View Full Version: Løst Hvordan integrere min vBAdvanced CMPS side utenfor forumet roten?
Simon Lloyd
05-10-10, 16:36
Hei alle,
Jeg har bare hatt litt hjelp å få produktet til å arbeide og det ikke vakkert nå, men jeg bruker vBAdvanced CMPS (ikke vBadvanced dynamikk), og siden er i domenet nivå dvs. www.thecodecage.com / index.php forumet mitt er på dette nivået www.thecodecage.com / forumz Hvordan kommer jeg oversettelsen til å jobbe på denne siden også?
Hilsen
Simon
Simon Lloyd
05-10-10, 16:57
Bare for å fortelle deg at jeg har redigert includes / vba_cmps_include_top.php å se ut som dette
<? Php
global $ vbenterprisetranslatorflags;
global $ vbenterprisetranslatorflagsdropdown;
eval ('$ navbar = "'. fetch_template ('navbar').'";');
/ / ++============================================== ===========================++
/ / | | VBadvanced CMPS v3.1.0 (VB 3.6 - BB 3.8) - 88781
/ / | | © 2003-2009 vBadvanced.com - All Rights Reserved
/ / | | Denne filen kan ikke bli distribuert i hele eller vesentlig del.
/ / | | VBadvanced (http://vbadvanced.com)
/ / | | Nedlastede 16:57, Søn 11 januar 2009But flaggene ikke viser så det kan ikke være oversettes?
Hilsen
Simon
kamilkurczak
06-10-10, 08:55
har du prøvd dette:
http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/troubleshooting/6-faq-2.html # post54
Simon Lloyd
06-10-10, 09:53
Dette er toppen av mitt domene nivå. Htaccess
RewriteEngine on
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forumz/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forumz/$2 [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]Spor webadresser utenfor er slått på, men likevel ikke viser?
kamilkurczak
06-10-10, 10:04
. først htaccess til utenforstående side bør være:
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]
rewritecond %{query_STRING} !vbet_outside=true
RewriteRule ^(.*)$ $1?vbet_outside=true [L,QSA]
du lime inn denne regler inn. htaccess
Simon Lloyd
06-10-10, 10:26
Kamil, takk for svaret, ser toppen av min. Htaccess nå slik ut
RewriteEngine on
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]
rewritecond %{query_STRING} !vbet_outside=true
RewriteRule ^(.*)$ $1?vbet_outside=true [L,QSA]
men jeg kan fortsatt ikke gjøre flaggene vises så kan ikke sjekke oversettelse.
EDIT: Infact andre land nå ikke kan se hjemmesiden
Simon Lloyd
06-10-10, 10:39
Kamil, jeg har forlenget ditt ftp tilgang til domenet nivå:)
kamilkurczak
06-10-10, 10:54
bare se nå:
hvis du bruker denne url: Cage Code - Pomoc pakietu Microsoft Office - Microsoft Office dyskusja (http://www.thecodecage.com/pl/)
er oversatt, men jeg kan ikke se flaggene, så vi må legge dette flagg for hånd
Simon Lloyd
06-10-10, 11:01
Takket være, hvordan vi gjør det?
Hilsen
Simon
kamilkurczak
06-10-10, 11:35
så,
1. gå til din admincp-> vBET-> flagg
2. satt Flags Place to Custom
3. legge inn mal på godt sted (på forumet er under logo image)
denne koden:
$vbenterprisetranslatorflags
(Finne et godt sted ved søk maskin i ditt admincp-> Styles & Maler-> Søk i Maler)
:)
Simon Lloyd
06-10-10, 11:39
Takk, merker jeg at du allerede har gjort det, og jeg setter pris på det :) Det er bare en mer mindre problem, hvis du ser her The Code Cage - Hjelp for Microsoft Office - Microsoft Office Diskusjon (http://www.thecodecage . com / no /) vil du se at nettbrukere navnene er oversatt, er det en måte å hindre brukernavnene blir oversatt det?
kamilkurczak
06-10-10, 11:49
ok jeg skal prøve å finne en løsning
Simon Lloyd
06-10-10, 11:50
Kamil, Tusen takk for oppmerksomheten din med denne:)
kamilkurczak
06-10-10, 11:52
dette »Online Users boks er en mod eller normal BB alternativ?
Simon Lloyd
06-10-10, 11:56
Det er en normal vBAdvanced modul, hvis du ser i admincp på vBAdvanced CMPS> adv_portal_onlineusers dvs malen som leverer modulen (tror jeg), jeg også pm'd du et filnavn som jeg ftp'd til å gjøre en endring er vist i filen som dette:
/ / Simons endring
Simon Lloyd
07-10-10, 13:11
Takk, merker jeg at du allerede har gjort det, og jeg setter pris på det :) Det er bare en mer mindre problem, hvis du ser her The Code Cage - Hjelp for Microsoft Office - Microsoft Office Diskusjon (http://www.thecodecage . com / no /) vil du se at nettbrukere navnene er oversatt, er det en måte å hindre brukernavnene blir oversatt det?
ok jeg skal prøve å finne en løsning
dette »Online Users boks er en mod eller normal BB alternativ? jeg fikset dette problemet med denne tråden http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/bug-reporting/8-usernames-still-translated-2.html
kamilkurczak
07-10-10, 13:46
Takk for bekreftelse:)
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):