pcam
24-12-13, 17:18
Med mods funktionshindrade:
Varning: för att Tilldela det returnerade värdet av nya genom hänvisning är inte längre i ..../includes/init.php(351) : eval()'d code on line 139
Det går inte att lägga till cookies, huvud redan sänt.
Fil: /var/www/site.com/forum/includes/class_core.php
Linje: 5755
Med mods-enabled/tillbaka på:
Varning: för att Tilldela det returnerade värdet av nya genom hänvisning är inte längre i ..../includes/init.php(351) : eval()'d code on line 139
Varning: Endast variabler som bör tilldelas genom hänvisning i ..../includes/vbenterprisetranslator_functions_hooks.php på nätet 851
Kör nginx, så jag försökte:
(utan ;
skriva om ^/forums/((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ /forum/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?webbplatskarta=$1 i det sista;)
skriva om ^/forum/(af|kvm|ar|hy|az|eu|vara|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|sv|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|är|id|ga - |it - |ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|nr|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sv|sv|zh-TW|te|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ /forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&omdirigeras=/forum/ senast;
skriva om ^/forum/(af|kvm|ar|hy|az|eu|vara|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|sv|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|är|id|ga - |it - |ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|nr|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sv|sv|zh-TW|te|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ /forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&omdirigeras=/forum/$2 sista;
Det verkar som jag behöver för att klara omskrivning för att dbSEO och vBET, hur gör jag så?
Jag har redan liknande regler:
if (!-E $ request_filename) {
skriva ^ / forum /(.*)$ / forum / vbenterprisetranslator_seo.php förra;
}
}
if ($ request_filename ~ "\\. php $") {
}
men pekar på dbseo sista;
Den nuvarande nginx config:
plats /forum/ {
try_files $uri $uri/ /forum/dbseo.php?$args;
skriva
^/forum/(af|kvm|ar|hy|az|eu|vara|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|sv|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|är|id|ga - |it - |ja|ko$
/forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&omdirigeras=/forum/ senast;
skriva
^/forum/(af|kvm|ar|hy|az|eu|vara|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|sv|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|är|id|ga - |it - |ja|ko$
/forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&omdirigeras=/forum/$2 sista;
if ($request_uri ~* ^/forum/mobiquo) {
break;
}
om (-f $request_filename) {
går ut 30d;
break;
}
skriva om ^(/forum/.*)$ /forum/dbseo.php senaste;
}
skriva om ^/forum/(.*)$ /forum/dbseo.php senaste;
}
}
}
Snälla hjälp i bistånd
Det går inte att lägga till cookies, huvud redan sänt.
Fil: /var/www/site.com/forum/includes/class_core.php
Linje: 5755
Med mods-enabled/tillbaka på:
Varning: Endast variabler som bör tilldelas genom hänvisning i ..../includes/vbenterprisetranslator_functions_hooks.php på nätet 851
Kör nginx, så jag försökte:
(utan ;
skriva om ^/forums/((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ /forum/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?webbplatskarta=$1 i det sista;)
skriva om ^/forum/(af|kvm|ar|hy|az|eu|vara|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|sv|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|är|id|ga - |it - |ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|nr|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sv|sv|zh-TW|te|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ /forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&omdirigeras=/forum/ senast;
skriva om ^/forum/(af|kvm|ar|hy|az|eu|vara|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|sv|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|är|id|ga - |it - |ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|nr|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sv|sv|zh-TW|te|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ /forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&omdirigeras=/forum/$2 sista;
Det verkar som jag behöver för att klara omskrivning för att dbSEO och vBET, hur gör jag så?
Jag har redan liknande regler:
}
}
}
men pekar på dbseo sista;
Den nuvarande nginx config:
plats /forum/ {
try_files $uri $uri/ /forum/dbseo.php?$args;
skriva
/forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&omdirigeras=/forum/ senast;
skriva
/forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&omdirigeras=/forum/$2 sista;
if ($request_uri ~* ^/forum/mobiquo) {
break;
}
om (-f $request_filename) {
går ut 30d;
break;
}
skriva om ^(/forum/.*)$ /forum/dbseo.php senaste;
}