Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: trasiga länkar

Question trasiga länkar

Hej,
    Mina länkar verkar vara bruten i översättning.

Exempel: I min standard (ryska) språk länkar ser ut
    xpam.org/teosofiya/517-velikie-dushi-sredi-nas-ili-kto-takie-mahatmy.html

men när jag använder översättningen, samma länkar ändras till detta:

Allt fungerade perfekt fram till förra uppdateringen av vBulletin och mindre ändringar i. Htaccess

Här är min htaccess-fil.:
    Code:
    # Comment the following line (add '#' at the beginning)
    # to disable mod_rewrite functions.
    # Please note: you still need to disable the hack in
    # the vBSEO control panel to stop url rewrites.
    RewriteEngine On

# Some servers require the Rewritebase directive to be
    # enabled (remove '#' at the beginning to activate)
    # Please note: when enabled, you must include the path
    # to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)
    #RewriteBase /

#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.xpam\.org
    #RewriteRule (.*) http://www.xpam.org/$1 [L,R=301]

RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

#************************************************************************--
    #RULES for SEO translation links with vBSEO (have to be included before all rules to vbseo.php)
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron|api\.php)
    RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
    RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

#************************************************************************--
    RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap|api\.php)
    RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbseo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
    RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]
    Vänligen meddela.

Tack.
    Senast redigerad av vBET; 19-10-1100:30. Anledning: BBCode läggas

Pensionerad;)
    Reg.datum
    Aug 2011

Har du gjorde uppgraderingen korrekt (uppladdningskatalog upload-gång), Och skulle ni säkert kolla alla inställningar, om det är rätt inställda?
    Ta en titt på:
    vBSEO - > Kontrollpanelen - > allmänna Setings - > ersätta icke-engelska tecken i URL: er? -> hålla icke engelska tecken i URL: er
    Också det kan vara en del webbläsare krypa fråga (beskrivning på fliken min webbläsare visa "rätt" url), jag måste undersöka det
    Senast redigerad av r.dziadusz; 08-10-1109:20.

Question

Tack för ditt svar.

Jag använder vBet för mer än arbetade år och det är perfecty.
    Visst sak,
    vBSEO - > Kontrollpanelen - > allmänna Setings - > ersätta icke-engelska tecken i URL: er? -> hålla icke engelska tecken i URL: er
    är korrekt inställd.

Har du gjorde uppgraderingen korrekt (ladda upp mappen upload-gång), och kan ni säkert kolla alla inställningar, om det är rätt inställda?
    Ja, allt detta filer som laddas upp till mitt forum derection.

Jag har hittat andra märkliga:
    Ämnen är rätt översatt, men några meddelanden tranlsted i ämnen, och vissa av dem inte.
    Även en del av meddelandena översatta, och vissa av dem inte.
    Det är mycket märkligt.

Varje antydan om varför det hände?
    Senast redigerad av sergarch; 08-10-1123:04.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Vänligen håll en fråga per en tråd. Kort - du kan nå din gräns och det är därför meningar som inte är cachade inte är översatta. Om du behöver mer information / hjälp - var god öppna nya tråd för nyemissionen.

Om det verkliga problemet - Detaljer vänligen PM tillgång till Admin CP, FTP och vbseo CP så vi kommer att kunna kontrollera det och korrigera den. Också vänligen PM exakt URL där vi kan se frågan.

PM har skickats igår.
    All uppdaterad information?

Reg.datum
    Oktober 2009

Att åka dit nu.

Reg.datum
    Oktober 2009

Se PM - du skickar inte tillräckligt tillgång detaljer.

Reg.datum
    Oktober 2009

Jag väntar fortfarande på tillgång till detaljer, men jag kollade den lite och jag såg en sak. Det fungerar för vissa översättningar. Liksom det är helt ok för
    - Japanska:. Xpam.org/ja/teosofiya/517- ョヂる ニ 㐃 ヾミヿマミトマ 秃 ミモヮ 間 ョ 大 ポヺ 魂 html
    - Koreanska:. Xpam.org/ko/teosofiya/517- 거나 - 마하 - 횸마 - 우리 - 감운띰 - 위뜐한 - 옃혼 html

Men där det inte fungerar där har du EXACY samma URL (endast språkkod olika):
    - Vitryska:
    - & Turkiska:

Det ger mig en teori vad som kan hända (fortfarande har att kontrollera det). Så när översättningen arbetar är sedan allt OK. Du nå redan förmodligen här gränsen och översättning är inte tillgänglig (just vBET inaktiveras monter dina leverantörer). Och det är därför du har brutna länkar - du inte fick översättning så visas det vad var skicka att översätta (ändrade API behov).
    Något märkligt är här, eftersom själva sidan är översatt och webbadressen inte, fortfarande är det möjligt om din webbadress översattes tidigare (när den visades senast inlägg på huvudsidan) och sidan översattes senare. I sådana fall värkte översättning av länken redan kunde tas bort från cachen och översättning av själva sidan fortfarande är cachad.

Hur som helst kommer jag att kunna bekräfta när jag får full tillgång - just nu kan jag inte göra det och jag kan bara gissa vad som händer.

REDIGERA
    Nej de är inte exakt samma. Jag behöver mer tillgång till hittar vi vad som händer.

EDIT 2
    Här URL är definitivt översatt, men visas fel: xpam.org/fr/teosofiya/517-les-grandes-% E3% A2mes-parmi-nous-Qui-sont-ou-mahatma.html
    Så min tidigare teori är inte rätt.
    Senast redigerad av vBET; 09-10-1113:52.

Reg.datum
    Oktober 2009

En möjlig ledtråd - på den ursprungliga sidan i HTML ser jag:
    Code:
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
    Observera att vBET är skiftlägeskänslig för kodning och det är tydligt beskrivs i installationen:
    (Endast för utf-8-charactersets) Ange characterset värde i gemener - vBET är skiftlägeskänslig för characterset. Så om du använder utf-8 ska du kontrollera att har du angett 'utf-8'
    Du har det som UTF-8 istället för utf-8. Detta kan vara orsaken. Pease ändra (instruktioner i readme.html från vBET paketet) och berätta det hjälpte. Om inte försök med avstängd för ett ögonblick eller ännu bättre-cache skapa ny tråd för provning med titel som säkert inte översatt ännu (ditt cache-innehåll kan vara bruten på grund av felaktiga inställningar). Jag skulle kontrollera det själv, men din Admin CP är inte på engelska och jag kan inte arbeta där.

Reg.datum
    Oktober 2009

Säg hjälper tipsen? Behöver du mer stöd här?

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •