Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Fråga: Undvika samma innehåll

Hybrid Utsikt

Tidigare Inlägg Previous Post   Next Post Nästa Inlägg
    Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2010

Default Fråga: Undvika samma innehåll

Hej alla,

Jag skulle vilja veta vädret det är möjligt att göra följande med vBET.
    Låt oss anta, jag har ett forum i danska språket. Jag vill inte installera vBET på denna ursprungliga danska forum eftersom jag inte vill blanda forumet - det är riktat i första hand för danska användare och jag vill behålla det så. Ännu mer, för det är fortfarande oklart väder sökmotorer identifierar automatiskt översatta sidor - även hämtas från en lokal databas på en webserver - och det är oförutsägbart hur dessa platser kommer att straffas av sökmotorer.

För att undvika att den ursprungliga domänen blir straffad totalt har jag försökt att lista ut, kan vädret vBET stödja skriva om webbadresser från domain.com / [languageCode] till underdomän format som [languageCode]. Domain.com. vBET svarade detta inte kan göras med vBET och så är det helt utan stöd.

Innehållet i vårt forum är intressant även för internationella besökare så jag ville installera hela forum och databas till en annan domän, helt skild från det ursprungliga, och installera vBET där. Hittills har inga problem på den tekniska sidan. Men: att göra det skulle låta sökmotorer identifiera den "nya" forum entirly som duplikat innehåll.

Frågan är nu: kan det göras, visar att vBET bara översatt innehåll och inte den ursprungliga (danska) innehåll? Så SE bara se unika platser och inte betygsätta dem som dubbletter.

Hälsningar,
    Juice.
    Senast redigerad av Juice; 30-06-1113:13.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

vBET stöder inte språket sub-domäner, bara språkkod som ingår i URL som / PL /

Vi har inte testa vBET att inte visa original-språket, men jag tror att det kan vara gjort av .htaccess - om någon kommer att gå till sidan utan språkkod sedan dirigera honom till några språk. Om inte på detta sätt då kan det vara gjort i en krokar (init_startup ska vara bra för detta) - bara ett ytterligare villkor och dirigera inuti.

Så vad du vill göra borde vara möjligt. Andra frågan är - hur du håller din kopia forum synkroniseras med riktiga. Du måste regelbundet kopiera några av dina databastabeller. Du kan inte bara kopiera hela, för då kommer du att förlora din vBET konfigurationen om vBET inte finns på originalet. Kom ihåg att vBulletin håller mods konfigurationer i databasen.

PS.
    Tråd flyttas från pre-sales frågor, eftersom du redan har 2 licenser, så det är inte förköp frågan

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •