Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 3 av 4 FirstFörst 1234 SenasteLast
Resultat 21 till 30 av 32

Ämne: Ytterligare langtitle parsing fråga

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av moman View Post
    Nevermind-hittade en annan: översatt PM titlarna inte analyseras i sidtitlar på private.php

Fast genom att lägga till ett plugin på private_complete:

PHP Code:
    if (strpos($pagetitle'[/langtitle]')) {
    require_once(
    DIR'/includes/vbenterprisetranslator_functions_bbcode.php');
    $pagetitle vbet_parseTitle($pagetitle);

vbet_global_complete finns i beskrivningen plats? (http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post3137)

Även vi kör våra forum nu vBET 3.3.4 beta version, så det kan vara så att buggen finns i 3.3.3 och vi har redan fast det (inte minns det). Fortfarande-bekräfta att din faktiska installationen är OK - det bästa som gjorts uppdatering 3.3.3 igen.
    Senast redigerad av vBET; 15-06-1000:00.

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av moman View Post
    Och en annan:

Jag kunde inte hitta ett sätt att fixa detta via plugins. Istället lade jag denna kod för att usercp.php:

PHP Code:
    if (strpos($reputation['title'], '[/langtitle]')) {

require_once(
    DIR'/includes/vbenterprisetranslator_functions_bbcode.php');

$reputation['title'] = vbet_parseTitle($reputation['title']);

} 
    Direkt under
    PHP Code:

$reputation
    ['timeline'] = vbdate($vbulletin->options['timeformat'], $reputation['dateline']);

$reputation['dateline'] = vbdate($vbulletin->options['dateformat'], $reputation['dateline']);

$reputation['reason'] = $bbcode_parser->parse($reputation['reason']); 
    Om sidan är att använda global_complete global_complete används inte - då sådan fil förändringar kommer att behövas eller så kan du lägga till det i någon krok om det finns något på denna sida.

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Min produkt filen och alla PHP-filer visas som v3.3.3, som de borde vara. Men jag har ändrat många filer och har en hel del plugins installerade på mitt forum, så det är ganska troligt att det kan finnas en konflikt.

Jag har märkt att genomförandetiden på global_complete kroken är 1000. Borde inte detta vara högre för att undvika konflikter med andra plugins?

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Jag har bekräftat förekomsten av den globala parsning funktion. Jag mycket noga uppgraderat till 3.3.3, så jag tvivlar på att filens innehåll kan vara ett problem här. Jag ser dock inga fler buggar, så jag tror att jag är bra för tiden välbefinnande.

Jag är också glad att säga att vBET prestationer hit på min server är försumbar, så jag inte kan uppgradera tidigare 3.3.3 på grund av det stora antalet anpassningar / arbetar fixar jag genomfört på egen hand. Med 800 på nätet, har jag haft servern laster under 1,00, och med 1200 på nätet, de var runt 3,00. Inte illa för en dubbel hex-core Xeon server, tycker jag!

Reg.datum
    Oktober 2009

Jag tycker också!

Reg.datum
    Oktober 2009

Jag tyckte att vi verkligen hade en bugg där. Global langtitle parsning var inne på onödiga skick så det inte alltid har utvärderats. Detta är redan rättats till och kommer att inkluderas i nästa utgåva.

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Kan du lägga in en quick fix för det? Jag kan inte uppgradera till 3.3.4 just nu

Jag gissar att den onödiga villkoret är den nedan:
    PHP Code:
    function vbet_parseTitleGlobally(&$title$removeNotTranslateSection false) {

if (
    $_GET['do'] != 'postthread' && $_GET['do'] != 'comment' && 0!==strpos($_GET['do'], 'edit') && 0!==strpos($_GET['do'], 'update')

&& 
    strpos($title'[langtitle=')) {

return 
    vbet_parseTitleMultiple($title$removeNotTranslateSection);

Reg.datum
    Oktober 2009

Vad håller du med uppdatera?

Jag kommer att titta ut Subversion för att kontrollera vilka ändringar som gjordes för att lösa problemet, men ändå - du behöver senaste versionen först kan göras snabb lösning om vi publicera den.

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Jag har gjort flera ändringar i koden över tiden, och jag har glömt var och varför. Jag vill inte vara sönder saker som redan fungerar!

Reg.datum
    Oktober 2009

Observera att vi inte är ansvariga för kod förändras av våra kunder - vi är enkla inte kan göra det. Om dina ändringar var enligt vår snabba lösningar så kan du vara lugn - de kommer att inkluderas i nästa utgåva så att allt blir OK. Om du gjort några andra kodändringar, då vi råd att skriva några dokument som kommer att guida dig om din personliga ytterligare steg under uppdateringar - annars kommer du att bo med gamla vBET versionen, eftersom du o inte vet vad och vad för dig förändrats.

Observera att jag hittade vilka förändringar som behövs för att lösa denna fråga, men jag kan inte publicera quik fixa på forumet (eftersom det innehåller trasiga BBCode insidan). Så pelase fråga om det via e-post (contact@vbenterprisetranslator.com) och jag kommer att skicka den till dig där.

Sida 3 av 4 FirstFörst 1234 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •