Kanske detta hjälper, men jag är inte säker.
Jag gissar att du måste ha CMS installerat.
Jag känner för mig, var jag tvungen att ändra filnamnet forum.php till index.php .. och såg till att ändra det så bra i Admin CP inställningar.
Jag har min huvudsakliga forumet sida som min startsida.
så med CMS, är standard CMS sidan index.php .... Till skillnad från tidigare vBulletin versioner där index.php normalt skulle vara det viktigaste forumet sida.
Varje gång jag hämta en ny vBulletin uppdatering, måste jag manuellt ändra forum.php till index.php varje gång.
Det här är sååå cool. Jag svarar på någon som skriver på portugisiska och den engelska översättningen kom igenom perfekt på här ..
Om du har ditt forum i rotkatalogen (yoursite.com istället för yoursite.com / forum /)
Då måste man ändra forum.php till index.php .. och byta namn på index.php till vad du vill. Du behöver inte index.php om du inte använder CMS.
Jag bytt namn gruvan till "index-whatever.php" och jag aldrig använder den. Dess enda för CMS om du använder den.
Pleae notera att vBET inte behöver ändra några filnamn. Se tidigare svar och skicka oss begärda uppgifterna. Notera även att en version av vBSEO hade fel (jag vet inte gör i ditt det redan är korrigerat). Här hittar du fråga beskrivning med vBSEO officiella snabb lösning:
VB4 CMS länkar med vBSEO3.5 fungerar inte - vBulletin SEO Forum