Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: egen mall Hemsida Länkar

Default egen mall Hemsida Länkar

Hej,

Jag har haft för att skapa en egen mall från grunden (min bräda är mycket anpassade).

Allt fungerar bra, förutom när en användare följer en länk till en sub-språk, länkar till huvudspråket (dvs. domain.com) uppdateras till hemsidan för detta språk (dvs. domain.com / kurser /).

Hur kan jag åsidosätta omskrivning av en länk så att jag kan behålla kopplingen till den ursprungliga (engelska), samtidigt som den största anläggningen logotyp att använda den nya länken till landsspecifika hemsida?

tack

MOGmartin

Om du behöver ett exempel,

1) gå till min bräda @ MOGmartin är SEO Forum, Gratis SEO Verktyg & SEO Blog@seoforums.org
    2) Klicka på ett annat språk
    3) Klicka tillbaka till engelska (den första flaggan).

Jag måste ställa som länkar för att gå till just den hemsidan för den största anläggningen.

tack

Michał Podbielski (vBET Personal)
    Reg.datum
    Oktober 2009

Jag ser det. Vilka förändringar har du gjort i vBET mall för flaggor generation. Dessutom - har du gjort några vBET kodändringar?

Quote Ursprungligen postat av vBET View Post
    Jag ser det. Vilka förändringar har du gjort i vBET mall för flaggor generation. Dessutom - har du gjort några vBET kodändringar?
    några förändringar alls, jag skapade bara en hård kodad mall i html med de språk jag ville, och pekade dem på rätt katalog:

dvs. spansk flagg = länk till / es /
    franska flaggan = länk till / fr /

ingen logik används.

Quote Ursprungligen postat av MOGmartin View Post
    några förändringar alls, jag skapade bara en hård kodad mall i html med de språk jag ville, och pekade dem på rätt katalog:

ingen logik används.
    något? bump? hjälp??

etc.

Reg.datum
    Oktober 2009

ingen logik används.
    Så du har ändrat helt på det sätt flaggor generation. Observera att vBET genererar flaggor URL normalt för att inte översatta sidor och översatta sidor använder det prefix vbet_flag- som tas bort vid översättningen tracking (att känna igen din flaggor länkar och inte lägga det språkkod). Du har ändrat den och det är därför din flagga lagt språkkod.

Så snälla återgå till vBET mall och ändra det om du behöver, eller i din kod kontrollera existerar $_REQUEST['language'] och i detta fall lägga till vbet_flag- i början av flaggan webbadress (inte bilden - länk runt bilden).

Quote Ursprungligen postat av vBET View Post
    Så du har ändrat helt på det sätt flaggor generation. Observera att vBET genererar flaggor URL normalt för att inte översatta sidor och översatta sidor använder det prefix vbet_flag- som tas bort vid översättningen tracking (att känna igen din flaggor länkar och inte lägga det språkkod). Du har ändrat den och det är därför din flagga lagt språkkod.

Så snälla återgå till vBET mall och ändra det om du behöver, eller i din kod kontrollera existerar $_REQUEST['language'] och i detta fall lägga till vbet_flag- i början av flaggan webbadress (inte bilden - länk runt bilden).
    Hej, tack för svaret.

Jag tog en titt på din kod i natt, kunde inte räkna ut hur man kan anpassa det ... antar att jag kommer dyka i igen.

problemet med din standardmallen är att av någon anledning alla höjder och bredder till noll, så flaggorna bara visas som prickar.

Vet du varför det här är?

tack!

Martin
    Senast redigerad av MOGmartin; 16-09-1016:41.

redigerade ovanstående inlägg att inkludera problem med standardmallar,

html jag för närvarande ser är height = "0" och width = "0" på alla flaggor .... ?

OK - hittat problemet.

du använder clear.gif som länk filnamn, detta strider mot clear.gif att vb användningsområden också.

Jag har ställt helt alla attribut bildstorlek i vbseo, så skapar denna konflikt.

Jag rekommenderar att du ändra namnet på clear.gif i en framtida version.

Reg.datum
    Oktober 2009

redigerade ovanstående inlägg att inkludera problem med standardmallar,

html jag för närvarande ser är height = "0" och width = "0" på alla flaggor .... ?
    Bredd och höjd är hårdkodade som siffror: width = "16" height = "11"
    Så det kan inte vBET fel - kanske någon annan mod är parsning dina bilder.

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •