begynnelsen bare redigere passende mal og endre sted for vBET variable for drop-down menyen.

Jeg skrev deg i PM at navbar enden problemet er forårsaket av noen annen mod som duplikater hele innholdet av $ template_hook ['navbar_end']. Vær oppmerksom på at vi er ansvarlige bare for koden vår og her er det ikke vBET bug. Spør om løsning forfatter av mod som forårsaker problemet. Du kan finne skyldige av timelig deaktivere andre mods en etter en. Også du kan bare angi egendefinerte sted og legge flagg manuelt på slutten av navigasjonslinjen.

vBET
03-05-10, 22:20
Lagt konfigurasjonsalternativer for rullegardinmenyen i CMS og BLOG navbar - vil bli inkludert i 4.2.2

trevis
12-05-10, 16:41
Du kan også inkludere i "av MediaWiki" navbar? :)

vBET
12-05-10, 18:08
Du kan også inkludere i "av MediaWiki" navbar? :)

Kan ikke si akkurat nå - ikke vet dette mod. Vennligst se svar til andre innlegg du har gjort om MediaWiki. Jeg vil kunne gi deg mer konkrete svar når jeg får se hvordan det fungerer på virkelige forumet. Også - for å legge flagg for MediaViki vennligst prøv første hint gitt her:

Men vedta den til MediaViki - så legg bare ett preRegister linje, endre mal navn til den som brukes av MediaViki og legge i denne malen vår variable.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations made by vBET Translator 4.10.1