PDA

View Full Version: Løst VBET højt CPU / Hukommelsesbrug grund mysql

magmf
04-06-10, 13:00
Guys,

Jeg har virkelig brug har vbet mere optimeret til min hjemmeside.

VBet er at få mig en masse nye brugere, jeg virkelig godt lide det værktøj, men bruger for mange ressourcer.

Min cpu belastning før VBET blev mindre end 2, og nu er mere end 4 hele tiden

nu for eksempel
08:32:18 up 11 dage, 2:27, 1 user, load gennemsnit: 7,45, 8,24, 8,26

vedlagte få billetter fra før og efter vbet aktiveret i min hjemmeside

Jeg ønsker at dele dig, at jeg sprang fra 70,000 sider indekseret på google til mere end 500.000

min rang på Alexa sprang også
Under-linux.org - Site Info fra Alexa (http://www.alexa.com/siteinfo/under-linux.org)

og jeg får flere besøg hver dag, men jeg stadig har brug for en bedre optimering af, hvordan vbet håndtag med forespørgsler.

Tag et kig på min top

top - 08:53:46 up 11 days, 2:49, 1 user, load average: 10.77, 9.81, 9.06
Tasks: 423 total, 5 running, 418 sleeping, 0 stopped, 0 zombie
Cpu(s): 15.7%us, 2.4%sy, 0.0%ni, 66.6%id, 9.8%wa, 0.1%hi, 5.4%si, 0.0%st
Mem: 12330536k total, 11619688k used, 710848k free, 24064k buffers
Swap: 995988k total, 994972k used, 1016k free, 2917568k cached

PID USER PR NI VIRT RES SHR S %CPU %MEM TIME+ COMMAND
29384 mysql 20 0 5722m 2.5g 4552 S 99 20.9 3661:46 mysqld

Som du kan se mysql øverst på grund af vbet

mysql show processlist;

mysql> show processlist;
+********-+************+****************-+************+********-+****--+************--+****************************************************************************************************--+
| Id | User | Host | db | Command | Time | State | Info |
+********-+************+****************-+************+********-+****--+************--+****************************************************************************************************--+
| 3102552 | underlinux | localhost:49801 | underlinux | Query | 16 | Sending data | SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbvbenterprisetransla |
| 3102570 | underlinux | localhost:49843 | underlinux | Query | 12 | Sending data | SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbvbenterprisetransla |
| 3102597 | underlinux | localhost:49901 | underlinux | Query | 9 | Sending data | SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbvbenterprisetransla |
| 3102600 | underlinux | localhost:49907 | underlinux | Query | 9 | Sending data | SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbvbenterprisetransla |
| 3102617 | underlinux | localhost:49944 | underlinux | Query | 6 | Sending data | SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbvbenterprisetransla |
| 3102620 | underlinux | localhost:49953 | underlinux | Query | 6 | Sending data | SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbvbenterprisetransla |
| 3102632 | underlinux | localhost:49986 | underlinux | Query | 3 | Sending data | SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbvbenterprisetransla |
| 3102633 | underlinux | localhost:49988 | underlinux | Query | 0 | statistics | SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbvbenterprisetransla |
| 3102636 | underlinux | localhost:49994 | underlinux | Sleep | 1 | | NULL |
| 3102639 | underlinux | localhost:50000 | underlinux | Query | 0 | statistics | SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbvbenterprisetransla |
| 3102641 | underlinux | localhost:50005 | underlinux | Query | 0 | Sending data | SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbvbenterprisetransla |
| 3102648 | underlinux | localhost:50021 | underlinux | Sleep | 1 | | NULL |
| 3102649 | underlinux | localhost:50022 | underlinux | Query | 0 | statistics | SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbvbenterprisetransla |
| 3102651 | root | localhost | NULL | Query | 0 | NULL | show processlist |
| 3102652 | underlinux | localhost:50027 | underlinux | Query | 0 | statistics | SELECT translated FROM vbvbenterprisetranslator_cache_medium_vi WHERE originaltext='Cadastrar+200+cl |
| 3102660 | underlinux | localhost:50044 | underlinux | Query | 0 | statistics | SELECT translated FROM vbvbenterprisetranslator_cache_medium_fa WHERE originaltext='BackTrack+4+%28F |
| 3102661 | underlinux | localhost:50047 | underlinux | Query | 0 | statistics | SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbvbenterprisetransla |
| 3102663 | underlinux | localhost:50051 | underlinux | Sleep | 1 | | NULL |
| 3102664 | underlinux | localhost:50052 | underlinux | Query | 1 | end | UPDATE vbuser SET
profilevisits = profilevisits + 1
WHERE userid = 61484 |
| 3102666 | underlinux | localhost:50056 | underlinux | Query | 0 | update | REPLACE INTO vbdatastore
(title, data, unserialize)
VALUES
('cron', '1275652500', 0) |
20 rows in set (0.16 sec)

mysql>

MySQL og CPU-forbrug før og efter vbet

http://under-linux.org/wiki/images/1/14/Mysql-vbet.png

http://under-linux.org/wiki/images/f/f0/Vbetmysql2.png

http://under-linux.org/wiki/images/6/65/Vbet-cpuusage.png

vBET
04-06-10, 14:34
Hej.

Som du skrev vBET gav dig masser af ny trafik. Så at sammenligne CPU og mem forbrug før og efter vBET, er virkelig at sammenligne CPU og mem forbrug før og efter at have større trafik ...
Så denne sammenligning ikke er hensigtsmæssigt. Der er ingen mulighed for at få samme ressourceforbrug med større trafik. Også bemærk venligst, at vBET praktisk tager ikke ressourcer til normalsider (kun genererer flag), så alle dine ekstra ressourceforbrug kommer fra ekstra trafik - trafikken til oversatte sider. Mere trafik = mere ressourcekrævende behov

Bemærk venligst, at vBET forespørgsler er optimeret, er alle brug af indekser og tage alle data i nogle få forespørgsler. Tjek venligst din langsomme forespørgsler log for at afgøre, hvad der virkelig tager det meste af din MySQL tid. Også - du kan altid genopbygge indeks i tilfælde, hvis noget styrtede ned i din MySQL-DB.

Fortæl hvad er størrelsen af din cache tabeller? Også fortælle hvilken version af vBET bruger du og giv dit forum webadresse.

Se vores performance hints: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-general-discussions/408-vbet-performance.html

Vi er naturligvis at forbedre vBET kontinuerligt. I næste store version, vi vil støtte fil cache:) Så performance forbedringer vil ske:) Stadig Bemærk, at din måde at sammenligningen ikke er hensigtsmæssig og ikke vise, hvor langt flere ressourcer tager vBET - det viser, hvor langt flere ressourcer dit forum tager med din større trafik.

magmf
04-06-10, 20:49
vBET,

fil cache eller mysql ikke cachet forespørgsler bruge en masse I / O gør enheden belastningen være høj.

Mit forslag til dig er at bruge Memcache at cache i stedet o-fil og MySQL eller tilslutte vbet med vboptimise, der allerede har støtte til mange typer af cacher

eksempel på brug vboptimise med vbet vil blive noget i retning af, at

if ($cache = vb_optimise::$cache->get('unique language key'))
{
***//use cache
}
else
{
***// get from elsewhere
***vb_optimise::$cache->set('unique language key');
}

hvorfor du ikke prøve at snakke med Deceptor fra DragonByte Tech Forum - DragonByte Technologies Home (http://www.dragonbyte-tech.com/)

min hjemmeside er at spare mere end 10 millioner forespørgsler om dagen med vboptimise og hvis du arbejder med ham til bedre støtte vbet alle kan være glade

Tag et kig
vB Optimer - Resource Statistik (http://www.dragonbyte-tech.com/vboptimisesites.php)

vBET
04-06-10, 21:29
Tak for dit råd:) jeg sætte dit sidste indlæg i TODO listen.

Du bedes svare på givne spørgsmål - hvad er dit forum URL og bruges vBET version. Vi ønsker at kontrollere, har du passende installation - tidligere vBET versioner brugte dobbelte omdirigeringer der ikke anvendes længere, i tilfælde af vBSEO det kræver passende integration.

magmf
04-06-10, 21:38
Min url er under-linux.org
vbet 4.2.2
vBulletin 4.0.3
vbseo 3,5 endelige

vBET
04-06-10, 21:49
OK - du behøver ikke være underlagt dobbelte omdirigeringer og sidste vBET version. På dette tidspunkt kan jeg kun råde dig til at bruge vores præstation hints (link i første svar) - især blok irrelevant indhold i robots.txt - som medlem af sider, kalender, og nogle andre (bemærk, at disse sider vil forsvinde fra indeks, men det er godt for din SEO, fordi disse for det meste betragtes som indholdet overlapning).

Også - hvis din server vil varme håndtere alle 52 sprog - kan du overveje at deaktivere nogle af disse. I dette øjeblik forstår jeg, at den håndterer det, du bare ville være mere glad, hvis med færre ressourcer;)

Vi vil også arbejde på at støtte ikke kun cache, men også eksisterende cache biblioteker:) Endnu engang tak for dit tip.

magmf
04-06-10, 21:58
VBET,

Jeg er bare bekymret med fremtiden. For nu mit site kan håndtere, men da vbet arbejder jeg kan få en masse nye brugere, og dette kan gøre min server går ned: (

også Jeg er allerede blokere irrelevant indhold i min robots.txt

vBET
05-06-10, 20:27
Hawing masse nye brugere vil få dig til at tænke på skalerbarhed, når du har vBET eller ej. Vi er virkelig glade for, at vBET giver dig masser af nye brugere og mulige reklame indkomster:) Som jeg allerede skrev vi vil forbedre caching system:)

vBET
10-06-10, 22:45
Næste udgave vil have fuld fil cache, som vil gøre dine sider genererer hurtigere for gæster - også dem, der ikke oversat:)

bhanuprasad1981
14-06-10, 18:12
Næste udgave vil have fuld fil cache, som vil gøre dine sider genererer hurtigere for gæster - også dem, der ikke oversat:)

håber vi får det snart:)

vBET
14-06-10, 23:11
Denne måned med sikkerhed:) Fuld fil cache for gæster, der fungerer fint på vores fora, bare ønsker at tilføje nogle andre nye funktioner:)

bhanuprasad1981
20-06-10, 17:03
alle opdateringer:)

vBET
21-06-10, 14:50
I dag vil vi have overgang til vBET3.x - for vBET4.x i første uge af næste måned:)

bhanuprasad1981
21-06-10, 18:53
ohhh nr. 15 dage mere: (

vBET
22-06-10, 22:32
Vi har mere at gøre i tilfælde af vB4 (støtte venlige URL'er + flere slags oversat links til VBSEO). Også denne gang vil give os feedback om denne nye funktionalitet (dvs. vi allerede fik ideen fra en bruger til at gøre det muligt at deaktivere den for normal sider). Så det vil tage lidt mere tid, men i slutningen får du løsning, som er bedre testet og med ekstra funktioner:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations made by vBET 4.10.1