Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 2 av 3 FirstFörst 123 SenasteLast
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Översättningar rullmenyn cms / blogg

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2010

Quote Ursprungligen postat av vBET View Post
    I beskrivningen lösning du behöver ange anpassade rum för flaggor!

Att ha det fungerar i alla konfigurationer bara ersätter detta:
    PHP Code:
    if ('cu' != $vbulletin->options['vbenterprisetranslator_translationsDropdownMenu_position']) {
    $template_hook[$vbulletin->options['vbenterprisetranslator_translationsDropdownMenu_position']] .= $vbenterprisetranslatorflagsdropdown;
    } else {
    vB_Template::preRegister('navbar', array('vbenterprisetranslatorflagsdropdown' => $vbenterprisetranslatorflagsdropdown));

Till detta:
    PHP Code:
    if ('cu' != $vbulletin->options['vbenterprisetranslator_translationsDropdownMenu_position']) {
    $template_hook[$vbulletin->options['vbenterprisetranslator_translationsDropdownMenu_position']] .= $vbenterprisetranslatorflagsdropdown;
    } else {
    vB_Template::preRegister('navbar', array('vbenterprisetranslatorflagsdropdown' => $vbenterprisetranslatorflagsdropdown));
    }         
    vB_Template::preRegister('vbcms_navbar_link', array('vbenterprisetranslatorflagsdropdown' => $vbenterprisetranslatorflagsdropdown));  
    vB_Template::preRegister('blog_navbar_link', array('vbenterprisetranslatorflagsdropdown' => $vbenterprisetranslatorflagsdropdown)); 
    Så med andra ord - sätter din 2 ytterligare rader bara 1 rad lägre (efter "}").

Också jag ser att i mallen du sätter {Vb: rå vbenterprisetranslatorflagsdropdown} insidan av om klausul - uttryckte det en rad lägre. Det kommer att ge dig:
    Code:
    <vb:if condition="$vboptions['selectednavtab'] == 'vbblog'">
    <li class="selected">
    	<a class="navtab" href="blog.php{vb:raw session.sessionurl_q}">{vb:rawphrase blogs}</a>
    	<ul class="floatcontainer">
    		{vb:raw template_hook.blog_navbar_start}
    		<vb:if condition="$show['canpostitems']">
    			<li><a href="{vb:link blog, {vb:raw bbuserinfo}, null, 'userid', 'blog_title'}">{vb:rawphrase your_blog}</a></li>
    		</vb:if>
    		{vb:raw template_hook.blog_navbar_after_your_blog}
    		<li><a href="blog.php?{vb:raw session.sessionurl}do=list">{vb:rawphrase recent_entries}</a></li>
    		{vb:raw template_hook.blog_navbar_after_recent_entries}
    		<li><a href="blog.php?{vb:raw session.sessionurl}do=list&amp;blogtype=best">{vb:rawphrase best_blog_entries}</a></li>
    		{vb:raw template_hook.blog_navbar_after_best_entries}
    		<li><a href="blog.php?{vb:raw session.sessionurl}do=bloglist">{vb:rawphrase blog_list}</a></li>
    		{vb:raw template_hook.blog_navbar_after_blog_list}
    		<vb:if condition="$show['canpostitems']">
    			<li><a href="blog_usercp.php?{vb:raw session.sessionurl}do=editprofile">{vb:rawphrase blog_options}</a></li>
    {vb:raw vbenterprisetranslatorflagsdropdown}
    		{vb:raw template_hook.blog_navbar_end}
    	</ul>
    </li>
    <vb:else />
    	<li><a class="navtab" href="blog.php{vb:raw session.sessionurl_q}">{vb:rawphrase blogs}</a></li>
    dess säker nedan om koden kan vid kopiering Här har jag missat det

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av anand View Post
    dess säker nedan om koden kan vid kopiering Här har jag missat det
    Så det finns ett problem med tom sida eller ges fungerar?

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2010

viss kod fungerar inte

Så det finns ett problem med tom sida eller ges fungerar?

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2010

väntar fortfarande på ditt svar?

Reg.datum
    Oktober 2009

väntar fortfarande på ditt svar?
    Tyvärr - hade av misstag missa hans budskap. Vänligen PM åt och jag kommer att kontrollera och korrigera den på plats.

Reg.datum
    Oktober 2009

Klar. Observera att ge instruktioner är korrekta - du inte gjort ändringar för krok fil

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2010

Klar. Observera att ge instruktioner är korrekta - du inte gjort ändringar för krok fil
    Tack för fix

Ja jag lagt in koden i krokarna, men bort senare eftersom det gav mig vita blanka sidor och även not översättning ikon kommer slutet av Navbar i blogg / CMS vi vill ha i början på Navbar??

Även du kan testa dig själv Navbar slutet problemet själv nu eftersom du har inloggning och lösenord med dig

Tack
    Anand

Reg.datum
    Oktober 2009

Tack för fix

Ja jag lagt in koden i krokarna, men bort senare eftersom det gav mig vita blanka sidor och även not översättning ikon kommer slutet av Navbar i blogg / CMS vi vill ha i början på Navbar??

Även du kan testa dig själv Navbar slutet problemet själv nu eftersom du har inloggning och lösenord med dig

Tack
    Anand
    Att ha det i början bara redigera lämplig mall och ändra plats vBET variabel för rullgardinsmenyn.

Jag skrev du i PM att Navbar slutet problemet orsakas av någon annan mod som dubletter hela innehållet i $ Template_hook ['navbar_end']. Observera att vi endast svara för vår kod och här är det inte vBET fel. Fråga om lösning författare av mod som orsakar problemet. Du kan hitta skyldige genom att temporärt avaktivera andra mods. Även du kan bara ställa in egen plats och lägga till flaggor manuellt i slutet av Navbar.

Reg.datum
    Oktober 2009

Lade konfigurationsalternativ för rullgardinsmenyn i CMS och blogg Navbar - kommer att ingå i 4.2.2

Text automatically translated from: Portuguese to: Swedish
    Translated text
    Du kan också inkludera "Navbar" i MediaWiki?
    Original text

Sida 2 av 3 FirstFörst 123 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •