Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Vbet med stora forum Systems? Vad säger du?

Default Vbet med stora forum Systems? Vad säger du?

Jag skulle vilja att rådgöra med dig om stora kretskort med en kombination av Vbet
    Mitt system körs för lång tid och fungerar ganska bra .... därför har jag att förstöra rädsla

Jag har ungefär 350 000 frågor och ca 2 miljoner kommentarer
    Min databas är ganska stor och med Vbet han förmodligen kommer att växa mer
    Dataanvändning 3,66 GB
    Index Användning 1,45 GB

Tror du att det system av denna storlek kunde relatera bra med Vbet?
    Vad händer med systemet som sin databas kommer att växa kraftigt med Vbet?
    Är mitt system kommer att bli tung och långsam?

Michael, i dina webbplatser lista .... (Att de arbetar med en Vbet) -
    Först uppdatera listan, Vbet finns de flesta av dem inte
    För det andra har jag inte sett på ett stort forum lista (min skala eller mer) att göra en jämförelse

Förlåt för min rädsla
    Jag vill inte göra ett misstag

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Hallå

Först av allt - du behöver inte be om ursäkt för någonting. Vi är här för att hjälpa dig

Om våra kunder listan - vi kommer att checka in det och uppdatera. Observera att denna lista basera på uppgifter från kunder - ibland måste man klicka i forum länk vara på kundens portal. Vi kommer att kontrollera alla länkar igen - det kommer att göras till slutet av nästa vecka.

Naturligtvis din databas kommer att växa när du använder vBET. Fortfarande Observera att det inte kommer att påverka din normala sidor generation (ej översatt), eftersom vBET använder sina egna tabeller för cache - inte lägga till data vBulletin tabeller (endast användare standardspråket i användar tabellen, men detta är mycket liten mängd data ). Vi skiljer inte forum på listan genom sin storlek - du kan kontrollera det och göra din egen storlek jämförelse.

Observera att vBET är mycket konfigurerbar. Om du har lagre forum och du är rädd om prestanda gärna starta med endast två språk - det ursprungliga och några andra. Sedan kan du följa fyra forum prestanda och lägga till nya språk från tid till annan. vBET stöder 52 språk (i nästa utgåva kommer vi att lägga till fler) och du kan välja vilken du vill ha på ditt forum. Några av våra kunder är inte intresserade av att ha alla möjliga gränser några av våra kunder den för prestanda, några av våra kunder använder alla språk.

Även vi har gäst-cache som tar stor del av din hårddisk utrymme, men gör det möjligt att ge omedelbar respons utan databasförfrågningar för generation - det beror på för gästerna vBET kan cache fullständiga svar som statiska filer.

Så vi har mycket prestandaförbättringar. Jag föreslår att se våra resultat tips för mer information:
    http://www.vbenterprisetranslator.co...rformance.html

Observera att enkla jämförelse av antalet tjänster och användare på andra forum inte ger dig tillräckligt med information - du kommer inte att se den viktigaste informationen - hur stora är resurser för detta forum. Jag menar antal och kraft av CPU, mängd minne, också viktigt kan vara specifik konfiguration av Apache, MySQL, vBulletin. En sak är hårdvara, är 2:e trimning av programvara för bättre prestanda.

Så det bästa sättet att kontrollera hur det kommer att bete sig på ditt eget forum är att installera den där. Som jag skrev för säkerheten kan du börja med bara två språk, och då och då (när cachen kommer att uppfylla) kan du lägga till nya språk.

Jag tror att systemet kan relatera väl med vBET - Jag kan inte säga gör det klarar väl alla språk - det beror inte bara på forumet storlek, men också om resurser. Men definitivt kan jag berätta att jag är säker på att vBET fungerar bra på ditt forum och mängd språk som din faktiska hårdvaran kommer att kunna hantera är något att kontrollera.

Jag kommer att låta dig veta svaret på detta i några veckor.

Jag betalade bara ha det installerat på min webbplats som är USA: s största satellitteknik diskussionsforum med över 160.000 medlemmar och nästan 3 miljoner poster.

Jag har tummarna för att det kommer att fungera och fungerar bra.

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

så vi väntar på information från dig

Text automatically translated from: Hebrew to: Swedish
    Translated text
    För närvarande ger mig en massa server problem, vänder jag mig långsamt fler och fler översättningar
    Översättning systemet slutar alla server resurser och jag är ständigt i krig mot varandra
    Original text

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

Det lilla antalet aktiva språk för tiden är bra. (Bra tips)
    När cache för aktiva språk kommer att vara full - försök att inaktivera nästa språk (en efter en).

Vi söker fler optimeringar hela tiden
    Senast redigerad av kamilkurczak; 17-01-1114:30.

Quote Ursprungligen postat av scottct1 View Post
    Jag kommer att låta dig veta svaret på detta i några veckor.

Jag betalade bara ha det installerat på min webbplats som är USA: s största satellitteknik diskussionsforum med över 160.000 medlemmar och nästan 3 miljoner poster.

Jag har tummarna för att det kommer att fungera och fungerar bra.
    Jag "bara" har cirka 50k medlemmar, men de är mycket aktiva ibland, så jag har ibland om 600ppl samtidigt på. På Google har jag ca 1mio indexerade sidor och jag kan säga vbet går bra

Translated text
    Jag hoppas bara på vägen kommer att förbättras för stora system, stängde jag översättningen systemet helt, kan min dedikerad server hanterar det inte
    Original text

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av dacho View Post
    Translated text
    Jag hoppas bara på vägen kommer att förbättras för stora system, stängde jag översättningen systemet helt, kan min dedikerad server hanterar det inte
    Original text
    Om du har prestandaproblem kan du öppna ny tråd i avsnittet Felsökning och vår personal kommer att ge dig tips. Du kan också läsa prestanda tips här: http://www.vbenterprisetranslator.co...rformance.html
    Viktigast - om din server inte kan hantera alla översättningar på en gång så är det bara stänga av några av översättningar. Starta med få och om du vill ha mer sedan lägga en efter en från tid till annan. Observera att de flesta tiden tillbringar väntar på Googles översättning svar, är efter att vBET cachar resultat och nästa översättning mycket, mycket snabbare.
    Även vBET har gäst-cache vilket gör för cachade sidan generationen för gäster ännu snabbare att rent vBulletin gör det! Naturligtvis för cachade sida.

Reg.datum
    Oktober 2009

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •