PDA

View Full Version: vBET 3.4.0 Utgitt

vBET
09-03-11, 19:42
Hei:)

Vi har nye versjonen for deg. Nå for vB3.8 i neste måned vil vi løslate for vB4.x Vær oppmerksom på at mye av endringene denne utgivelsen regnes som BETA.

Så hva er det viktigste - nytt språk støttes (+ klar for 5 mer), korrigert alle kjente bugs, ytelsen forbedret, lagt til støtte for hukommelsen cache og for eksterne database cache. Og selvfølgelig mange andre ting - detaljer nedenfor:)

VELDIG VIKTIG: fordi nye språk lagt det er nødvendig å gjøre ekstra oppdatere trinn. For nye installasjoner ingenting endres, fortsatt etter oppdateringer noen ekstra trinn er påkrevd - detaljer nedenfor.

Nytt:

Lagt til 6 nye språk: armensk, Azeri, baskisk, georgisk, haitisk kreolsk, urdu.
De er i BETA versjon i Google og bare haitisk kreolsk støttes fullt ut av Google akkurat nå. Så bare haitisk kreolsk fra nye kan brukes nå, men vBET er klar til å støtte andre i noen tid når Google vil være klar:) - du vil bare gjøre det ved Admin CP og det er det!
Støtte for minne cache: Memcache, APC, XCache, eAccelerator. Også lett å legge til støtte for nye motorer!
Støtte for ekstern database for vBET cache
(Forespurt: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/feature-requests/863-different-db-vbet.html # post6927)
Unngå tittel duplisering
Nytt alternativ som legger selve språket til side tittel (nyttig for tråder med ikke oversettbare titler som produktnavn eller noe sånt)
Automatisk klarte roller for standard språk
Hver bruker har høyst en rolle for standard språk (forespurt:
Gjør det mulig å se statistikk (hvor mange brukere som bruker bestemte språk) i Admin CP -> Grupper -> brukergruppe Manager (forespurt: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/feature-requests/328-some-stats-add.html # post1232)
Affiliate Program støtte i kreditt-kobling
Nå kan alle som har vBET kreditt lenker allikevel har også endres til å tjene på det! Det er nok å legge til dine affiliate bruker id i Admin CP -> vBET -> Main - mer detaljer i parameter beskrivelse
vBET støtte vBSEO korte lenker.
Lagt til støtte for vBSEO parameter begrense URL lengde. Som standard deaktivert for bakoverkompatibilitet - behov for å slå den på for effekt. Vær oppmerksom på at allerede indekserte sider med lengre URL vil bli 301 omdirigert - så det er trygt for din SEO. Likevel bestemte vi oss for å gjøre det konfigurerbart i dette øyeblikket.
Bruker flaggene info i Hvem er online delen
(Forespurt: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/feature-requests/269-language-flag-who-online.html)
Støtte for ikke å oversette titlene
Hvis du vil ha noen deler av tråden tittelen ikke oversatt da bare ugjennomsiktig det manuelt i [langtitle = nt] [/ langtitle] BBCode (uten mellomrom). Akkurat som språkkoden bruk nt (ikke oversatt). Dette er et triks for å unngå oversettelse av noen titler (som game navn, musikk titler og så videre) - innsiden av tråd kroppen fortsatt bruke [notranslate] BBCode.
Språk fileter støtte for betingelser
Lagt til to alternativene i varsel system. Show varsel når:
- Bruker ikke surfer på forumet i spesifiserte språk
- Brukeren er ikke surfer på forumet i spesifiserte språk
Konfigurerbare språk for cache for Gjest.
Nå kan du velge hvilke språk vil bli støttet av Gjest Cache.
Mulighet for admin - vis Google tilkoblingstid
Dette alternativet vil tillate deg å sjekke hvor lang tid under siden din generasjon kloakken ventet på Google respons. Bare utskrifter tid resultater og antall Google forespørsler på toppen av resultatsiden. Dette jobber bare for admins så det er ufarlig for vanlige brukere, og vil tillate å kontrollere gjør problemet på Google side hvis forumet bremser ned. Selvfølgelig vil det fungere for ikke bufret oversettelser.

Bugs korrigert:

Løst noen konflikt der global_shoutdown ble brukt, men init_startup ikke (ukjent konflikt kilde, men konflikten løst)
Advarsler i gjeste cache (http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-bug-reporting/932-warnings-guest-cache.html)
Cache renere advarsler
Blank side for nye innlegg
Advarsler for referanseverdier (http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/bug-reporting/1141-external_complete-hook.html)
Korrigert flagg for malayisk språk (http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/bug-reporting/1269-malay-flag-wrong.html)
Feil kutting eller URL deler
Ikke cache områder med dårlige resultater fra Google
Gå til første nye innlegg alternativet (http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-bug-reporting/1288-goto-new-posts.html)
Nå brukernavn i medlemslandene beskrivelse og PM melding listen ikke er oversatt.
Hardkodet vei til Admin CP (http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/bug-reporting/1354-cachecleaner.html)
Ingen beskrivelse av flagg når bunntekst nederste posisjon
Fjern dupliseres språkkoder skjema URL
Laget permanent omdirigering av 301-viderekobling
Bad kodede brev i meta nøkkelord og beskrivelse

Maler endret:

vbenterprisetranslator_inpost_translate
vbenterprisetranslator_flag

Andre endringer:

(Performance forbedring) Google forespørsel lengde grense forstørret til 2000
Det vil gi mindre Google spørringer som er viktigste ytelse flaskehals.
(Performance forbedring) Algorithm endringer for å holde ikke oversatt deler av HTML
(Performance forbedring) En tilkobling til Google for alle oversettelse henvendelser på én side.
vBET konfigureringsalternativer omorganisert i Admin CP

Ekstra oppdatere trinn
Vennligst merk at alle ekstra oppdatere trinn er på grunn av nye språk støtte. Det er derfor vi selv lagt 5 språk som ikke støttes nå, men Google har det allerede i BETA stadiet - så da de ble støttet ingen ekstra trinn vil være nødvendig lenger. Beklager nå for dem.

Oppdater regler. Htaccess fil
Sjekk faktisk en i vBET pakke. Selvfølgelig er det ikke nødvendig å endre alt - bare den delen med språkkoder (lagt til koder for nye språk). For å være sikker er det best å laget kopi av. Htaccess filen før endringer. De som støtter innhold oversettelse utenfor forumet katalogen - husk at du har vBET regler i flere htaccess filer -. Oppdatere alle disse.
Språk som støttes utvalg
Fordi nye språk ble lagt du har om å velge på nytt hvilke språk du ønsker å støtte! Språk endret rekkefølge, så etter oppdateringen kan du har sjekket andre språk som før oppdateringen. Husk / skrive som man er de og korrekte innstillinger etter oppdatering.
Også hvis du bruker alle språk du blir nødt til å slå av de som faktisk ikke støttes (de er tydelig merket) - det er nok til å gjøre det på ett sted Admin CP -> vBET -> Translation -> Aktiver Translation (3 deler) .
Beklager det inntrufne - det var nødvendig å holde alfabetisk rekkefølge i Admin CP. Så det bringer lite ulempe under denne oppdateringen, men mye lettere for resten av administrasjonen tid.
Rettigheter for Guest Cache kataloger
Hvis du bruker Guest Cache deretter legge nødvendige rettigheter (detaljer i Guest Cache konfigurasjonen i Admin CP) nå ny Gjest Cache kataloger: hy, az, eu, ka, HT, ur (ellers gjest cache ikke vil fungere for dem)
robots.txt oppdatere
Hvis du har optimalisert ditt forum også våre tips for robots.txt, må du oppdatere den også for nye språk (koder: hy, az, eu, ka, ht, ur)
Sitemap Generator integrasjon
Hvis du integrert Sitemap Generator med vBET, vær så snill - legge til nye språk koder der (kun for de som du støtter - ikke alle av dem)

basketmen
09-03-11, 21:47
Michał Jeg beklager, det er mitt ønske funksjon: Manuell oversette, så det er akkurat som Wikipedia, den artikkelen er samme bare oversatt manualen til et annet språk av medlemmene (eller ved staber)

fremdeles skrånende gitt ennå?

denne funksjonen kan endre vb forumer inn i nye wikipedia: D

cesarica
10-03-11, 02:28
Du gjør flotte funksjoner! Jeg kan ikke vente versjon for VB 4.x;)

min favorits:
# (Ytelsesforbedring) Google forespørsel lengde grense forstørret til 2000
# (Ytelsesforbedring) En kobling til Google for alle oversettelse henvendelser på én side.
# Støtte for ikke å oversette titlene
# Støtte for minne cache: Memcache, APC, XCache, eAccelerator. Også lett å legge til støtte for nye motorer!

kamilkurczak
10-03-11, 10:18
vi fortsatt jobber med vBET4 versjon:)

tavenger5
10-03-11, 17:30
Takk! Fungerer bra så langt med memcache

meto
05-04-11, 10:50
Er vi langt fra utgivelsen av 4.x versjonen?

kamilkurczak
06-04-11, 19:11
Vi jobber fortsatt på denne versjonen. Michał kom tilbake fra ferie.

dacho
17-04-11, 11:12
Er denne versjonen den forrige versjonen vil hjelpe på problemet forårsaker store systemer som min? Jeg stoppet driften av den forrige versjonen, fører det sammenbruddet av mine dedikert server!

vBET
17-04-11, 19:42
Hallo. Som Kamil skrev jeg var på ferie. Den nye versjonen vil ha flere oppdateringer inkludert ytelse oppgraderinger. Største er støtte for hukommelsen cache.

På dette tidspunktet kan vi ikke fortelle gjør nye versjonen vil løse dine tidligere problemer, fordi jeg ikke vet hva problemene er du skriver om. Vær oppmerksom på at vi tilbyr gratis support så i tilfelle av problemer er det lurt å la så få vite om dem og jobbe på disse. Vi vil gjerne hjelpe deg og sjekke hva som foregår på serveren i tilfelle problemer. På dette tidspunktet kan jeg bare fortelle deg at ytelsesforbedringer ble gjort, også kjent bugs faste og noen nye funksjoner inkludert.

meto
19-04-11, 14:18
...
Nå for vB3.8 i neste måned vil vi slippe for vB4.x
...
Er vi fremme snart? :) Vi er i andre halvdel av april.

vBET
20-04-11, 20:07
Er vi fremme snart? :) Vi er i andre halvdel av april.

Ja jeg vet:) jeg planla å gjøre dette i første omgang, men kommer tilbake fra ferie ga oss flere overraskelser jeg hadde forventet;) Vi jobber fortsatt på den. De viktigste endringene er allerede stengt. Noen nye bugs vises så vi ønsker å korrigere det også før utgivelsen. Jeg ville være mest glad for å slippe ASAP, men Rush er ikke bra for kvaliteten;) Så vi vil rette opp alle kjente bugs og slipp:) Jeg håper det vil være mest i første uka av mai.

dacho
23-04-11, 10:26
På dette tidspunktet kan vi ikke fortelle gjør nye versjonen vil løse dine tidligere problemer, fordi jeg ikke vet hva problemene er du skriver om. Vær oppmerksom på at vi tilbyr gratis support så i tilfelle av problemer er det lurt å la så få vite om dem og jobbe på disse. Vi vil gjerne hjelpe deg og sjekke hva som foregår på serveren i tilfelle problemer. På dette tidspunktet kan jeg bare fortelle deg at ytelsesforbedringer ble gjort, også kjent bugs faste og noen nye funksjoner inkludert.
Vi snakket mye i siste, problemet er at programmet oppretter.Ergo-the Server måldatabasen kan ikke holde systemet aktive oversettingssystemet. Jeg prøvde å tilby å lukke de fleste av språk og noen enkeltperson, dette faktisk reduserer presset, men fortsatt systemressursene oppretter oversettelse er stor... Vi kan flytte ting sammen og se hvordan løse dette otmach må være שתיהיו med meg sammen, til du finner løsningen jeg kan ikke kjøre systemet og ltgobtchm hver dagene!

vBET
25-04-11, 20:47
Vi snakket mye i siste, problemet er at programmet oppretter.Ergo-the Server måldatabasen kan ikke holde systemet aktive oversettingssystemet. Jeg prøvde å tilby å lukke de fleste av språk og noen enkeltperson, dette faktisk reduserer presset, men fortsatt systemressursene oppretter oversettelse er stor... Vi kan flytte ting sammen og se hvordan løse dette otmach må være שתיהיו med meg sammen, til du finner løsningen jeg kan ikke kjøre systemet og ltgobtchm hver dagene!

Hei. Beklager, men jeg er ikke i stand til å huske alle tilfellene. Den beste ideen er å begynne å skrive på den allerede eksisterende tråden, fordi det vi vil ha alle historie som allerede er iverksatt tiltak.
Så la oss til det på denne måten - når nye vBET 4.x vil bli utgitt du åpne din tråd og vi vil arbeide med den.
Vi tilbyr gratis support, fortsatt er det ikke 24 / 7 så du kan se forsinkelser i våre svar, vi er her hver arbeidsdag, bare våre kunder er fra hele verden slik at vi noen ganger lider store tidsforskjeller av helt forskjellige helligdager (dvs. i dag Mange land har ferie, men ikke nødvendigvis alle).

Taurus
03-05-11, 16:08
Noen nyheter om når oppdateringen for vB4 versjonen vil være tilgjengelig?

vBET
03-05-11, 20:58
Noen nyheter om når oppdateringen for vB4 versjonen vil være tilgjengelig?

På dette tidspunktet har vi åpnet to mindre bugs for vBET4.x som vi ønsker å korrigere før utgivelse. Alle andre ting er stengt. Jeg jobber på en av de som nå med noen problemer, det er derfor jeg ikke kan være sikker på når den vil bli lukket. Hvis vi ikke vil være i stand til å lukke det fort, vil vi frigjøre inkludert de - de er bare mindre så ikke påvirker hovedfunksjonene, ytelse eller tilgjengelighet.

Hvis ingen alvorlige feil vil bli rapportert, vil vi frigjøre vBET4.x denne uken - mest sannsynlig i helgen:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
vBET 4.10.1 brings automatic translations