View Full Version: Løst Installasjon problem
HI må installere det problemet. Habs vBSEO og liksom ting ikke kommer overens sammen Kan noen hjelpe meg der?
Vær først gå til vBSEO integrasjon seksjon i ReadMe.html fil - du må redigere to vBSEO filer (alle tydelig beskrevet). Deretter gjør resten av installasjonen.
La oss få vite om du har noen fremtid problemer med det.
Vel, har det nå klart og forvaltes integrasjonen med vBulletin. Har bare ett lite problem med SEO URL-er. I innstillingene har jeg satt følgende: Link Type: VBSEO_URI Lag URL SEO lenke i henhold til konsensus (dvs. '/ no / adresse') Forum Directory: / forum Likevel vil det ikke fungere wm-apps.de/forum Url ber om hjelp takk:)
Jeg gjorde det. Htaccess endret og nå oversettelsen er det! Kan også brukes for statistikk på toppen? Hvis ja, hvordan dette er håndtert? Vennligst hjelp, takk:)
Med mindre det fungerer ganske bra med oversettelsen. Men hvis jeg engelsk i en tysk forumet post ved å skrive dette er dessverre ikke oversatt, men er vist i den opprinnelige versjonen. Hvis jeg bytter til engelsk som språk og ønsker å gjøre en innsats ikke kan trekkes fordi disse blir automatisk bundet til rotkatalogen /. Forum ligger i / BB forumet i innstillingene jeg endret hva jeg har satt feil? Kanskje noe må endres, selv i htaxx?
Jeg gjorde det. Htaccess endret og nå oversettelsen er det! Kan også brukes for statistikk på toppen? Hvis ja, hvordan dette er håndtert? Vennligst hjelp, takk:)
Hvilken statistikk skriver du om? :)
Med mindre det fungerer ganske bra med oversettelsen. Men hvis jeg engelsk i en tysk forumet post ved å skrive dette er dessverre ikke oversatt, men er vist i den opprinnelige versjonen. Hvis jeg bytter til engelsk som språk og ønsker å gjøre en innsats ikke kan trekkes fordi disse blir automatisk bundet til rotkatalogen /. Forum ligger i / BB forumet i innstillingene jeg endret hva jeg har satt feil? Kanskje noe må endres, selv i htaxx?
Dersom meldingen er skrevet på andre språk det må være preget av BBCode. Slike bbcode vil bli automatisk lagt til for brukere som satte standard språk. Også du kan slå på automatisk gjenkjenning av språk - da Google vil bli spurt om språk i meldingen.
Om problemet med oppretting av innleggene oversatt visning: hvilken versjon av vBET bruker du? hva er din. htaccess innhold? gjør budskapet er opprettet eller bare omdirigering skjer? Har du sette ditt forum katalog i vBET hovedinnstillinger?
Dette synes å bli arbeider nå med oversettelsen. Men når jeg velger et annet språk, så ingen bilder, anlegg mv vises og ingen tråder er opprettet. Forumet er i / forum vBSEO gjorde det og vBET331 htaxx er:
# Comment the following line (add '#' at the beginning)
# to disable mod_rewrite functions.
# Please note: you still need to disable the hack in
# the vBSEO control panel to stop url rewrites.
RewriteEngine On
# Some servers require the Rewritebase directive to be
# enabled (remove '#' at the beginning to activate)
# Please note: when enabled, you must include the path
# to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)
#RewriteBase /
#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.yourdomain\.com
#RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/$1 [L,R=301]
RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
Dette synes å bli arbeider nå med oversettelsen. Men når jeg velger et annet språk, så ingen bilder, anlegg mv vises og ingen tråder er opprettet. Forumet er i / forum vBSEO gjorde det og vBET331 htaxx er:
Du setter galt htaccess regler:.) Det er tydelig beskrevet at i tilfelle hvis ditt forum bruker underkatalog i URL må du endre første 2 regler. Vennligst sjekk denne:
# Comment the following line (add '#' at the beginning)
# to disable mod_rewrite functions.
# Please note: you still need to disable the hack in
# the vBSEO control panel to stop url rewrites.
RewriteEngine On
# Some servers require the Rewritebase directive to be
# enabled (remove '#' at the beginning to activate)
# Please note: when enabled, you must include the path
# to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)
#RewriteBase /
#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.yourdomain\.com
#RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/$1 [L,R=301]
RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):