Visa fullständig version: Löste Behöver er hjälp / åsikt om backup problemet
Jag gör dagliga säkerhetskopior av databasen
Jag gör regelbundna mysqldump.
När jag återställer genom kommando - mysql dbname <filetorestore.sql
Saknade tabeller språköversättning
(Förresten, hamnade inget felmeddelande efter rekonstruktion)
Detta är bara en översättning system som skapats tabeller
Hur föreslår du att lösa detta?
Förresten min Systeme mannen sa också att han inte gillar tabellerna som innehåller BLOB-fält (fält bör undvika att - enligt yttrande)
Hej,
Vi använder 3-cache tabeller för varje språk, på grund av att minimera användandet av långa textfält. Men om texterna är stora, vi måste förvara dem i cachen på det sättet, men dessa korta transporter som förvaras i helt indexerade kolumner.
Om vi talar om problemet kan vi inte exakt förstår vad du menar .. Första gången du skriver, att översättning tabeller saknas, och en annan tid - det finns ingenting att skapas men dessa tabeller. Kan du beskriva det igen?
Hur som helst, vad det än är, föreslår jag att titta på backup-filen och kontrollera, om dessa inte skapat elementen används efter backup eller, av misstag, de tas bort under säkerhetskopieringen, men inte skapat igen, när det är gjort.
Jag ska försöka sätta mig tillbaka i punkterna och förklara hbaiaani skapa automatisk backup system, en som skapar säkerhetskopian är liomadrch: regelbundna mysqldump så snart jag återställa säkerhetskopian, mysql: dbname <filetorestore.sql
מסיבה כלשהי הגיבוי ללא טבלאות שנוצרו עם Vbet
נ.ב.
אני לא מקבל שגיאה ב phpMyAdmin
kamilkurczak
27-11-10, 14:00
hej,
Detta är inte vBET fråga eftersom säkerhetskopiering och återställning sker endast med MySQL, inte vBET.
Försök att reparera databastabellerna genom admincp-> Underhåll-> Reparation / Optimera Tabeller kanske tabeller inte i backup eftersom de är skadade. Prova det.
För det andra, kontrollera din backup kommandon, kanske du har vissa begränsningar. Kanske du gör en säkerhetskopia endast för tabeller på InnoDB motor.
vBET använda tabeller på MyISAM motor.
Vi kan inte ge dig en lösning hur man rättar till det eftersom detta inte är vBET fråga.
Tack
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):