Ursprungliga länken: turkmmo.com/forumumuz-hakkinda/133378-forumumuz-hakkinda.htmlArabic översätta länk: turkmmo.com/ar/forumumuz-hakkinda/133378-%D8%B9%D9%84%D9%89-%D8%B3%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D8%AA%D9%86%D8%A7.htmlJapanase översätta länken: länka inte open/ja/forumumuz-hakkinda/133378-%E7%A7%81%E9%81%94%E3%81%AE%E3%83%95%E3%82%A9%E3%83%BC%E3%83%A9%E3%83%A0%E3%81%A7%EF%BC%81.htmlArabic och Japanase turkmmo.com. Mitt forum språk engelska hålla icke-engelska tecken i ". Vbseo Webbadresser" inte väljer språk för denna stil kommer i den brutna länken. Jag valde "Ersätta icke-engelska tecken i URL: er" alternativet.På detta sätt, ett sätt att lösa problemet ännu?
Du måste ställa in att "hålla Türkçe Tecken på icke-URL: er" precis som TI beskrivs i handboken om integrering (det handlar om engelska, men det är samma - du bara har internationaliserat vBSEO). Annars vBESO kommer att ta bort alla inte turkiska karaktär som för japanska lämnar inget ... Det är därför du har problem med japanska eller arabiska (och förmodligen några andra språk också).
Om du fortfarande inte vill ha turkiska tecken i din webbadress måste du:
1. öppna / includes / config_vbseo.php
2. Sök:
// ****** CUSTOM CHARACTER REPLACEMENTS ******
// The following array enables you to select a replacement for characters other than the ones replaced
// by default.
$vbseo_custom_char_replacement = array();
3. Placerade där ersättning par för turkiska tecken.
Dvs för polska bokstäver det ser ut så här:
$vbseo_custom_char_replacement = array(
'ˇ' => 'A',
'¦' => 'S',
'¬' => 'Z',
'±' => 'a',
'¶' => 's',
'Ľ' => 'z',
'ą' => 'a',
'ę' => 'e',
'ć' => 'c',
'ż' => 'z',
'ś' => 's',
'ź' => 'z',
'ó' => 'o',
'ł' => 'l',
'ń' => 'n',
'Ą' => 'A',
'Ę' => 'E',
'Ć' => 'C',
'Ż' => 'Z',
'Ś' => 'S',
'Ź' => 'Z',
'Ó' => 'O',
'Ł' => 'L',
'Ń' => 'N'
);
Jag är säker på att om du söker på vBSEO forumet eller fråga där du kommer att få lämplig ersättare par för turkiska tecken:)
Om du har andra frågor om detta problem - vänligen fråga bara:)
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):