Visa fullständig version: Löste Det går inte att avinstallera vbet utan att bryta forum
Simon Lloyd
18-02-14, 19:03
Hi guys,
Jag har ett behov av att avinstallera vbet jag avinstalleras via admincp och vbet är borta, men om jag försöker ta bort vbet filer från min server (jag försöker få min server tillbaka till standard-filer innan du installerar precis vad jag behöver) det dödar mitt forum!!? här är de fel jag få om jag försöker ta bort filer EFTER att avinstallera via admincp:
Varning: require(/home/thecodec/public_html/forumz/includes/vbenterprisetranslator_functions_redirect.php) [function.require]: failed to open stream: Ingen sådan fil eller katalog i /home/thecodec/public_html/forumz/includes/init.php(304) : eval()'d code on line 135
Fatal fel: require() [function.require]: kunde inte öppna som krävs '/home/thecodec/public_html/forumz/includes/vbenterprisetranslator_functions_redirect.php' (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php) i /home/thecodec/public_html/forumz/includes/init.php(304) : eval()'d code on line 135
Jag har tagit bort alla vbet regler från .htaccess.
Några idéer hur man kan bota detta?
Hälsningar,
Simon
Marcin Kalak
19-02-14, 10:04
Detta ser ut att inte ta bort några plugin vBET eller inte ta bort integration vBET med några plugin. Har du vBSEO? Prova att stänga av alla krokar/plugins (mer info (http://www.vbulletin.com/forum/forum/vbulletin-3-8/vbulletin-3-8-questions-problems-and-troubleshooting/vbulletin-quick-tips-and-customizations/201532-disable-the-plugin-hook-system-globally)).
Simon Lloyd
19-02-14, 18:28
Jag har inget annat val än att stänga av alla plugins, jag hade vbseo men jag har försökt att bli av med det!, när jag försöker avinstallera vbet jag får alla typer av frågor, det är det som driver mig galen!
Marcin Kalak
20-02-14, 14:42
Innan du avinstallerar vBET måste ta bort dess integration med vBSEO. Innan du avinstallerar vBET också prova att stänga alla krokar i config.php (mer info (http://www.vbulletin.com/forum/forum/vbulletin-3-8/vbulletin-3-8-questions-problems-and-troubleshooting/vbulletin-quick-tips-and-customizations/201532-disable-the-plugin-hook-system-globally)).
Simon Lloyd
21-02-14, 13:02
Jag ska ge det ett nytt försök, VBSEO har avinstallerats så jag vet inte vad integration menar du? VBSEO regler har tagits bort från .htaccess. var annars skulle jag vara ute efter?
Marcin Kalak
21-02-14, 13:08
Om du har tagit bort vBSEO då du också bort integration vBSEO med vBET.
Vänligen skicka mig ett PM tillgång information till Admin CP och FTP. Jag kommer att kontrollera vad som händer på det :)
Simon Lloyd
21-02-14, 16:09
PM skickas:)
Marcin Kalak
26-02-14, 15:53
Innan du avinstallerar vBET du måste ta bort alla dess integration. Jag hittade din integration i modules/recentthreads.php i rader 255-260. Om du har gjort några andra integrering med vBET sedan ta bort dem.
Simon Lloyd
26-02-14, 16:57
Tack för att jag glömde bort vbacmp, nu ska jag försöka städa upp och avinstallera - jag ska låta dig veta hur det går!
Simon Lloyd
26-02-14, 17:06
Avinstallerade vbet började sedan att ta bort vbet filer och fick detta:
Varning: require([path]/includes/vbenterprisetranslator_functions_redirect.php) [function.require]: failed to open stream: Ingen sådan fil eller katalog i [sökväg]/includes/init.php(304) : eval()'d code on line 135
Fatal fel: require() [function.require]: kunde inte öppna som krävs '/home/thecodec/public_html/forumz/includes/vbenterprisetranslator_functions_redirect.php' (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php) i /home/thecodec/public_html/forumz/includes/init.php(304) : eval()'d code on line 135
Simon Lloyd
26-02-14, 17:24
Jag var tvungen att installera filer (men inte produkten) för att använda mina forum
Marcin Kalak
01-03-14, 11:13
Trots avlägsnande av vBET fortfarande fungerar. Din vB lanserar också plugins funktionshindrade. Det här problemet uppstår även i andra plugins, så är det inte ett problem av vBET. Har du en cache-plugin? Om så är fallet, töm cache. vB har en skyldighet att ta bort plugins och tydligen gjorde det eftersom AdminCP har inga plugins, men de är i cache-databas eftersom de är dessutom laddad.
Simon Lloyd
02-03-14, 10:52
Frågan var med datastore/datastore_cache.php av någon anledning blev det unwritable, så jag gjorde det skrivbar och sedan avinstallerats fina!
Marcin Kalak
03-03-14, 15:04
Jag är glad att du löst problemet.
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):