PDA

Visa fullständig version: Redan gjort sekundära användargrupper för användare beror på modersmål för varje användare

yahoooh
13-11-10, 17:32
Jag föreslår att sekundära användargrupper beror på vilket språk de föredrar eller modersmål

Detta kommer att möjliggöra kontroll olika användare att de använder sitt språk för att posta
så att vi kan göra someforums inte för visst språk användare
också skicka e-post eller erbjudanden beror på vilket språk när de tillhör sekundär grupp

seconday användargrupp:
english användare
arabiska användare
och så vidare

Detta är beroende bör på vad de väljer från registeration som modersmål
och med förmåga att ändra det om han väljer fel språk för honom
och då han kommer att överföras till en annan sekundär användargrupp

Jag använder vbet i ett år innan jag stoppa det tillfälligt tills jag är klar uppgradera till vb 4 med fast alla buggar
och det finns redan användare från olika länder och jag vill ha några särskilda kontroller beror också på deras modersmål

yahoooh
13-11-10, 18:20
Du kan flytt denna tråd till vbet4 funktion begäran

vBET
14-11-10, 13:52
Idén om användargrupp är ganska smart:) Inte nödvändigtvis med hjälp av sekundära användargrupp (på vissa forum kan det redan har speciell betydelse) - precis som grupp.

Vi har redan funktionen begäran om att tillåta visar meddelanden beroende på användarens standardspråk. Användargrupper kan vara lösningen (inte kolla det, men antar att märka systemet finns möjlighet att definiera kallelsen grupp).

Så som jag förstår du vill vBET att skapa separata användargrupp för varje språk som stöds. Vi kommer att använda en del prefix som vbet_ eller lang_, eller language_ - så alla dessa användargrupper kommer vara tillsammans om de visas i bokstavsordning (förmodligen vbet_ - för att undvika eventuella konflikter). Även vBET kommer automatiskt att ställa in denna användargrupp enligt användarens standardspråk. Är det rätt?

Just nu - accepteras:) Vänligen bekräfta uppgifterna om hur det ska fungera. Också - som jag skrev att vi inte vill använda sekundära användargrupp. Bara tillämpa en annan användargrupp för att användare (det finns ingen begränsning av grupper belopp) - är det OK?

yahoooh
14-11-10, 15:48
hej
om du förstår funktionerna i | "sekundära användargrupp"
kommer du att förstå det kommer att bli nästa stora steg för vbet
sekundära gruppen kan raderas när som helst och användare tillhör det kommer att hållas på den primära gruppen

också sekundära gruppen kommer att ge oss en stor kontroll på tillstånd är beroende av det eller bara ignorera det och få tillstånd från den primära som kommer att vara deafult registrerad användare gruppen eller någon ytterligare primär användargrupp

Till exempel:
meddelande kan styras beror på seconday grupp-ID
se eller inte se särskilda forum för specifika seconady grupp

det finns många och en hel del exempel på detta
och så om vi gör seconady grupper med namnen på de språk och när användaren valde modersmål för honom, kommer han automatiskt på denna sekundära grupp
användare: john
Välj: engelska som modersmål
Han kommer att vara i sekundära användargrupp som är: engelska
och han kommer att få tillstånd beror vad jag vill till de engelsktalande

om ägaren vill ta bort vbet han kan hålla de sekundära användargrupper om han vill eller ta bort det med produkten
Det kommer inte att påverka vBulletin alls bara den är sekundär användargrupp och du kan läsa och testa den på vBulletin manuell

plz vi behöver det seconday användargrupp inte primära användargrupp och du kan läsa om det och testa det sekundära systemet användargruppen i vBulletin
tack

vBET
17-11-10, 00:13
Jag är inte säker talar vi om samma sak eller inte. Tycker du som "Secondary användargrupp" förstå "Ytterligare Användargrupper" eller inte? Om inte - vänligen peka mig hur kan jag in i Admin CP denna "Sekundär användargrupp" för utvalda användare.

yahoooh
17-11-10, 06:14
ja det är: Ytterligare Användargrupper

vBET
17-11-10, 21:53
Så - inga problem;)

vBET
14-12-10, 23:33
Klar och kommer att ingå i vBET 4.3.0:) Ny roll skapas automatiskt för varje språk. Och det kommer automatiskt lyckades hålla för användare rollen som hans utvalda standardspråk:)

yahoooh
09-01-11, 08:57
Ok jag förnya bara min VBE
Jag hoppas att den nya versionen inkluderar Ytterligare Användargrupper så varje språk kommer att göra ytterligare användargrupp

Lundgren
18-04-11, 19:50
Klar och kommer att ingå i vBET 4.3.0:) Ny roll skapas automatiskt för varje språk. Och det kommer automatiskt lyckades hålla för användare rollen som hans utvalda standardspråk:)
Kommer detta att innebära att jag kunde lägga mig i, säger båda grupperna för engelska och svenska, och sedan om en text är skriven i antingen kommer jag att kunna läsa den oöversatta som standard? Eller ska jag göra en ny funktion begäran om det?

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages thanks to vB Enterprise Translator 4.10.1