PDA

View Full Version: / Forums toegevoegd aan domeinnaam over de site

myandy99
20-07-11, 21:11
vBSEO 3.6
vBulletin 3.6.8
vBET 2.3.x
vBSEO sitemap

Ik installeerde de gratis versie voor een test en ik heb gevonden uit de vertaling grote werken!

Er is echter een groot probleem op de URL's:

Mijn site is een social networking site (URL xxx.com) geïntegreerd met een vBulletin forum v3.6.8 (URL xxx.com / forums).

. Na de installatie vBET en wijzigingen aangebracht in het forum wortel htaccess, ik heb een probleem ondervonden - een keer kies ik een vertaling, ik kan niet terug naar xxx.com als alle xxx.com URL's wordt nu xxx.com / forums.

Bijvoorbeeld URL xxx.com / index.php? Page = muziek wordt nu xxx.com / forums / index.php? Page = muziek en dus de sociale netwerken deel van de site is volledig kapot als alle URL's worden doorgestuurd naar vBulletin forums.

En, het forum URL, die was xxx.com / forums, niet wordt xxx.com / forums / fora.

Als ik uitgeschakeld URL tracking, zou bovenstaande probleem verdwenen zijn, maar de automatische vertaling stopt ook, dat is niet wat ik wil.

I / forums gebracht als Forum directory parameter in vBET instellingen, en ik volgde de instructie om te veranderen. Htaccess voor vBSEO gebruikers.

Wat ben ik er niet bij?

vBET
20-07-11, 23:37
Dit kan worden veroorzaakt door verkeerde configuratie. Houdt u er rekening mee dat Forum directory parameter moet alleen worden gebruikt wanneer je forum gebruikt subdirectory in de URL als het echt is subdirectory (niet virtueel - zoals bijvoorbeeld gemaakt door vBSEO). Dit is duidelijk beschreven in de parameter beschrijving.

Dus zorg ervoor dat je dit recht hebt. Reinig uw Forum directory parameter en controleer deed het helpen.

myandy99
21-07-11, 02:51
Mijn forum URL is xxx.com / forums en dat is waarom ik / forums toegevoegd in vBET instellingen Forum directory.

Het verwijderen van deze niet te helpen. Na het verwijderen van dit, de URL voor forum, als vertaling wordt geselecteerd, wordt xxx.com / cs / forums (cs is een taal), als gevolg een gebroken link.

Hier is mijn htaccess in / forums root directory.:

# Comment the following line (add '#' at the beginning)
# to disable mod_rewrite functions.
# Please note: you still need to disable the hack in
# the vBSEO control panel to stop url rewrites.
RewriteEngine On

# Some servers require the Rewritebase directive to be
# enabled (remove '#' at the beginning to activate)
# Please note: when enabled, you must include the path
# to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)
#RewriteBase /

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forums/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forums/$2 [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

# RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.xxx\.com
# RewriteRule (.*) http://www.xxx.com/forums/$1 [L,R=301]

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\.xxx\.com$
RewriteRule ^(.*)$ http://xxx.com/forums/$1 [L,R=301]

RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?)?)$ vbseo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]

vBET
21-07-11, 13:26
Ik heb begrepen je al eerder als gevolg van deze beschrijving:

Bijvoorbeeld URL xxx.com / index.php? Page = muziek wordt nu xxx.com / forums / index.php? Page = muziek en dus de sociale netwerken deel van de site is volledig kapot als alle URL's worden doorgestuurd naar vBulletin forums.

Nu begrijp ik. Het is allemaal OK - net vBET gratis versie geen ondersteuning voor de vertaling van externe inhoud - vertaalt alleen forum. URL:? Xxx.com / index.php page = muziek is buiten het forum, zodat het breekt. vBET gratis versie vertaalt enige forum inhoud. Niets meer.

Volledige vBET versie vertaalt inhoud buiten forum gegenereerd met vBulletin - u kunt zien op ons forum. Zie hier de inhoud:
http://www.vbenterprisetranslator.com/
of hier
http://www.vbenterprisetranslator.com/downloads.php
en spelen met de vertaling.

Als ik begrijp nog steeds niet het probleem - stuur me dan de exacte URL van de pagina die kwestie maakt.
Als ik begrijp het goed - dan is het antwoord: gratis vBET geen vertaling van de inhoud buiten het forum te ondersteunen, betaalde een ondersteunt pagina's buiten forum gegenereerd met vBulletin motor.

PS.
In je htaccess regels voor vBET zijn op de verkeerde plaats -. Die moet net voordat vBSEO regels - geen andere regels moeten worden tussen de vBET en vBSEO regels.

myandy99
21-07-11, 15:05
Ja, mijn regels zijn voor vBSEO regels.

Ik koop een commerciële versie. Moet ik gratis versie te verwijderen en de commerciële versie te installeren?

vBET
21-07-11, 20:47
Ja - als u wilt dat de commerciële versie te installeren dan moet je eerst gratis versie te verwijderen - het is genoeg om het te verwijderen door Admin CP.

Ook rekening mee dat. Htaccess regels veranderen.

myandy99
11-08-11, 20:17
Hoi Ik kocht commerciële versie, verwijderd gratis versie en geïnstalleerd commerciële versie 3.x De vertaling werkt, maar ik heb precies dezelfde problemen als met de gratis versie.

Ik moest uitschakelen URL tracking-URL anders wordt xxx.com / forums / fora wanneer ik navigeren.

Daarnaast nog een ander probleem bestaat -. Na het toevoegen van URL regels voor vBSEO regels in htaccess, is vBSEO sitemap koppeling verbroken. Ik kreeg pagina niet gevonden voor mijn sitemap URL. Het verwijderen van alle vBET regels zou maken sitemap URL weer aan het werk, maar dit is zeker geen oplossing.

Mis ik iets?

vBET
11-08-11, 20:26
Naar sitemap hebben stromend verhuizen vBET regels juiste plaats. Je moet gewoon niet braak instructies - in het instructieboek van u duidelijk beschreven vBET regels zetten net VOOR vbseo.php regels en u stelt het voor sitemap regels in plaats daarvan. Ook moet u ervoor zorgen dat u de regels voor de betaalde versie hebben - gratis een heeft verschillende regels. Verwijder de oude regels en zet nieuwe in de juiste plaats + toevoegen forum directory de eerste twee regels (net zoals beschreven in de instructies). Als het nog steeds niet werken - stuur gehele veranderd htaccess bestand inhoud..

Over / forums / fora - wat doe je hebt ingesteld voor Admin CP -> vBET -> Main -> Forum directory?

myandy99
11-08-11, 21:14
Ok bedankt. Ik loste de sitemap verbroken koppeling probleem. Maar de .. / forums / forums probleem nog steeds bestaan. En ja ik / forums op Admin CP -> vBET -> Main -> Forum directory. Zonder dat forums op dat gebied de vertaling zou zelfs niet werken - het zou leiden tot een niet-bestaande pagina.

myandy99
12-08-11, 00:45
Hier is mijn huidige htaccess bestand onder xxx.com / forums root.:

# Commentaar van de volgende regel (voeg '#' aan het begin)
# Om mod_rewrite functies uit te schakelen.
# Let op: je moet nog steeds de hack uit te schakelen in
# De vBSEO bedieningspaneel om te stoppen url herschrijven.
RewriteEngine On

# Sommige servers vereisen de RewriteBase richtlijn te worden
# Ingeschakeld (verwijder '#' aan het begin om te activeren)
# Let op: indien ingeschakeld, moet u het pad ook
# Om je root vB map (dat wil zeggen RewriteBase / forums /)
# RewriteBase /

RewriteBase / forums /

RewriteCond% {HTTP_HOST} ^ www \\. Xxx \\. Com $
RewriteRule ^(.*)$ http://xxx.com/forums/ $ 1 [L, R = 301]

RewriteRule ^ ((urllist | sitemap_) .* \\ (xml |..? Txt) (\\ gz))? $ Vbseo_sitemap / vbseo_getsitemap.php sitemap = $ 1 [L]

RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & doorgestuurd = / forum / index.php [L, QSA]
RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & doorgestuurd = / forum / $ 2 [L, QSA]

RewriteCond% {} REQUEST_URI! (Admincp / | modcp / | vbseo_sitemap / | cron)
RewriteRule ^ ((archief /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L, QSA]

RewriteCond% {} REQUEST_FILENAME!-F
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-D
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME} ^! (Admincp | modcp | clientscript | cpstyles | beelden) /
RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L, QSA]

Zoals je kunt zien, ik moest verwijderen
RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L, QSA] uit. Htaccess naar sitemap URL te laten werken. Is dat wat ik moet doen? Ik kan me niet herinneren lees ik overal uw opdracht dat ik moet vBSEO regels verwijderen in. Htacess bestand te maken sitemap URL blijven werken. Zou deze schroef van mijn vBSEO?

vBET
13-08-11, 01:25
Hi. Je hoeft niet vergeten om vBSEO regels verwijderen in onze instructies, omdat het niet in onze instructies en je werd nooit gevraagd om het te doen. Je kreeg de opdracht om oude vBET regels (van de gratis versie) te verwijderen en nieuwe vBET regels (van volledige versie) zetten in de juiste plaats. Je hoeft niet te vbseo.php regels te verwijderen. Sorry als mijn vorige instructies niet duidelijk was.
Ook het verwijderen van vBSEO regels zijn niet schadelijk voor uw forum, want vBET regels zijn voor vBSEO regels en dat zijn dezelfde regels (alleen maar om verschillende formaat) zodat vBSEO regels niet actief zijn hoe dan ook.

Over / forums / forums probleem:
1. U heeft verkeerde eerste 2 vBET regels - u stelt er / forum in plaats van / forums - gelieve dit te corrigeren
2. Indien nog steeds niet werkt neem dan commentaar deze regel in je htaccess-bestand.:

RewriteBase / forums /
3. Als nog steeds niet werken - neem PM me details toegang tot uw Admin CP, vBSEO CP, FTP - ik zal controleren op de plaats.

myandy99
13-08-11, 18:52
Ik probeerde je 1 en 2, maar nog steeds hetzelfde probleem.

En, ik heb net ontdekt de vertaling werkt alleen op het forum thuis, niet op individuele treden. Net PM'ed u de informatie die u nodig hebt. Bedankt

vBET
14-08-11, 12:08
Going er nu.

vBET
14-08-11, 12:22
Je had verkeerde configuratie voor:
Forum belangrijkste domein - het stel mag alleen gebruikt worden wanneer u sub-domeinen met behulp van niet sub-mappen
Link Type - was niet gewijzigd voor vBSEO

Ook had je uitgezet vertaling tracking.

Het is allemaal behoren gezet nu en lijkt het goed te werken:) Gelieve te controleren en te bevestigen.

myandy99
14-08-11, 17:38
Helaas is het niet volledig werkt - de fora / forums probleem nog steeds bestaat. Bijvoorbeeld, nadat u naar het forum en klik op een vertaling, de andere niet-forum links toegevoegd a / forums / in hen en brak ze allemaal. Bijvoorbeeld, http://xxx.com/index.php?page=music wordt nu http://xxx.com/forums/index.php?page=music. In dit geval zelfs forum home page zelf heeft verkeerde link - het wordt http://xxx.com/forums/forums

En, zoals ik al eerder zei, boven / forums / forums probleem zal alleen worden gegaan als het uitschakelen van URL tracking en dat is waarom ik uitgeschakeld URL tracking.

vBET
14-08-11, 21:36
Ik zie deze links. Neem gewoon die links absolute in plaats van relatief. Dus er set vol URL http ... en ga zo maar door. Ook rekening mee dat vBET in staat is om vertaling voor uw pagina's ondersteuning buiten forum als deze zijn gegenereerd met behulp van vBulletin motor. Je moet deze te integreren. Zie hier voor de instructie hoe de vertaling van de pagina's buiten het forum te ondersteunen: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/413-faq-2.html # post1546

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages supported by vB Enterprise Translator 4.10.1