Hej alla,
Jag skulle vilja veta vädret det är möjligt att göra följande med vBET.
Låt oss anta, jag har ett forum i danska språket. Jag vill inte installera vBET på denna ursprungliga danska forum eftersom jag inte vill blanda forumet - det är riktat i första hand för danska användare och jag vill behålla det så. Ännu mer, för det är fortfarande oklart väder sökmotorer identifierar automatiskt översatta sidor - även hämtas från en lokal databas på en webserver - och det är oförutsägbart hur dessa platser kommer att straffas av sökmotorer.
För att undvika att den ursprungliga domänen blir straffad totalt har jag försökt att lista ut, kan vädret vBET stödja skriva om webbadresser från domain.com / [languageCode] till underdomän format som [languageCode]. Domain.com. vBET svarade detta inte kan göras med vBET och så är det helt utan stöd.
Innehållet i vårt forum är intressant även för internationella besökare så jag ville installera hela forum och databas till en annan domän, helt skild från det ursprungliga, och installera vBET där. Hittills har inga problem på den tekniska sidan. Men: att göra det skulle låta sökmotorer identifiera den "nya" forum entirly som duplikat innehåll.
Frågan är nu: kan det göras, visar att vBET bara översatt innehåll och inte den ursprungliga (danska) innehåll? Så SE bara se unika platser och inte betygsätta dem som dubbletter.
Hälsningar,
Juice.