View Full Version: Løst Google nekter å indeksere flere webadresser opprettet av vBET
vBET 3.4.1
vBSEO 3.6
vBulletin 3.6.8
vBSEO Sitemap
Jeg integrert vBET med vBSEO Sitemap og webadressene som genereres i sidekart økt betydelig på grunn av flere språk. Men Google nekter å indeksere de fleste av dem på Internett med følgende melding sendt til meg på min Webmaster Tool:
Googlebot funnet et ekstremt høyt antall nettadresser på nettstedet ditt: http://xxxx.com/
Googlebot oppstod problemer under gjennomsøking av nettstedet http://xxxx.com/.
Googlebot registrerte ekstremt stort antall linker på nettstedet ditt. Dette kan indikere et problem med nettstedets URL struktur. Googlebot kan unødvendig være gjennomgå et stort antall ulike nettadresser som peker til identisk eller lignende innhold, eller krypende deler av nettstedet ditt som ikke er ment å være gjennomgått av Googlebot. Som et resultat Googlebot kan konsumere mye mer båndbredde enn nødvendig, eller ikke kan indeksere alt innholdet på nettstedet ditt.
Mer informasjon om dette problemet
Her er en liste av prøven webadresser med potensielle problemer. Imidlertid kan denne listen ikke omfatter alle problematisk webadressene på webområdet ditt.
(Merk: prøven webadressene som er oppført er fremmedspråket URLer (som http://xxx.com/forums/no/something-something.html), og de arbeider nettadresser, NOT brutt URLer).
Som et resultat, mens med vBET Jeg har sendt mye flere nettadresser enn før (661 934) til Google gjennom sitemap, avvist Google fleste av dem og bare indeksert 44 506 av dem.
Den detaljerte melding som forklarer hvorfor Google gjorde ikke indeksere disse URL-er som følgende:
URL-er ikke fulgt
Da vi testet et utvalg av nettadressene fra nettstedkartet, fant vi at enkelte webadresser viderekobler til andre steder. Vi anbefaler at din Sitemap inneholde nettadresser som peker til den endelige destinasjonen (viderekoblingsmålet) i stedet for å omdirigere til en annen URL.
HTTP Feil: 301
URL:
http://xxx.com/forums/sl/blah-blah-blah/314-what-ever-sample.html
Problem oppdages på: 18 august 2011
Burde ikke Google-indeksen mer over nettadresser mine om ikke alle? Jeg leste på dette forumet de gode historiene om vBET øke indekserte nettadresser på web, og dermed bringe i ytterligere trafikk. Dette har ikke skjedd med meg.
Hvordan fikse problemet mitt?
kamilkurczak
25-08-11, 08:21
hello,
kan du lime inn her en komplett melding fra google? med fullstendig liste over feil webadresser? hvis du ikke ønsker å lime det her - du kan PM til meg. Jeg trenger å sjekke dette koblinger lagt merke til av google:) takk
Bare PM'ed deg. Totalt to PMs fordi Google meldingen er svært lang. Thanks
kamilkurczak
26-08-11, 09:02
hello,
Jeg sjekket koblingene dine, og jeg la ikke merke til noe galt urls og dobbel redirections. Kan du lime inn her robots.txt-filen innhold?
det andre - bruk Google Chrome verktøy (ctrl + shift + j i krom) Jeg la merke til noen feil - du kan sjekke det usng nettleseren Google Chrome.
(Dårlig forespørsel 400, bildet er ikke funnet = 404) kan du sjekke det.
Jeg vil prøve å finne hvorfor google sende til deg at meldingen.
andre. Jeg la merke til noen sider med dobbel lang i url, for eksempel: så det er problem med omdirigering. er du sikker på at du integrere vBET med vBSEO riktig?
Jeg trodde jeg fulgte instruksjonene for å integrere vBET med vBSEO. Hva tror du jeg kan ha gått glipp av? Jeg kan dobbeltsjekke.
fora / nei / pl / photoplog er for en tredjepart vBulletin mod og det har ikke vært integrert med vBET (jeg vet ikke hvordan du gjør det) så jeg ikke overrasket over å se odd nettadresser for photoplog henhold vBET. Photoplog er installert under området rot, ikke forumet roten slik at URL egentlig burde være root / hva-language / photoplog, ikke root / fora / hva-språk / photoplog. Men uansett Google er klagende om min vanlige forumet URLer blir for mange og problematiske.
Dette er min robots.txt før jeg fikk Google melding:
User-agent: Slurp
User-agent: *
Disallow: / forums / cron.php
Disallow: / forums / login.php
Disallow: / forums / newreply.php
Disallow: / forums / newthread.php
Disallow: / forums / printthread.php
Disallow: / forums / private.php
Disallow: / forums / profile.php
Disallow: / forums / register.php
Disallow: / forums / report.php
Disallow: / forums / reputation.php
Disallow: / forums / search.php
Disallow: / forums / sendmessage.php
Disallow: / forums / payments.php
Disallow: / forums / cgi-bin /
Disallow: / forums / includes /
Disallow: / forums / living_avatars /
Disallow: / forums / customavatars /
Disallow: / forums / members.php
Disallow: / forums / memberlist.php
Disallow: / romkamerat
Disallow: / romkamerat-notused
Disallow: / 3rdparty /
Disallow: / cgi-bin /
Disallow: / klasser /
Disallow: / crons /
Disallow: / funksjoner /
Disallow: / import /
Disallow: / includes /
Disallow: / JScript /
Disallow: / lisens /
Disallow: / moduler /
Disallow: / moderator /
Disallow: / psystems /
Disallow: / smarty /
Disallow: / temp /
Disallow: / ajax /
Disallow: / news.php /
Disallow: / forums / medlemmer /
Sitemap: http://xxxx.com/forums/sitemap_index.xml.gz
Dette er min robots.txt etter at jeg fikk Google-meldinger (jeg lagt underkjenne til / forums / language / medlemmer)
User-agent: Slurp
User-agent: *
Disallow: / forums / cron.php
Disallow: / forums / login.php
Disallow: / forums / newreply.php
Disallow: / forums / newthread.php
Disallow: / forums / printthread.php
Disallow: / forums / private.php
Disallow: / forums / profile.php
Disallow: / forums / register.php
Disallow: / forums / report.php
Disallow: / forums / reputation.php
Disallow: / forums / search.php
Disallow: / forums / sendmessage.php
Disallow: / forums / payments.php
Disallow: / forums / cgi-bin /
Disallow: / forums / includes /
Disallow: / forums / living_avatars /
Disallow: / forums / customavatars /
Disallow: / forums / members.php
Disallow: / forums / memberlist.php
Disallow: / romkamerat
Disallow: / romkamerat-notused
Disallow: / 3rdparty /
Disallow: / cgi-bin /
Disallow: / klasser /
Disallow: / crons /
Disallow: / funksjoner /
Disallow: / import /
Disallow: / includes /
Disallow: / JScript /
Disallow: / lisens /
Disallow: / moduler /
Disallow: / moderator /
Disallow: / psystems /
Disallow: / smarty /
Disallow: / temp /
Disallow: / ajax /
Disallow: / news.php /
Disallow: / forums / medlemmer /
Disallow: / forums / AF / medlemmer /
Disallow: / forums / sq / medlemmer /
Disallow: / forums / AR / medlemmer /
Disallow: / forums / hy / medlemmer /
Disallow: / forums / az / medlemmer /
Disallow: / forums / eu / medlemmer /
Disallow: / forums / be / medlemmer /
Disallow: / forums / bg / medlemmer /
Disallow: / forums / ca / medlemmer /
Disallow: / forums / zh-CN / medlemmer /
Disallow: / forums / t / medlemmer /
Disallow: / forums / cs / medlemmer /
Disallow: / forums / da / medlemmer /
Disallow: / forums / nl / medlemmer /
Disallow: / forums / no / medlemmer /
Disallow: / forums / ET / medlemmer /
Disallow: / forums / tl / medlemmer /
Disallow: / forums / fi / medlemmer /
Disallow: / forums / fr / medlemmer /
Disallow: / forums / GL / medlemmer /
Disallow: / forums / ka / medlemmer /
Disallow: / forums / de / medlemmer /
Disallow: / forums / el / medlemmer /
Disallow: / forums / ht / medlemmer /
Disallow: / forums / iw / medlemmer /
Disallow: / forums / hi / medlemmer /
Disallow: / forums / hu / medlemmer /
Disallow: / forums / er / medlemmer /
Disallow: / forums / id / medlemmer /
Disallow: / forums / ga / medlemmer /
Disallow: / forums / det / medlemmer /
Disallow: / forums / ja / medlemmer /
Disallow: / forums / ko / medlemmer /
Disallow: / forums / lv / medlemmer /
Disallow: / forums / lt / medlemmer /
Disallow: / forums / MK / medlemmer /
Disallow: / forums / ms / medlemmer /
Disallow: / forums / mt / medlemmer /
Disallow: / forums / nei / medlemmer /
Disallow: / forums / FA / medlemmer /
Disallow: / forums / pl / medlemmer /
Disallow: / forums / pt / medlemmer /
Disallow: / forums / ro / medlemmer /
Disallow: / forums / ru / medlemmer /
Disallow: / forums / sr / medlemmer /
Disallow: / forums / sk / medlemmer /
Disallow: / forums / SL / medlemmer /
Disallow: / forums / es / medlemmer /
Disallow: / forums / sw / medlemmer /
Disallow: / forums / sv / medlemmer /
Disallow: / forums / zh-TW / medlemmer /
Disallow: / forums / th / medlemmer /
Disallow: / forums / tr / medlemmer /
Disallow: / forums / Storbritannia / medlemmer /
Disallow: / forums / ur / medlemmer /
Disallow: / forums / VI / medlemmer /
Disallow: / forums / cy / medlemmer /
Disallow: / forums / yi / medlemmer /
Disallow: / forums / member.php
Disallow: / forums / AF / member.php
Disallow: / forums / sq / member.php
Disallow: / forums / ar / member.php
Disallow: / forums / hy / member.php
Disallow: / forums / az / member.php
Disallow: / forums / eu / member.php
Disallow: / forums / be / member.php
Disallow: / forums / bg / member.php
Disallow: / forums / ca / member.php
Disallow: / forums / zh-CN / member.php
Disallow: / forums / t / member.php
Disallow: / forums / cs / member.php
Disallow: / forums / da / member.php
Disallow: / forums / nl / member.php
Disallow: / forums / no / member.php
Disallow: / forums / ET / member.php
Disallow: / forums / tl / member.php
Disallow: / forums / fi / member.php
Disallow: / forums / fr / member.php
Disallow: / forums / gl / member.php
Disallow: / forums / ka / member.php
Disallow: / forums / de / member.php
Disallow: / forums / el / member.php
Disallow: / forums / ht / member.php
Disallow: / forums / iw / member.php
Disallow: / forums / hi / member.php
Disallow: / forums / hu / member.php
Disallow: / forums / er / member.php
Disallow: / forums / id / member.php
Disallow: / forums / ga / member.php
Disallow: / forums / det / member.php
Disallow: / forums / ja / member.php
Disallow: / forums / ko / member.php
Disallow: / forums / lv / member.php
Disallow: / forums / lt / member.php
Disallow: / forums / mk / member.php
Disallow: / forums / ms / member.php
Disallow: / forums / mt / member.php
Disallow: / forums / nei / member.php
Disallow: / forums / FA / member.php
Disallow: / forums / pl / member.php
Disallow: / forums / pt / member.php
Disallow: / forums / ro / member.php
Disallow: / forums / ru / member.php
Disallow: / forums / sr / member.php
Disallow: / forums / sk / member.php
Disallow: / forums / SL / member.php
Disallow: / forums / es / member.php
Disallow: / forums / sw / member.php
Disallow: / forums / sv / member.php
Disallow: / forums / zh-TW / member.php
Disallow: / forums / th / member.php
Disallow: / forums / tr / member.php
Disallow: / forums / Storbritannia / member.php
Disallow: / forums / ur / member.php
Disallow: / forums / VI / member.php
Disallow: / forums / cy / member.php
Disallow: / forums / yi / member.php
Disallow: / forums / hy / member.php
Disallow: / forums / az / member.php
Disallow: / forums / eu / member.php
Disallow: / forums / ka / member.php
Disallow: / forums / ur / member.php
Sitemap: http://xxxx.com/forums/sitemap_index.xml.gz
kamilkurczak
29-08-11, 09:12
Du kan sjekke våre roboter fil fra her
http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/general-discussions/243-vbet-performance.html # post1178
Hei. Jeg bare postet info til Kamil å videresende meg PM. Som jeg ser problemet er forårsaket av dobbel språkkode i URL-er - dette er hvorfor du fikk e-post fra Google - du har mange URL-er med samme innhold.
Først av alt - slike koblinger ikke skal opprettes. Årsaken her kan ikke integreres plugins.
Neste selv om en slik URL er opprettet vBET anta å finne ut om det og omdirigere. Omadressering do skjer ikke på forumet og dette er problemet. Jeg vet ikke hvorfor det ikke omdirigere - er det vBET bug eller fordi du bruker den på støttes ikke offisielt vBulletin versjon. vBET 3.x er for vBulletin 3.8, og du bruker vBulletin 3.6. Jeg må sjekke det på plass. Vennligst PM meg din Admin CP og FTP-tilgang detaljer.
OK så - nå ser jeg virkelige problemet - lenker for photoplog ikke bør inkludere / fora i det hele tatt. Dette var integrasjonen problemet - du har ikke gjort noen integrasjon innsats og link var relative ikke absolutte, slik vBET antas at det fortsatt er forumet link.
Du ser ikke hvordan det er bidratt til Google klage, men jeg ser det. Hver (de fleste) av lenkene inkluderte det er oversatt linker - hver oversatt side inkluderte ødelagt link til photoplog (som domene / fora / pl / photoplog / index.php ble inkludert på hver side med polish oversettelse). Så hver oversatt side inkludert lenker til duplisert innhold, fordi under disse ødelagte linker du har photoplog side som inkluderer forumets forside innhold.
Jeg bare lagt photoplog til ignorert URLer så vBET IKKE vil generere slike ødelagte koblinger for photoplog lenger. Det ville være bedre å integrere og få den også oversatt, men det er ikke dekket av gratis support. Vennligst åpne ny tråd i integreringen for hjelp - fortsatt Det blir vanskelig hvis mulig i det hele tatt, fordi du har den kombinert med vBSEO regler - så sannsynligvis standard integrasjon hint ikke vil være nok. Making integrasjon av våre ansatte er betalt tjeneste, og det koster $ 30 (http://www.vbenterprisetranslator.com/integration-service.php).
Så selve løsningen løser problemet ved å holde photoplog sider ut av vBET system. Broken linker vil ikke bli generert lenger, og allerede anerkjente ødelagte koblinger av Google vil bli omdirigert slik kobling som:
DOMAIN/forums/pl/photoplog/gallery-view-3.html
vil bli omdirigert til:
DOMAIN/forums/photoplog/gallery-view-3.html
Så du fortsatt trenger å legge htaccess regel som vil omdirigere slike forespørsler til:. DOMAIN/photoplog/gallery-view-3.html
Dette er allerede ute av vBET system (vBET nå ignorerer photoplog på forumet ditt) - er det fordi ditt forum tillater slike ødelagte koblinger.
Dette bør løse problemet - Jeg kan ikke se noen andre uregelmessigheter. Hvis du gjør - vennligst la oss få vite hvor. Vennligst ta spesiell oppmerksomhet for alle linker går utenfor ditt forum katalog - sjekk gjør etter oversettelse disse er riktige. Disse burde være absolutt, ellers vBET vil se det som en del av forumet innhold og legge oversettelse sporing der. Det er mulig å spore oversettelse til sider utenfor forumet katalog og støtte oversettelse der hvis det er genererer bruker vBulletin motor, men det krever integrasjon - som standard vBET oversetter forum.
Rådfør trenger du mer hjelp på dette området.
PS.
One more anomali, men ikke relatert til vBET - Google viser flere lenker til ekort sider, der etter å gå der så jeg samme side innhold etter omdirigere men andre URL, må du kontrollere at omdirigeringen sender passende header fortelle at innholdet ikke eksisterer.
Svare på spørsmålet ditt i PM hvorfor du hadde advarsel om side som nå er helt OK.
Mulige årsaker:
1. Det hadde lenker til duplisert innhold (til feil PhotoPost link som var på hver din oversatt side før vi gjorde endringen)
2. Når Google kom dit første gang du kunne ha problemer med Google oversettelse selv - som overskredet kvote, eller midlertidig sperret utgående forespørsler fra serveren din, eller midlertidig blokkert av Google Translation API selv (fra annen grunn enn oversettelse) - så hvis nei av dem skjedde når Google roboten besøkte IKKE bufret ennå siden, da robot så bare layout med alle tekster blank (oversettelse resultatet var tom streng for hver oversettelse) - slik at alle sider var samme da.
Kan ikke fortelle gjorde det skjedde, men de er mulige årsaker som vi ser akkurat nå. Også oppmerksom på at akkurat nå når bufferen er fylt det er mindre sannsynlig at du vil overstige Google Translation API kvoten (det er satt av litt tid - etter at Google gjorde kunngjøring at Oversettelse API vil være stengt).
I dette øyeblikk har vi ikke se noen problemer med resten av nettadressene. Hvis du ser problemet, vennligst gi oss beskjed om vi vil reagere umiddelbart å hjelpe deg. På dette tidspunktet ser det fint. Trenger du mer hjelp med dette problemet? :)
Som du skrev i PM - på dette øyeblikket ikke mer hjelp er nødvendig her. I tilfelle hvis du trenger mer hjelp på dette området, kan du bare skrive her:)
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):