Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Uppgraderad till PHP 5.2.14 - Vissa språk är trasiga

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Default Uppgraderad till PHP 5.2.14 - Vissa språk är trasiga

Jag har nyligen fått min server uppgraderat till PHP 5.2.14. För närvarande memcached är fortfarande nere, så vissa funktioner fungerar inte i min andra tillägg, men det verkar som vBET är.

Det är dock bara ett fåtal språk arbetar för närvarande!

Danska fungerar: PentaxForums.com - Pentax Foto Forum
    Polska inte: http://www.pentaxforums.com/forums/pl/

Detta meddelande visas på alla forum sidor:
    Observera: Användning av odefinierade konstant DIR - anta "DIR" i på rad 18

Om jag ändra denna kod i vbet functions_vbseo filen:
    if (! definierade (DIR)) {
    define ('DIR', (($ getcwd = getcwd ()) $ getcwd:?'.'));
    }
    att bara
    define ('DIR', (($ getcwd = getcwd ()) $ getcwd:?'.'));

varningen försvinner, men mitt problem är inte fast. Någon aning om varför detta skulle vara? FYI, det finns inga meddelanden eller fel för närvarande visas på vBET sidor.

Jag kopierade och jag fortfarande använder min gamla php.ini fil, så att samma inställningar används som tidigare.

Tack för hjälpen!

Adam
    Senast redigerad av moman; 17-08-1022:41.

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Update-de språk som jag trodde fungerade bara verkar fungera på hemsidan! Försök att öppna en tråd när du är inloggad som medlem (användarnamn testuser, lösenord test), det ska visa en tom vit sida.

Pentax DSLR Diskussion - PentaxForums.com

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Kan problemet vara med curl eller iconv? De är på i PHP, men kanske inte fungerar som en följd av uppgraderingen. Finns det något sätt att kontrollera detta?
    Senast redigerad av moman; 17-08-1020:11.

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Jag har lite mer kunskap i frågan,

Endast sidor som kan vara fullt hämtas från cachen är som visas. Jag försökte stänga av cachen för danska, och då inga sidor var att visa upp.

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Ytterligare en observation:

Denna kod från min hemsida tidigare framgångsrikt ingår en fil (som fortfarande fungerar om du öppnar url direcly), medan efter uppgraderingen det gjorde ingenting:

PHP Code:
    <?php include('http://www.pentaxforums.com/content/homepage/rss/rss2html.php?XMLFILE=http://www.pentaxforums.com/forums/external.php?forumids=24,37'); ?>
    Jag var tvungen att På för att php.ini lägga allow_url_include =, och sedan det fungerade. Kanske någon annan krävs parameter för vbet saknas i konfigurationsfilen?
    Senast redigerad av moman; 17-08-1022:37.

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Och en sista uppdatering innan jag går till sängs för natten:

Jag bytte en inställning i Plesk så att PHP är numera drivs som ett CGI-program. Detta gjorde översättningarna arbeta igen, men när jag byter tillbaka till att köra det som en Apache-modul, evertything bryter igen och översatta sidor ger 500 fel. Några idéer?

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

Som du skrev: nu översättningen fungerar igen? vBET fungerar?
    Har du sätter på din CURL?
    500 fel - detta är ett fel mellan apache och server - kan vara ett fel apache och server konfiguration? kan du klistra in här din. htaccess?

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Det fungerar, men bara när PHP körs som en CGI-skript, och inte som en Apache-modul.

Här är min htaccess.:
    # Comment följande rad (lägg till "#" i början)
    # Att inaktivera mod_rewrite funktioner.
    # Observera: du måste fortfarande inaktivera hacka i
    # Det vBSEO kontrollpanelen för att stoppa url skriver om.
    RewriteEngine På

# Vissa servrar kräver att Rewritebase direktivet skall
    # Aktiverat (ta bort "#" i början för att aktivera)
    # Observera: när det är aktiverat, måste du inkludera sökvägen
    # För att din root vB-mappen (dvs RewriteBase / forum /)
    # RewriteBase /

# RewriteCond% {HTTP_HOST}! ^ Www \\. Dindomän \\. Com
    # RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forums/ $ 1 [L, R = 301]

RewriteRule ^ ((webbadresslista | sitemap_) .* \\ (XML |..? Txt) (\\ GZ))? $ Vbseo_sitemap / vbseo_getsitemap.php sitemap = $ 1 [L]

RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & omdirigeras = / forum / [L, QSA]

************---

Även när jag körde PHP som en Apache-modul, individuell översättningar var arbetsför så om jag gjorde ett inlägg med langtitle taggar, skulle det bli översatt. Men oöversatta sidor, dvs mysite / PL / thread.html, som inte kunde hittas i cachen genererar helt enkelt blanka vita sidor.

Det vore trevligt om vi kunde spåra orsaken till detta, eftersom jag har en känsla av att något allvarligare beror det till att börja med.

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

Detta är ditt allt. Htaccess regler? eller bara en del av denna fil? Använder du vBSEO?

Jag var på din webbplats som testuser, skicka ett testmeddelande, översätta till polska, Japan etc. och detta fungerar.

Som jag skrev i föregående inlägg - det här är fråga mellan PHP och Apache. Detta problem orsakas av fel server konfiguration. Du kan skriva till din värd leverantör och fråga om bra konfiguration. Han måste att kontrollera det.

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Japp, det är allt för. Htaccess inne i forumen.

Jag har kontaktat min värd och de insisterar på att servern är korrekt konfigurerad, men jag har också läst att CentOS bara inbyggt stöd för PHP 5.1.6. Jag antar att jag spolas tills jag hyra ett företag server management och migrera till ett nytt OS.

Tack för din hjälp.

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •