Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Inte översättning från något annat än engelska?

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2010

Default Inte översättning från något annat än engelska?

Fungerar bra översätta engelska till något annat ... Men om jag navigera till / forum / es /********** och sedan lägga på spanska, konverteras den inte posten tillbaka till engelska (eller något annat språk).

Jag har ställt:

Visa originaltexten för användare: Tillagt av Javascript

och även provat andra alternativ, men inget verkar fungera. Jag är säker på att det är något dumt jag gör ....

Dessutom, jag ser inte översatt URL: er, men jag är okej med det för nu. (Med vBSEO)

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

hej,

dels (om din andra fråga) - Länkar som har översatts, måste du byta två filer:
    1. FORUM_ROOT / includes / functions_vbseo_createurl.php
    2. FORUM_ROOT / includes / functions_vbseo_url.php
    hela instruktionen du har i gör-inte-upload mappen (Viktigt) - En del av vBSEO integration (Integration med andra mods)

Nu om den viktigaste frågan (översättning): Gå till-> admincp-> vBET-> google
    Jag föreslår att fastställa litar på Google när förtroende värda i Google språkidentifiering
    Du kan ställa in förtroende - Jag föreslår att ställa 0,1 (10%) i Google språkidentifiering Confidence
    Som standard om det är 0,1 - så om Google är minst 10% säker på meddelandespråk sedan vBET kommer att markera nytt meddelande genom lang BBCode automatiskt. Om Google inte kommer att vara säker nog - budskapet förblir som det är och admin kan uppdatera den manuellt om det är nödvändigt.

krävs, Måste du manuellt redigera befintliga inlägg. Du måste sätta den befintliga texten i [Lang] taggar.
    Allt finns beskrivet här: http://www.vbenterprisetranslator.co...e-support.html
    Senast redigerad av kamilkurczak; 04-06-1022:30.

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2010

Översättning fråga: jag får det, om jag vill lägga upp på spanska, kan jag vara på något språk, inklusive standard, men måste sätta ett [lang = es] BBCode runt min post då, korrekt? Och då kommer systemet att automatiskt översätta till vilket språk (när jag väl lägga till lang BBCode)?

ETA: Missade ett steg på vbSEO anvisningar ... Allt fungerar nu .. TACK ******

En liten sak och undrar om det är okej .. tittar på en tråd nu .. Titeln är:

Realmente bueno nueva característica .

URL innehåller accenter i ... Är det okej i google etc?

realmente-bueno-nueva-caracter%C3%ADstica-628861/
    Senast redigerad av widotcom; 05-06-1000:12.

Reg.datum
    Maj 2010

hej,

det är inte ok (caracter% C3% ADstica)

Pleae se till att du gjort alla nödvändiga konfigurationer av vBulletin (och vBSEO om du har) som beskrivs i ReadMe.html i installationspaket. Om du inte kan du ha problem med vissa språk tecken.

översätta problem: om du ställer in "Trust Google när resultatet är förtroende värda" nya tjänster kommer att automatiskt placeras i Lang BBCode, men du måste packa upp den gamla inlägg i denna tagg.
    Om du skriver i forum modersmål denna text inte kommer att vara förpackade i en tagg.
    Senast redigerad av kamilkurczak; 07-06-1015:34.

Reg.datum
    Maj 2010

Åh, jag är ledsen ..

Detta är inte en fråga. Prova att kolla denna länken i en annan webbläsare (Opera, Firefox),
    ska översättas korrekt.
    Detta är ett problem med webbläsaren. Google söker igenom denna länk korrekt (med bokstaven).

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •