PDA

Visa fullständig version: Löste Att byta från vbSEO att dbSEO

pcam
24-12-13, 17:18
Med mods funktionshindrade:

Varning: för att Tilldela det returnerade värdet av nya genom hänvisning är inte längre i ..../includes/init.php(351) : eval()'d code on line 139
Det går inte att lägga till cookies, huvud redan sänt.
Fil: /var/www/site.com/forum/includes/class_core.php
Linje: 5755

Med mods-enabled/tillbaka på:

Varning: för att Tilldela det returnerade värdet av nya genom hänvisning är inte längre i ..../includes/init.php(351) : eval()'d code on line 139

Varning: Endast variabler som bör tilldelas genom hänvisning i ..../includes/vbenterprisetranslator_functions_hooks.php på nätet 851

Kör nginx, så jag försökte:

(utan ;
skriva om ^/forums/((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ /forum/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?webbplatskarta=$1 i det sista;)

skriva om ^/forum/(af|kvm|ar|hy|az|eu|vara|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|sv|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|är|id|ga - |it - |ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|nr|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sv|sv|zh-TW|te|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ /forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&omdirigeras=/forum/ senast;
skriva om ^/forum/(af|kvm|ar|hy|az|eu|vara|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|sv|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|är|id|ga - |it - |ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|nr|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sv|sv|zh-TW|te|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ /forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&omdirigeras=/forum/$2 sista;

Det verkar som jag behöver för att klara omskrivning för att dbSEO och vBET, hur gör jag så?

Jag har redan liknande regler:

if (!-E $ request_filename) {
skriva ^ / forum /(.*)$ / forum / vbenterprisetranslator_seo.php förra;
}

}

if ($ request_filename ~ "\\. php $") {
skriva ^ / forum /(.*)$ / forum / vbenterprisetranslator_seo.php förra;
}

men pekar på dbseo sista;

Den nuvarande nginx config:

plats /forum/ {

try_files $uri $uri/ /forum/dbseo.php?$args;

skriva
^/forum/(af|kvm|ar|hy|az|eu|vara|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|sv|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|är|id|ga - |it - |ja|ko$
/forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&omdirigeras=/forum/ senast;
skriva
^/forum/(af|kvm|ar|hy|az|eu|vara|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|sv|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|är|id|ga - |it - |ja|ko$
/forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&omdirigeras=/forum/$2 sista;

if ($request_uri ~* ^/forum/mobiquo) {
break;
}

om (-f $request_filename) {
går ut 30d;
break;
}

if ($ request_filename ~ "\\. php $") {
skriva om ^(/forum/.*)$ /forum/dbseo.php senaste;
}

if (!-E $ request_filename) {
skriva om ^/forum/(.*)$ /forum/dbseo.php senaste;
}

}
}

Snälla hjälp i bistånd

Marcin Kalak
27-12-13, 15:17
Prova att stänga av visningen av varningar i vB (mer info). (http://www.vbulletin.com/forum/forum/vbulletin-announcements/vbulletin-announcements_aa/4000121-vbulletin-4-2-2-full-has-been-released?p=4000466#post4000466)

pcam
27-12-13, 21:48
Jag är ledsen men det verkar inte som en lösning för mig. Dessa varningar skulle kunna ge värdefulla insikter i andra områden. Vill du hjälpa till att fixa detta kompatibilitet?

Marcin Kalak
30-12-13, 12:16
Vi har ändrat koden och i nästa utgåva vår kod kommer inte att leda till en varning i den senaste versionen av vB. Dessa förändringar är alltför många för att göra dem snabba fix. Varningar inte påverka resultaten. Länken som jag gav dig är den officiella lösningen vB inte att visa en varning. Frågan om en varning gäller alla plugins i den senaste vB.
vBET stöder för närvarande vBSEO och friendly url. Vi har för närvarande inte stöd dbSEO. Du kan ändra reglerna, men kan vi inte garantera att dbSEO kommer inte att göra omdirigeringar eller andra överraskningar - vBET inte varit integrerade och testade med dbSEO.
Jag föreslår att du använder en gratis, inbäddade vänliga url i vB.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Integration with translations by vBET Translator 4.10.1