PDA

View Full Version: Løst Trenger du hjelp reduserer belastningen på serveren

Simon Lloyd
26-05-11, 08:40
Hei, jeg har problemer med min server belastning, jeg har allerede flyttet til dedikert til å prøve å kurere dette, men likevel få høy server belastninger, hvis jeg deaktiverer vbet serveren lasten synker.

Kan noen hjelpe?

@ Kamil, du allerede har full tilgang detaljer sendt til deg på PM hvis du vil sjekke.

kamilkurczak
26-05-11, 20:57
hello,
her har du en vBET liste over hint: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/general-discussions/243-vbet-performance.html

husk - hvis du har alle språk aktivert - du har 53 mer innhold (tråder, innlegg etc) på forumet ditt, og selvfølgelig høy trafikk forumet.

Du kan deaktivere noen språk og vente når cache for aktiverte språk vil bli fylt, etter det - du kan aktivere den neste delen av oversettelser.

Dernest I denne Slipp har vi en stor forbedre (veldig big one) - dette er minne cache system (4 ulike alternativer). Du kan sjekke den i admincp-> vBET Cache. (Husk - du må integrere din server å bruke denne typen cache)

:)

Simon Lloyd
26-05-11, 22:15
Jeg har gjennomført alt det jeg kan for prestasjonene dine anbefalinger, har jeg også hatt alle språk aktivert (vel de fleste) siden kjøpe vbet rundt 6 måneder siden, er den belastningen gjennomgående høy hele tiden. Som for Memory Cache (beta) tror jeg ikke jeg har noen buffer gasspedalen på serveren min, men evrything annet er angitt som per dine instrukser.

kamilkurczak
26-05-11, 22:19
fra vår siste Slipp jobbet vi med dette minne cache system - dette bør være den store i ytelse. Du må ha din server konfigurert med denne cache-system (kanskje du allerede har - spør din server støtte)

Simon Lloyd
26-05-11, 22:31
Hei Kamil, jeg bare sjekket php info og jeg har ikke det, men jeg vil få dem til å installere xcache eller noe slikt

vBET
26-05-11, 22:59
Hei. Hvorfor du har problemer med serveren din last? Jeg ser ditt forum er oversette veldig fort, så hvor er problemet?

Vær oppmerksom på at oversettelser er laget av eksterne tjenester fra Google. Dette betyr at når oversettelsen skjer på trådene venter på svar fra Google. Og det er hvorfor Server Load er større, men det påvirker ikke systemet, fordi venter trådene tar ingen CPU eller mer minne (bare allerede brukt). Så det er derfor du alltid vil ha høyere Server Load med vBET aktivert (når deaktivert ingen tråd venter på resultater fra Google) og på samme tid av ditt forum vil fortsatt arbeide raskt, fordi venter trådene tar ingen CPU.

Så hva er egentlig nødvendig for å ta Server Load lover er å sikre at gjengene ikke vil vente på resultater fra Google, men dessverre Google gjør det mulig å cache resultatene kun i 15 dager. Du kan prøve det selv - hvis du deaktiverer cache, eller bare ta sin tid til å leve mindre da vil du se Server Load voksende - fordi færre resultater vil bli lagret, og flere forespørsler venter på Google svar. Det er ingen magi - oversettelser kommer fra et sted og det tar tid å få det fra Google.

Ved hjelp av minne cache kan hjelpe på noen måte. Tråder venter på Google Resultatene vil fortsatt være venter (du vil ikke gi det før du har bufret alle oversettelser, og du vil ikke fordi det er renset i henhold til Googles TOS). Likevel hurtigbufret resultatene vil bli generert raskere, slik at forespørsler ikke vente på oversettelser vil gå raskere fra forespørsler køen.

Her kan du finne ut hva lasten på tjeneren er: Server belastning (http://whreviews.com/server-load.htm) og finne ut at så lenge du har fri ressurser Server Load er ikke et problem.

Å vite hva verdien av lasten på tjeneren er ikke veldig viktig though. Å vite hvordan du skal tolke verdien er det som teller.

husker definisjon: serveren lasten representerer antall prosesser som venter på å få tilgang til CPU. Men ikke alle prosesser er de samme! Dersom prosessene er lav prioritet, når en ny server forespørsel (side forespørsel) vises, kan den likevel håndteres nesten umiddelbart.

For ikke å nevne at serveren lasten er bare én faktor av mange andre (minnebruk, CPU-bruk, størrelse på swap-fil)

Som vanlig, og så mange mennesker direkte innblandet i hosting virksomheten si, kommer det hele ned til virkelige oppførsel. Er sidene lasting fort? Har en prosess som søker gjennom en database ta en rimelig tid? Da er du ikke egentlig har et problem, uansett server lasten er

Så er den ultimate test slik at tjeneren oppfører seg. Hvis serveren er rask, et tall, gjør selv om det heter "server load", egentlig ikke betyr mye

Så fordi serveren din er rask og jeg kan se ditt forum svarene raskt, er problemet bare virtuelt - det er ingen virkelige problemet. Server Load er verdien som gir deg noen informasjon om reell ytelse, bare hint hvis du vet hvordan du skal tolke det (dvs. hvis serveren kjører bra med lasten på tjeneren X, så kan du begynne å sjekke hva som skjer hvis det raskt vokser til 2X eller noe sånt). Bare statisk tall gir deg ingenting, bedre sjekke CPU og minne til å være sikker på at denne verdien er OK for serveren din og hvis det er OK så uansett hva Server Load verdien er.

Likevel hvis du ønsker noen ekstra hint:
- Lage større cache TTL hvis du forandret det til lavere (standard er maksimal tillatt av Google TOS).
- Hvis du ikke har HDD plassproblemer slå av cron oppgaven for rengjøring gjest cache - det trenger ikke å vaskes i det hele tatt, fordi det frisker opp resultatene etter behov, likevel fjerne mye av gamle filer kan ta veldig lang tid for php.
- Bruker minne cache
- På slutten (men jeg ser ingen følelse av det, fordi du ikke har ytelse problemet) begynner invalidiserende språk som gir deg mindre trafikk

Forresten - hva er din Server Load, gjennomsnittlig CPU og minnebruk, og hvilken hardware har du (hvor mange CPU, minne)? Har swap filen brukes?

Simon Lloyd
27-05-11, 08:34
Følgende er detaljene som per dine spørsmål
1) Server Load
08:22:53 up 44 dager, 13:31, 1 bruker, last gjennomsnitt: 4,07, 5,09, 5,26
BRUKER TTY FRA LOGIN @ IDLE JCPU PCPU HVA
root pts / 2 datacenter1.supp 08:17 0.00s 1.53s 0.00sw
2) CPU og minnebruk
total benyttes uten delt buffere bufret
Mem: 4040 3616 424 0 256 2809
- / + Buffere / cache: 550 3490
Swap: 8001 24 7976
3) hvor mange prosessorer
3

EDIT: bare tok et bilde her http://www.thecodecage.com/forumz/server.png min server er som dette hele tiden, er dette snapshot etter aktivering memcahce.

Simon Lloyd
27-05-11, 17:19
Som ekstra informasjon her er Top Prosesser loggen:
xxxx 93,0% / usr / bin / php / home / xxxx / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
xxxx 83,0% / usr / bin / php / home / xxxx / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
xxxx 75,0% / usr / bin / php / home / xxxx / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
mysql 6,8% / usr / sbin / mysqld - basedir / --datadir/var/lib/mysql - usermysql --pid-file/var/lib/mysql/xxxx.thecodecage.com.pid - hoppe-ekstern- låsing
mysql 6,7% / usr / sbin / mysqld - basedir / --datadir/var/lib/mysql - usermysql --pid-file/var/lib/mysql/xxxx.thecodecage.com.pid - hoppe-ekstern- låsing
mysql 6,6% / usr / sbin / mysqld - basedir / --datadir/var/lib/mysql - usermysql --pid-file/var/lib/mysql/xxxx.thecodecage.com.pid - hoppe-ekstern- låsing
root 6,0% / bin / sh / usr / local / bin / rkhunter-c - cron

vBET
29-05-11, 20:52
Følgende er detaljene som per dine spørsmål
1) Server Load
08:22:53 up 44 dager, 13:31, 1 bruker, last gjennomsnitt: 4,07, 5,09, 5,26
BRUKER TTY FRA LOGIN @ IDLE JCPU PCPU HVA
root pts / 2 datacenter1.supp 08:17 0.00s 1.53s 0.00sw
2) CPU og minnebruk
total benyttes uten delt buffere bufret
Mem: 4040 3616 424 0 256 2809
- / + Buffere / cache: 550 3490
Swap: 8001 24 7976
3) hvor mange prosessorer
3

EDIT: bare tok et bilde her http://www.thecodecage.com/forumz/server.png min server er som dette hele tiden, er dette snapshot etter aktivering memcahce.

Jeg er ikke sikker på hvordan å tolke målingene. Som jeg ser din CPU er brukt i ca 185% ... Så, eller det er noe hot akkurat i måling eller det gjelder en CPU - hvis du har 3 så kan du bruke 300%. Hvis dette er riktig måte betyr det at du har fortsatt mye ledig CPU-ressurser. Hvis ikke må du korrigere meg og fortelle hvordan du skal tolke resultatene.

Jeg er også usikker på hvordan du tolker serverens belastning data:

last gjennomsnitt: 4,07, 5,09, 5,26
Er de 3 forskjellige i tid målinger, eller hver og en er for separate CPU? Hva er kraften av CPU din?

PS. Cache trenger tid til å fylle inn

Simon Lloyd
29-05-11, 21:54
Michal, igjen takk for svaret lasten gjennomsnittet du se (og i øyeblikksbilde) endres hver gang du oppdaterer, er det som du peker ut en sybmolic nummer, da gjennomsnittlig last vist er det rundt 6 eller 7 så området er treg men mesteparten av tiden svarer som igjen gir en feil.

Her er cpu data du bedt om
Prosessor # 1
Vendor
GenuineIntel
Navn
Intel (R) Xeon (R) CPU X3430@2.40GHz
Fart
2394.030 MHz
Cache
8192 KB

Når jeg sjekker i WHM Jeg har en quad core cpu, mens serveren folk meg fortelle jeg har tre CPU??

Jeg vet ikke eller late som å vite hvordan serveren lasten gjennomsnittet er jobbet ut (det siste, de siste to dagene har det vært rundt:
Load Gjennomsnitt: 4,49 4,04 3,95

Forum er av gjennomsnittlig hastighet og det ser ikke ut til å forårsake et problem akkurat nå, selv om trafikken er rundt:
271 (3 medlemmer og 120 gjester og 148 edderkopper)
Hvor den øverste tallet er normalt rundt 500 - 600, men da er det helg så trafikken er lavere.

vBET
02-06-11, 23:23
Jeg spurte om CPU-hastighet, fordi som vi allerede fortalt Server Load er bare virtuelle verdi, så for rask prosessor samme server last vil bety noe annet enn for treg CPU (rask en vil gjøre hans jobb raskt, så selv om det er flere oppgaver som venter i kø som vil bli behandlet raskt).
Om antall CPUer - i dette øyeblikket jeg mistet akkurat som deg. Det er din server, og jeg vil ikke hjelpe deg å avgjøre Har du 1 eller 3 CPUer. Jeg kan fortelle deg at for servere er det bedre å ha større mengde tregere CPUer enn mindre mengde raskere. 2 +2 = 5 betyr det at 2 prosessorer med makt 2 vil gjøre bedre jobb enn en prosessor med strøm 4, fordi serveren har mange små oppgaver, og ha en prosessor kan du ikke gjøre det parallelt måte.
Server Load vil også ha ulik betydning i henhold til antall prosessorer. Hvis du virkelig har 3 raske prosessorer så server belastning 6 (totalt ikke per CPU) er OK, selv uten ekstra kontroll. Hvis du har en prosessor så bør du i tillegg sjekke responstid for kloakken vår. Som du skrev du allerede gjorde det og det er OK.

For tiden ser du din server belastning er større og siden tregere (cachet en - husk at for ikke bufret den virkelige responstid er ikke opp til serveren din i det hele tatt, men inntil Google responstid), sjekk er det fordi større trafikk , eller kanskje det er på grunn av litt bakgrunnsinformasjon oppgaver (som vBulletin cron jobber, eller til og med ditt eget operativsystem - som automatisk oppdatering oppgaver eller noe sånt).

Ifølge den siste svaret - hvis det ikke er virkelige problemet - trenger du noen fremtidig bistand på dette temaet akkurat nå?

Simon Lloyd
04-06-11, 08:46
Michal, takk for detaljert svar, det er 4 CPU, er min eneste bekymring mengden% av cpu som vBET forbruker, mens jeg skriver dette er det are3 prosesser vist i TOP for vBET på 55%, 52% og 48% cpu bruk og disse prosessene er alt for filen / vbenterprisetranslator_seo.php, hvis det er noe mer du kan foreslå så jeg takker for dine kommentarer og vil måtte leve med det som jeg definitivt ikke har råd til en annen server flytte eller oppgradere så jeg gikk fra å ha VPS til et VM i sky hosting til dedikert for å holde vBET kjøre, den neste hoppe til dual quad core (8 CPU) er ute av min prisklasse.

vBET
04-06-11, 21:03
Vær oppmerksom på at det ou ser det er ikke vBT CPU forbruk, men hele forumet forbruk. vbenterprisetranslator_seo.php gjør ingenting - bare sett noen variabler og gjort interne omdirigere til virkelig forespurte filen - det er bare foran kontrolleren. Alle forespørsler går til vbenterprisetranslator_seo.php - du har satt den i htaccess fil..

Så dette er ikke vBET forbruk - dette er hele forumet forbruk. For normal sider vBET gjør ingenting - bare legger flagg. For oversatte sider hele oversettelsesprosessen skjer så CPU forbruk vil alltid være større enn for normal side, fordi det skjer etter normal siden er generert. Så første normale generasjon som skjer og så resultatet er oversatt - så det er ingen sjanse til å ha det withour ekstra kostnad. Eller ... Vi har løsningen for dette maur det er oppkalt Guest Cache - for gjester hele sider bufres og ingen oversettelse skjer så lenge cache ikke er utløpt. Så hvis du allerede bruker Guest Cache da vBET har ikke flere løsninger for å gjøre oversettelser bruker mindre ressurser. Du kan bare deaktivere noen oversettelser - du får da mindre trafikk på oversatte sider slik at mindre ressursforbruk for oversettelser.

Vi gjorde mye arbeid for profilering vBET, endring algoritmer, legge til flere ytelsesforbedringer. Og vi aldri behandle denne saken som lukket. Fremdeles på dette øyeblikket, selv med flere lag med cache, arbeider vi med program som har mye av endringer og annet innhold for samme nettadresse, avhengig av brukerens brukergrupper, eller for hver bruker (hvis noen plugin legger slike ting), og dette krever retranslate for hver innloggede brukeren forespørsel. For logger brukeren kan vi bare cache setning oversettelser, men ikke hele sider som for brukerne. Vær oppmerksom på at vBET er å legge mer og mer ytelse forbedringer - fortsatt vil du aldri ha magiske oversettelser uten ressursforbruk. Ekstra funksjonalitet betyr alltid ekstra ressurs forbruk.

Vi sjekket ditt forum responstid og det er virkelig bra. Så jeg ville ikke tenke på å bytte til annen server på dette tidspunktet. Akkurat som du skrev - har du fortsatt halvparten av ressursene gratis. Du betaler for dette ressurser, så det er ingenting galt å bruke den. Og du er fortsatt i sikker sone - så selv når trafikken øker ditt forum vil svar på passende tidspunkt. For CPU første lyset er 70% av gjennomsnittlig bruk (ikke bare i noen øyeblikk - gjennomsnitt). Dette er første hint til å bekymre seg om ressurser. Hvis du ignorerer dette da 90% av gjennomsnittlig CPU forbruk betyr lese lys, alarm, og umiddelbare behov for å oppgradere - ellers enda litt mer trafikk kan gjøre drastiske dårligere ytelse. For minne er det forskjellig og avhenger av OS-innstillinger for SWAP.

Og som PS - du vurdere løsninger som VPS - der du kan legge til ressurser svært lett uten å installere:)

Hvis du allerede brakk alle resultatene hint da bare ting det igjen er å deaktivere enkelte språk og gjort oppdateringer av vBET som de kommer.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations supported by vBET 4.10.1