Har MS alternativet fungera för dig tavenger5?
Har MS alternativet fungera för dig tavenger5?
Dessutom hände samma med mig när jag aktiverade MS Översätt. Servern är inte att göra en anslutning och timing ut.
Dess ett slöseri med tid ändå är MS gränsen 4m tecken i månaden.
När jag aktiverat v2 google jag använde 4m tecken i cirka 15 min.
Även om jag ville betala $ 1000 för 50 miljoner tecken (max per månad) från Google, id använda dem i dagar.
Detta MOD är död, om inte VBET kan hitta ett gratis sätt för den att fortsätta.
Det finns ingen gräns på 50 klientåtkomstlicenser per minut froms MS, även nu om du inte använder Googles API V1 det finns ingen cache tid att leva begränsas.
Om ditt problem, beskriv den, du slår på Microsoft api, och det fungerade inte, se till att du konfigurera vbet korrekt, och om du är säker på det du PM din tillgång till din server / adminco, kunde jag kolla det på plats
Jag föreslår att du läser här:
Översättning API-användning gränser (AJAX)
4m tecken per månad / 400k en timme är inte tillräckligt.
Jag har förklarat mitt problem, som har tavenger5 som har samma problem.
När jag aktiverar MS alternativ, får jag 500 serverfel när jag översätta en sida i webbläsaren.
Jag behöver inte PM min server uppgifter, om han har frågan också att det ska visa på ditt test forum.
Oavsett, det är ett slöseri med tid, kan detta mod fungerar inte nu Google kommer betalas.
Ingen har råd att betala $ 1000'sa månad, och den fria alternativen har till låga halter.
Det suger men det är dött om du inte kan hitta en lösning, bättre än de nuvarande.
Resor Fans
Senast redigerad av Snake; 24-10-12 på 20:36.
Ja jag har läst det och det finns tydligt sagt att det inte finns någon gräns på 50 CAL p / m, även 500 fel fråga inte visa på mitt prov forum.
Men du prova denna lösning: hitta om finns det i ditt forum rot-mappen
vbet_translation_options
Senast redigerad av r.dziadusz; 29-09-11 på 10:53.
4m tecken per månad / 400k en timme - är vad jag sade också.
Jag beräknar en 10.000 tråd forum har runt 450 miljoner tecken.
Så det skulle ta 112 månader via MS eller kostar $ 9000 via Google v2.
Du tror att detta är ok?
****************************-
Jag har sökt efter mapp. Finns inte i rot eller / forum /
Senast redigerad av Snake; 29-09-11 på 10:57.
Ja, vi arbetar hur man ska lösa begränsa problemet, även cachad data kommer att minska mängden översättning.
Men, 500 fel problem, läs noga detta inlägg: Vbet 3,5 UTSÄTTNING
Och uppmärksamma att det är nödvändigt att ladda upp vbet_translation_options till på ditt forum roten, utan att detta MS inte fungerat, och det blir en hel del saknar är översättningar
Naturligtvis cachad data kommer att minska översättningar.
Men en 10 tusen tråd forum kommer att ta 100 + MÅNADER att fullt ut cache.
Det är över 8 år!
LOL.
Som jag sa arbetar vi med idéer som kan hjälpa oss att förbättra vår produkt varje dag är problemet fortfarande finns?