Visa fullständig version: ispy plugin - användarnamn med <vBET_SNTA>
Har detta varit framgångsrikt integrerat int vBET? Jag är också intresserad att få min iSpy översatt sida. Även om jag bara kan få användarnamn korrekt. I detta skede jag får detta:
vBET_SNTA
som användarnamn på mina iSpy sidor.
Tack!
EDIT: Sorry jag ser detta om för VB3, vill bara nämna, jag är på VB4.
kamilkurczak
22-12-10, 10:17
ja, här har du en instruktion:
hur är det <vBET_SNTA>? det är fortfarande på din sida eller inte?
Tack Kamil. Kontrollerar det nu.
Jag har inte <vBET_SNTA> någon annanstans än här: iSpy (http://creativx.net/forums/vaispy.php)
Jag följde instruktionerna du länkade mig till Kamil, men jag fortfarande få den här:
http://i53.tinypic.com/2a7g6sm.jpg
Snälla hjälp.
kamilkurczak
23-12-10, 11:17
Detta beror på att användarnamn inte analyseras här. Och denna webbplats är ännu inte översatt som jag ser. Vänligen se alla integrationen steg för steg igen. Efter att denna webbplats skall översättas.
Vad menar du med denna webbplats inte är översatt?
kamilkurczak
23-12-10, 11:24
när du klickar på flaggan - för exaple polish - URL är korrekt, men platsen är fortfarande på engelska. bör översättas - så nu webbplatsen inte använder global_complete krok och ditt användarnamn med <vBET_SNTA> kommer inte att läsas.
Där jag kan hitta denna mod? det är gratis? Jag Wold gillar att installera det och kontrollera.
Är du hänvisar till denna sida? vaispy. Eftersom min webbplats är creativx, och det är översatt!
Här har du:
vBISpy - AJAX realtid flöde av nya inlägg / trådar - vBulletin.org Forum (http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=233759&highlight=vaispy)
kamilkurczak
23-12-10, 11:41
och en annan fråga.
Titta gärna in din databas i tabellen -> inlägg
i den här tabellen hittar kolumn -> Användarnamn
Vänligen kontrollera är att du har användarnamn i databasen i tabellen med <vBET_SNTA> eller inte?
Nope, inget användarnamn med det.
kamilkurczak
23-12-10, 12:12
så om du inte har användarnamn med denna <vBET_SNTA> i databasen i post kolumn - ska du bra integrera din plugin med vBET. Vänligen se alla integrera stegen en gång till. steg för steg.
Denna sida efter integration - vaispy - bör översättas.
kamilkurczak
23-12-10, 12:17
du kan också blockera att lägga till denna <vBET_SNTA> in användarnamn
Ej testad eftersom jag inte har det här problemet på mitt test kategori:
1. redigera och gör en kopia av denna fil:
forum root / includes / vbenterprisetranslator_functions_hooks.php
2. i den här filen finns:
if ($_REQUEST['language'] && $vbulletin->options['vbenterprisetranslator_donttranslateusernames'] && ($_POST['do'] != 'insertpm')) {
3. och ersätt med:
if ($_REQUEST['language'] && $vbulletin->options['vbenterprisetranslator_donttranslateusernames'] && ($_POST['do'] != 'insertpm') && ($_POST['do'] != 'postreply')) {
4. testa det
forum root / vbenterprisetranslator_functions_hooks.php
Du menar: Forum root / includes / vbenterprisetranslator_functions_hooks.php??
Kommer att testa nu, och rapportera tillbaka. Tack så mycket!
kamilkurczak
23-12-10, 16:45
Just det ska vara i innehåller mappen.
Om det fortfarande inte fungerar - beskriv här vad jag ska göra för att återge den på mitt test forum - vänligen ge mig steg för steg instruktion.
Det är främst arbetar nu Kamil. Först när en medlem startar en ny tråd jag får fortfarande <vBET_SNTA> som hans användarnamn på iSpy. Normal inlägg är bra.
kamilkurczak
30-12-10, 09:51
ok Jag vet var är problemet med denna nya tråd.
Denna fråga finns inte på mitt prov forum.
gärna en gång till redigera samma fil och:
if ($_REQUEST['language'] && $vbulletin->options['vbenterprisetranslator_donttranslateusernames'] && ($_POST['do'] != 'insertpm') && ($_POST['do'] != 'postreply')) {
3. och ersätt med:
if ($_REQUEST['language'] && $vbulletin->options['vbenterprisetranslator_donttranslateusernames'] && ($_POST['do'] != 'insertpm') && ($_POST['do'] != 'postreply')&& ($_POST['do'] != 'newthread')) {
4. testa det
nu bör arbeta för att ny tråd för
Tack igen för ert stora stöd Kamil. Jag bara väntar på att bekräfta resultatet.
Som tyvärr inte fungerade.
http://i52.tinypic.com/25zm7ut.jpg
kamilkurczak
30-12-10, 11:29
du har rätt. Jag skrev in fel kommando. Bör postthread
Nu har du en bra lösning:
3. och ersätt med:
if ($_REQUEST['language'] && $vbulletin->options['vbenterprisetranslator_donttranslateusernames'] && ($_POST['do'] != 'insertpm') && ($_POST['do'] != 'postreply')&& ($_POST['do'] != 'postthread')) {
4. testa det
nu bör arbeta för att ny tråd också. Ledsen för mitt misstag.
OK bra. Kontrollera nu. Kan bara vara bra att också ändra din väg till:
För om någon annan står alltid samma problem.
Jag kommer att rapportera tillbaka om en stund. Tack igen!
kamilkurczak
30-12-10, 15:48
du har rätt. Jag kommer att ändra det. tack
Jag ber om ursäkt för det sena svaret. Vill du bekräfta att det fungerar nu. Tack igen för ert stora stöd Kamil.
kamilkurczak
05-01-11, 09:34
Tack för din bekräftelse. lycka till:)
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):