PDA

View Full Version: For å forklare Tid til første byte - STOR forskjell hvis Google er slått av.



norku
21-09-11, 17:21
Har noen andre lagt merke en stor forskjell i tiden til første byte med følgende innstilling:

admincp - vBet - Translation Leverandører - Bruk Google KUN (BETA) - ingen

Hvis jeg setter det til noen jeg ende opp med en gang til første byte over 8secs. Hvis jeg setter den til ja tiden går ned til 1.2secs.

Jeg har testet dette over den siste timen og resultatene er konsistente. Alt jeg gjør er å ringe side gjennom webpagetest.org i standardspråket - ingen språk brytere.

admincp - vBet - Translation Leverandører - Bruk Google KUN (BETA) - Søknad ID for Microsoft Oversettelse API er riktig skrevet inn.

Også med innstillingen ovenfor på "nei" oversettelsene ikke vises. Jeg så en fransk medlem svare på et innlegg. Straks han hadde spart innlegget jeg så at vbet boksen og flagg dukket opp i postbit, men at den oversatte teksten ble savnet. Jeg gikk tilbake og satte Bruk Google KUN (BETA) til ja og voila! alt fungerte som normalt.

Jeg ville være interessert i å se om noen andre ser dette problemet om bord deres.

r.dziadusz
21-09-11, 17:36
Hei
Ved første, kan du vennligst sjekk ut om du har fått riktig ID for Microsoft Oversettelse API?

norku
21-09-11, 18:27
Hei,

Ja, som nevnt, er Microsoft API antall riktige og angitt. Det er også definitivt aktivert - Jeg bare logget inn Bing og sjekket.

r.dziadusz
22-09-11, 09:00
Vennligst sjekk Forum språk alternativet, hvis det er gjort riktig (standard språk er angitt) kan du vise meg ditt. Htaccess fil. Hvis konfigurasjonen er ok, vil vi måtte sjekke det på plass

vBET
22-09-11, 13:08
Om oversettelse tid - det er ikke opp til vBET - det er opp til eksterne oversettelse service. Som det fremgår Microsoft Oversettelse API er tregere enn Google Translation API. Det kan forandre seg med tiden. Allikevel kan vi ikke gjøre noe med det. Så det er ingenting å løse her.

Om mangel på resultater - beskriv nøyaktig hvordan å reprodusere. Eksakte data som var i posten. URL til siden der det skjer også vil hjelpe:)

norku
22-09-11, 14:44
htaccess:


# Comment the following line (add '#' at the beginning)
# to disable mod_rewrite functions.
# Please note: you still need to disable the hack in
# the vBSEO control panel to stop url rewrites.
RewriteEngine On

# Some servers require the Rewritebase directive to be
# enabled (remove '#' at the beginning to activate)
# Please note: when enabled, you must include the path
# to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)
#RewriteBase /


#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.xxx\.com
RewriteCond %{HTTP_HOST} !(^www\.xxx\.com$|^cdn\.xxxx\.com$)
RewriteRule (.*) http://www.xxxx/$1 [R=301,L]

#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.yourdomain\.com
#RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forum/$1 [L,R=301]

RewriteRule ^forum/((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ forum/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

#vbet translator rules start
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*.php(/.*)?))$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

#vbet translator rules end


RewriteCond %{REQUEST_URI} !(media/|admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forum/vbseo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(media|admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ forum/vbseo.php [L,QSA]

## Expires
<ifModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
ExpiresDefault "access plus 1 seconds"
ExpiresByType text/html "access plus 1 seconds"
ExpiresByType image/gif "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType image/jpeg "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType image/png "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType text/css "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType text/javascript "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType application/javascript "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType application/x-javascript "access plus 3456000 seconds"
</ifModule>

## Compression
<ifmodule mod_headers.c>
<ifmodule mod_deflate.c>
AddOutputFilterByType DEFLATE text/html text/css text/xml application/x-javascript
BrowserMatch ^Mozilla/4 gzip-only-text/html
BrowserMatch ^Mozilla/4\.0[678] no-gzip
BrowserMatch \bMSIE !no-gzip !gzip-only-text/html
</ifmodule>
</ifmodule>

#Remove index.php from xxx.com/index.php
#rewrite engine on
RewriteCond %{THE_REQUEST} index\.php
RewriteCond %{QUERY_STRING} ^$
RewriteRule ^index\.php$ / [L,R=301]



Forumet standardspråket er engelsk. Slå Google av og bruker Microsoft bør gjøre noen forskjell når man ser / forum / (for eksempel) så det er ingen oversettelse nødvendig. Hvis jeg visning / forum / da / Jeg forventer å se en forskjell, ja, men jeg ser at 8sec tid til første byte når du ser / forum / Det kan ikke være riktig.

Brukeren ble ikke gjøre noe spesielt. Han hadde fransk satt som sin standard språk og laget en enkelt setning innlegg på dette språket i et offentlig forum. Med Google avslått Jeg så på sin post, og det var ingen tekst, bare vbet flagg viser språk til og fra, og tekstboksen der vbet oversettelse normalt vises. Jeg snudde Google igjen og teksten var synlig.

Jeg sjekket loggene mine akkurat nå, og jeg får hundrevis av disse feilene:

[To 15 september 14:04:17 2011] [error] [klient 66.249.72.103] [To 15 september 14:04:17 2011] [info] Utfører "/ home / xxx / public_html / forum / vbenterprisetranslator_seo.php" som 503 UID, 500 GID

vBET
22-09-11, 18:25
Din. Htacess er riktig. Som du skrev alt virker fint med Google, slik reglene er riktige.

Vær oppmerksom på at svaret Oversettelse API responstid er ikke opp til oss. Du allerede fått denne informasjonen. Vi kan ikke gjøre noe med dette. Du kan spørre Microsoft om å gjøre sin tjeneste raskere. Hvis du ønsker deg en sjekk hvor mye tid vBET venter på svar fra eksterne Oversettelse API - bare slå på Admin CP -> vBET -> Translation Options -> Translation responstid. Så hvis du er innlogget som administrator, vil du se hvor mange gang serveren din var ventet i løpet av denne siden generasjonen. Vær oppmerksom på at du blir det ingen vente hvis oversettelse er allerede er bufret.

Vennligst gi nøyaktige ordlyden i meldingen som ble skrevet. Feilen kan være om noen spesielle karakter.

Om log - kan du åpne ny tråd for nye spørsmål og vi vil jobbe med det der:)

norku
23-09-11, 10:23
Så når lasting av en side i forumet standard språk (ingen oversettelse er nødvendig) er det fortsatt en forsinkelse som skyldes tilkobling til microsoft? Det gir ikke mening ..

vBET
23-09-11, 15:43
Det kan se ut som det ikke har sans, men bare når ingen oversettelse er gjort. Likevel - på forumet standard side oversettelser kan gjøres. Det er fordi du kan se på siden som trenger å oversette meldinger skrevet på andre språk (brukt lang og / eller langtitle BBCode).

Så behage - bruk våre tips. Du vet allerede hva du gjør, for å sjekke ventetiden. Så behage gjøre den. Skriftlig at det har ingen mening for deg gir oss noen fremgang. Hvis du ikke trenger vår støtte og ikke vil bruke det, vi kan merke dette problemet som løst. Hvis du trenger vår støtte - bruke den, og gi oss resultatene ikke meninger - ellers det vil være aldri slutter løkke om hva vi tror;)

Detaljer - dette er hva vi trenger for å arbeide med problemer:)

norku
24-09-11, 14:22
Jeg realise(d) Microsoft-svartiden er utenfor din kontroll. Det er ikke mitt poeng. Mitt poeng er: Hvorfor er det responstid et problem når jeg laste en side standardspråket som inneholder bare standardspråk? Det er ingen krav om en oversettelse, men det er en 8 sec forsinkelse før siden lastes. Hvis jeg bytter tilbake til Google lastes siden vanligvis. Når hurtigbufferen begynner å fylle for andre språk deretter responstid Microsoft vil ikke kanskje være et slikt problem, men hvis det er en side forsinkelse på standardspråket som er crap. Igjen, jeg fullt innser at dette er utenfor din kontroll:)

Igjen, postet den franske brukeren en standard melding ved hjelp av standard symboler. Oversettelsen rett og slett ikke fungerte da jeg var bruker Microsoft. Det var riktig oversatt da jeg byttet tilbake til Google. Jeg testet akkurat nå, og Microsoft oversatt et innlegg skrevet på tysk og vist det riktig. Saken med den franske fyren var sikkert bare en glitch.


For øvrig, Admin CP - > vBET - > Alternativer for oversettelse - > oversettelse svar tid ON forårsaker CSS problemer. Vi diskutert dette en stund tilbake.

http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-Troubleshooting/1969-VB-4-1-4-vbet-4-2-3-Mess.html

vBET
25-09-11, 22:13
Nok en gang - Vennligst bruk vår HINT og sjekk hva er ventetiden for oversettelser. Det spiller ingen rolle tror vi at oversettelser skjer eller ikke - er saker gjøre de virkelig skjer eller ikke. Så kan du bruke vår tips og kontroller at du egentlig ikke har noen oversettelser det hva er vanskelig å tro for oss nå. Hvis det ikke skje nå kan du midlertidig deaktivere hurtigbufferen og vil du se igjen hvordan det fungerer når hurtigbufferen ikke er fylt. Vi tror ikke at du har 8 sek lengre Sidegenerering uten noen oversettelse - det ganske enkelt ikke har nei følelse. Vi tror at det er oversettelser og du bare ikke forstår den. Og vi allerede ga deg lenge siden verktøyet Slik kontrollerer den. Vennligst bruk den. Uten bekreftelse har fremtidige diskusjonen ingen poeng fordi vi ikke vet hva vi diskutere om. Bruk våre tips, og kontroller oversettelse ventetid på siden der du tror at oversettelse ikke skje. Hvis det er virkelig ikke og generasjon er tregere vil vi se nærmere på dette. Høyre nå spørsmålet ditt har ikke forstand, fordi det ikke er bekreftet at det er ingen noen oversettelse.

CSS problemer for Admin CP - > vBET - > Alternativer for oversettelse - > oversettelse responstid ON spiller ingen rolle i det hele tatt. Så dette er synlig bare for administratoren, og bør bare brukes til å finne ut hva som skjer nedenunder, kan du lese i Parameterbeskrivelse. Bruker det - gi oss resultater (hvor mange ventetiden for oversettelse er på denne siden hvor du venter 8 sek generasjon, hvor mange tilkoblinger)-, og slå den av.

Vi er ikke i stand til å hjelpe deg når du avviser vår hjelp. Vennligst bruk den.

Om franske melding - Vennligst gi nøyaktige meldingen (tittel og innhold) postet på fransk, så vi vil være i stand til å teste det og løse problemet:) Men gjør det i egen tråd - dette er om venter tidsforskjeller. Vi vil gå tapt hvis vi vil dele én tråd ved flere problemer - ingen diskusjon sporing vil være mulig i slike tilfelle. Beklager for denne lille uleilighet, men det vil hjelpe oss alle til å finne ut på hvilket nivå problem løse er.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages thanks to vB Enterprise Translator 4.10.1