PDA

Visa fullständig version: Löste Säkerhetsproblem med admincp länkar

moman
22-01-10, 04:48
Jag har. Htaccess skydd på min admincp mapp. Men när den öppnas den med en lang parameter i URL (dvs site.com / PL / admincp /) så att tillgången är förbi! Det ser ut som en ganska allvarlig säkerhetsrisk om det verkligen är en bugg.

Dessutom, om mitt forum är översatt, då är min admincp länkar inkluderar språket paremeter av någon anledning, som de inte tidigare.

vBET
22-01-10, 19:07
Så lägg skydd även för översättningen admincp webbadresser, eller ännu bättre - dirigera i htaccess översatt acmincp webbadresser till det normala en.. Detta kommer att tvinga gå till admincp på vanligt sätt och din säkerhet kommer att fungera. Detta är specifik lösning som används för ditt forum - vänligen anta att det faktiska inställningarna:) Om du behöver hjälp för detta - var god visa mig din faktiska htaccess..

Om du inte vill ha URL-spårning arbetar för admincp bara använda "Ignorera webbadresser" alternativet. Personligen tycker jag att den inte behövs alls - när du går till admincp du inte gör det från översatt sida, och även om, då kan du manuellt ändra adressen. Hur som helst "Ignorera webbadresser" kommer att hålla någon länk du vill få ut av översättning spårning.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations supported by vBET 4.10.1