PDA

View Full Version: Løst Oversættelser virker ikke pludselig



tavenger5
29-09-11, 14:18
Jeg er temmelig sikker på det er relateret til disse samme spørgsmål:

http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/Troubleshooting/2425-major-Translation-issues.html
http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/bug-Reporting/2424-more-bugs-You-drive-Me-mad.html

den eneste forskel er, jeg bruger 4.4.2

Google v1 fungerer ikke for alle nye oversættelser. Når du skifter til V2, oversættelser arbejde, men på næste side belastning oversættelser er væk.

MS Oversætter virker ikke på mit site overhovedet, og bare løber ud. Jeg har vbet_translation_options uploadet.

Her er et eksempel på en side, ikke fungerer korrekt: http://cellphoneforums.net/rim-**********/t335709-a.html (Erstat ***'s med «b lackberry» uden pladsen)

r.dziadusz
29-09-11, 14:57
OK venligst starte med gør google test: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/troubleshooting/6-faq-2.html#post1728

tavenger5
29-09-11, 15:02
EEK - at få en 403 fra det - der er problemet.

r.dziadusz
29-09-11, 15:44
Kontroller, at konfigurationen af vbet er ok, venligst opmærksomme på vBulletinTM konfiguration fo vBet
1) til brug af Microsoft oversættelse API sørge for, at din Microsoft-id er korrekt.
2) for Google fejl:

Læs venligst fra den samme link(http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/troubleshooting/6-faq-2.html#post1728) hvordan du åbner din forbindelse. Du kan forsøge at øge denne værdi, men brug ikke til store forsinkelse becouse det vil langsom din ydeevne

admincp - > vbet - > indstillinger for oversættelse - > forsinkelse mellem oversættelser

tavenger5
29-09-11, 16:08
Dette er den specifikke fejl jeg får:

Start oversættelse test
Test resultat: {"responseData": null, "responseDetails": "Formodet Terms of Service Misbrug Se http://code.google.com/apis/errors.", "ResponseStatus": 403}
Testfejl:
Tilslutning tid (ms): 575,585205078


Jeg har allerede sendt en besked til google.

Det er mærkeligt, at v2 også ikke fungerer korrekt i stedet for v1. Som jeg sagde, vil tingene blive oversat på den første side belastning, men efterfølgende side indlæses ikke virker. Bør ikke resultaterne fra den første side belastningen cached alligevel?

Desuden er det ret mærkeligt, at Google satte en række sites på forbuddet liste over alle på én gang.

Enhver ide om, hvorfor jeg og andre får timeout fejl, når de forsøger at skifte til MS Oversætter? Min ms id er korrekt.

tavenger5
29-09-11, 16:39
Jeg spekulerer på, om denne del af TOS er en del af problemet. Jeg får en masse bots besøge sider hver dag.


Nogle gange, kan anmodninger på vegne af søgemaskinecrawlere, som de besøger dine sider, resultere i blokke. At medbringe dit websted i overensstemmelse med de vilkår (der forbyder automatiserede forespørgsler), skal du bruge en robots.txt eller på anden måde forhindre crawlere 'anmodninger fra at udløse API-forespørgsler.

opdatere - nevermind - jeg ser, at grænsefladen bruger userip, og dette er linjen før den ét over er dette:

Hvis du bruger RESTful interface, overveje at bruge den valgfrie userip parameter. Denne parameter leverer IP-adressen på den slutbruger, der fremsatte anmodningen, og validerer, at du ikke gør automatiseret anmodninger i strid med Brugsbetingelser.

tavenger5
29-09-11, 16:54
Okay, jeg tror, jeg måske har faste ting.

Jeg indstille forsinkelsen mellem oversættelser til 100 ms. Den googletest.php er nu udsender en 200 status.

opdatering - nu er det tilbage til 403. Jeg mener, at Google sætter en ny begrænsning for, hvor mange anmodninger er gjort et sekund for hver bruger, og jeg er naturligvis at få sparket.

vBET
29-09-11, 17:20
Bemærk venligst at 2 hyperlinks du gav i første indlæg om vBET 3.5.0 BETA (ustabil) version - som har ret til har fejl - dette er "unstable" formulardefinition;)

Også Bemærk, at Google Oversæt API v1 sætter grænser, da de er klar til at lukke.

Bedes præcisere, hvad mener du med "på næste side belastning oversættelser er borte" - Det forstår jeg ikke.


MS Oversætter virker ikke på min hjemmeside på alle
Sørg for, at du har indstillet passende API-nøgle. Også vi vil forberede dig specielle Microsoft-test for at afgøre, hvad der foregår.


Start oversættelse test
Afproevningsresultat: {"responseData": null, "responseDetails": "Suspected vilkår for tjenesten misbrug. Se API adgang varsel - Google Code (http://code.google.com/apis/errors)
Testfejl:
Tilslutning tid (ms): 575,585205078
Ligesom det er skrev i fejlmeddelelsen - tjek venligst siden. Du har allerede kontaktet Google - lad os vide, hvad er svaret.


Det er mærkeligt, at v2 også ikke fungerer korrekt i stedet for v1. Som jeg sagde, vil tingene blive oversat på den første side belastning, men efterfølgende side indlæses ikke virker. Bør ikke resultaterne fra den første side belastningen cached alligevel?
Sørg for at du har databasen cache slået til. Ligeledes skal du sørge for at du har den tændt for specifikke sprog. Page skal caches, hvis det var fuldt oversat. Hvis nogen oversættelsesfejl opstår, så er det ikke cachet, fordi det ville fylde cachen med forkerte data (oversættelse blev styrtede ned - så vi kan ikke cache det).


Desuden er det ret mærkeligt, at Google satte en række sites på forbuddet liste over alle på én gang.
Slet ikke - sandsynligvis dette gøres automatisk af nogle robot og sandsynligvis den trafik var linje her. Anyway - vi har brug for at tydeliggøre det først at være sikker på, hvad det egentlig handler om - så lad os vide om Google respons.


Enhver ide om, hvorfor jeg og andre får timeout fejl, når de forsøger at skifte til MS Oversætter? Min ms id er korrekt.
Ikke lige nu. Radek vil forberede Microsoft-test, og du vil være i stand til at kontrollere, hvad det handler om.


opdatering - nu er det tilbage til 403. Jeg mener, at Google sætter en ny begrænsning for, hvor mange anmodninger er gjort et sekund for hver bruger, og jeg er naturligvis at få sparket.
Hvis det er V1 så Google lavet meddelelse om, at begrænsninger vil blive lavet - måske de gjort det mere strikse, når de kommer tættere på lukning dato ... Hvis det er v2 - det bør ikke ske, de tager penge for dette.

tavenger5
29-09-11, 17:47
Jeg lavede en hurtig test. Her er hvad jeg gjorde trin for trin:

Aktiveret Google Translate v2. Oversættelser arbejdede i en kort periode, så stoppede
I mellemtiden V1 gav mig en 200 status
Skiftede tilbage til v1. Oversættelser arbejdede i en kort periode igen - observeret 403 status
Forøgede "Forsinkelse mellem oversættelser" til 2000
Skiftede tilbage til v2. Oversættelser arbejdede i en kort periode, så stoppede
v1 gav mig en 200 status igen
Skiftede tilbage til v1. Oversættelser arbejdede i en kort periode igen - observeret 403 status
Forøgede "Forsinkelse mellem oversættelser" til 3000
Skiftede tilbage til v2. Oversættelser arbejdede i en kort periode, så stoppede
v1 gav mig en 200 status igen
Skiftede tilbage til v1. Oversættelser arbejdede i en kort periode igen - observeret 403 status
Forøgede "Forsinkelse mellem oversættelser" til 4000
Skiftede tilbage til v2. Oversættelser arbejdede i en kort periode, så stoppede
v1 gav mig en 200 status igen
osv. ..


Så det er klart, at Google ikke kan lide alle de opkald jeg smide på det selv med en forsinkelse på 4 sekunder!

I v2 dokumentation, "siger 100,0 tegn / sek / bruger" - Jeg gætter jeg er stadig over det, hvilket er grunden til v2 virker kun kortvarigt.

tavenger5
29-09-11, 18:02
Bemærk venligst at 2 hyperlinks du gav i første indlæg om vBET 3.5.0 BETA (ustabil) version - som har ret til har fejl - dette er "unstable" formulardefinition;)

Højre, men vi er alle oplever det samme problem ...



Også Bemærk, at Google Oversæt API v1 sætter grænser, da de er klar til at lukke.
Ja, de åbenbart ændret noget i går



Bedes præcisere, hvad mener du med "på næste side belastning oversættelser er borte" - Det forstår jeg ikke.

Sørg for at du har databasen cache slået til. Ligeledes skal du sørge for at du har den tændt for specifikke sprog. Page skal caches, hvis det var fuldt oversat. Hvis nogen oversættelsesfejl opstår, så er det ikke cachet, fordi det ville fylde cachen med forkerte data (oversættelse blev styrtede ned - så vi kan ikke cache det).

Jeg tror, det var min skyld - jeg havde ikke standardsproget (engelsk) tændes for cache. Det giver mening, at systemet ikke var caching ovenstående side, fordi jeg ikke havde dette på.



Sørg for, at du har indstillet passende API-nøgle. Også vi vil forberede dig specielle Microsoft-test for at afgøre, hvad der foregår.
Jeg gør - det er stadig timing ud



Hvis det er v1 gjort Google bekendtgørelse, restriktioner vil blive gjort - måske de gjort det mere strenge når kommer tættere på ultimodato... Hvis det er v2 - det bør ikke ske, de tager penge for dette. Se mit sidste indlæg om grænse pr. bruger pr. sekund

tavenger5
29-09-11, 19:58
I v2 dokumentation, "siger 100,0 tegn / sek / bruger" - Jeg gætter jeg er stadig over det, hvilket er grunden til v2 virker kun kortvarigt.

Nevermind om dette for v2 - jeg nu se, at det er en indstillelig grænse, der kan ændres.

tavenger5
29-09-11, 20:21
Nogle mere info:

Oversætte API V1 - "mistænkt Terms of Service misbrug" - Google AJAX API'er | Google grupper (http://groups.google.com/group/google-ajax-search-api/browse_thread/thread/3e19c88b23546a73?hl=en_US)


Som nævnt i afskrivninger annonceringen, har vi begyndt at begrænse brugen af v1 af API.

tavenger5
29-09-11, 23:36
Jeg er stadig ude af stand til at få MS Oversætter til at fungere korrekt.

samm1129
30-09-11, 02:26
Jeg er i samme båd her ... du er ikke alene

Simon Lloyd
30-09-11, 07:53
Bemærk venligst at 2 hyperlinks du gav i første indlæg om vBET 3.5.0 BETA (ustabil) version - som har ret til har fejl - dette er "unstable" formulardefinition;)
Det første link var ikke til version 3.5, det er for version 3.4.1, en af dit team anbefales at jeg "opgradere" til vBET 3.5 at løse problemet, hvor jeg sagde, jeg ville ikke da du ikke understøtter det som angivet i download-området.

@ tavenger5, gode arbejde, tak for gør test:)

r.dziadusz
30-09-11, 09:21
Ok lad os prøve dit Microsoft-forbindelser kan du skifte din oversættelse udbyder "brug google kun": nej, og "brug google api v2": nej, skal du oprette php - det kunne være lige regelmæssig notepad filen gemmes som *. PHP.

Og indsæt dette indhold:


<?php
require_once('./global.php');
echo "Starting translation test<br/>\n";
$connection = curl_init();
curl_setopt($connection, CURLOPT_URL, 'http://api.microsofttranslator.com/V2/Ajax.svc/Translate?appId='.$vbulletin->options['vbenterprisetranslator_microsoftappid'].'fake&from=pl&to=en&options={%22ContentType%22:%22text/html%22}&text=witaj');
curl_setopt($connection, CURLOPT_USERAGENT, 'Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.4) Gecko/20030624 Netscape/7.1 (ax)');
//curl_setopt($connection, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, 1);
curl_setopt($connection, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
$time = microtime(true) * 1000;
$result = curl_exec($connection);
$time = microtime(true) * 1000 - $time;
echo 'Test result: '.$result."<br/>\n";
echo 'Test error: '.curl_error($connection)."<br/>\n";
curl_close($connection);
echo 'Connection time (ms): '.$time;
?>


Upload det ind i dit forum rodmappen, og sætte link til denne fil til din browser, og du vise mig resultater

samm1129
30-09-11, 15:12
Start oversættelse test
Test resultat: ï »¿" InvalidOperationException:: ID = 3643.V2_Json.Translate.35944BF8 "
Testfejl:
Tilslutning tid (ms): 61,6999511719

tavenger5
30-09-11, 16:07
For MS Jeg får:
Start oversættelse test
Test resultat: ï »¿" ArgumentException: Ugyldig AppID \\ u000d \\ u000aParameter navn: AppID: ID = 3743.V2_Json.Translate.3596BAA0 "
Testfejl:
Tilslutning tid (ms): 105,299804688

Jeg kigger på det AppID på Bing lige nu og det er korrekt. Jeg er ikke sikker på, hvad jeg mangler her.

tavenger5
30-09-11, 16:14
Også efter afprøvning v2 lidt og reoler op 1.5M tegn på mindre end en time indså jeg nogle ting:

Google var at kaste en fejl, fordi alt for mange tegn blev anmodet om på et tidspunkt. Dette er på grund af den Per-bruger grænse er sat for lavt under de kontingenter fanen under API-konsollen. Efter at dreje det op alt på en side ville blive oversat korrekt.
Selv med kun 10 sprog er aktiveret, er det ekstra overhead ikke det værd. Jeg slukkede de 4 laveste udfører (baseret på mængden af trafik og tid på side) oversættelser, i mit tilfælde - ar, JA, NL, PL (tysk var lav udfører også, men jeg holdt det på)
Efter at slukke disse sprog, skiftede jeg tilbage til V1 og ting synes at være fint, for nu.

vBET
30-09-11, 18:40
Jeg lavede en hurtig test. Her er hvad jeg gjorde trin for trin:

Aktiveret Google Translate v2. Oversættelser arbejdede i en kort periode, så stoppede
I mellemtiden V1 gav mig en 200 status
Skiftede tilbage til v1. Oversættelser arbejdede i en kort periode igen - observeret 403 status
Forøgede "Forsinkelse mellem oversættelser" til 2000
Skiftede tilbage til v2. Oversættelser arbejdede i en kort periode, så stoppede
v1 gav mig en 200 status igen
Skiftede tilbage til v1. Oversættelser arbejdede i en kort periode igen - observeret 403 status
Forøgede "Forsinkelse mellem oversættelser" til 3000
Skiftede tilbage til v2. Oversættelser arbejdede i en kort periode, så stoppede
v1 gav mig en 200 status igen
Skiftede tilbage til v1. Oversættelser arbejdede i en kort periode igen - observeret 403 status
Forøgede "Forsinkelse mellem oversættelser" til 4000
Skiftede tilbage til v2. Oversættelser arbejdede i en kort periode, så stoppede
v1 gav mig en 200 status igen
osv. ..


Så det er klart, at Google ikke kan lide alle de opkald jeg smide på det selv med en forsinkelse på 4 sekunder!

I v2 dokumentation, "siger 100,0 tegn / sek / bruger" - Jeg gætter jeg er stadig over det, hvilket er grunden til v2 virker kun kortvarigt.

Google v1 forbereder sig på at blive lukket - vi kan forvente, at de vil lægge endnu flere restriktioner med tiden.
I Google v2 kan du administrere grænser! Det er op yo du. Log på din Google konto og ændre indstillingerne. Gå her: https://code.google.com/apis/console og gå til kvoter mærke. Du kan angive du grænse så store som:) skal du 100 er virkelig lav. Vi satte os kvoten langt større.

Også bemærk venligst, at "Forsinkelse mellem oversættelser" arbejder per én anmodning. Det betyder, at hvis oversættelsen af en side tager 3 forespørgsler, så vil der være forsinkelse mellem dem. På samme tid andre sider kan oversættes på samme tid. Også du sætter virkelig høje forsinkelse - din oversatte sider vil generere masser af tid, før caching.

Og et andet emne - caching. Bemærk, at Google v2 ikke har cache-grænse som Google v1 - så hvis du bruger Google v2 du kan give længere tid til at leve for din cache eller deaktivere rengøring helt.

vBET
30-09-11, 18:56
Højre, men vi er alle oplever det samme problem ...

Ja. Stadig i tilfælde af vBET kan 3.5/0 der være yderligere grund - fejl, som det er ustabile version. I tilfælde af vBET 4.x er det sandsynligvis uden grund. Naturligvis hvis oversættelsesudbyder sætte grænser vil derefter alle brugere have samme problem.


Jeg tror, det var min skyld - jeg havde ikke standardsproget (engelsk) tændes for cache. Det giver mening, at systemet ikke var caching ovenstående side, fordi jeg ikke havde dette på.

Ja cache til dit eget sprog vil være en hjælp - hvis nogen skriver på forskellige sprog, så vil det blive oversat til standardvisningen til dit standard sprog.


Se mit sidste indlæg om grænsen per bruger per sekund

Jeg så det og allerede besvaret - du kan ændre det så stor, som du gerne:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations delivered by vBET Translator 4.10.1