Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: flera språk stödjer inte ännu

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2010

Default flera språk stödjer inte ännu

sorry ...
    Jag skrev i fel sektion innan

Jag använder VB 4.0.2
    och VBET 420

men med flera språk stöder inte i mitt forum.
    Senast redigerad av badawidollah; 26-03-1017:17.

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2010

Alla konfigurationer bredvid charsettet görs av Admin CP-> Inställningar-> Alternativ-> - Visa Alla inställningar --. Vissa steg är markerade som (endast för UTF-8 charactersets) eller som (Krävs för inte UTF-8 charactersets) - det betyder att du kommer att gjort detta steg enligt din forumet charsettet (hur man kontrollerar mitt forum charsettet).

1. (Obligatoriskt) Ställ in "Meta Description" - även om du använder någon mod som ändrar meta beskrivning för trådar, vänligen ange något värde här - annars RSS kan brytas.
    2. (Obligatoriskt) Ställ in "Enforce Canonical URL" till "Strikt" - annars samma sida kommer att vara acceptabelt trodde många webbadresser vad som är dåligt för SEO.
    3. (Krävs för inte UTF-8 charactersets) Ställ in "Antal tecken innan inslagning text" till '0 '- annars vBuletinTM kan bryta några tecken tar mer än 1 byte (dvs. från japanska).
    4. (Krävs för inte UTF-8 charactersets) Rensa "tomt tecken Stripper" värde - annars vBuletinTM kan bryta några japanska tecken (de tecken är en del av japanska tecken)

Jag ser bara nummer 1 och 2 endast
    Var är nummer 3 och 4 plats?

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2010

där är personalen här?

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Det låter som något är korrekt konfigurerad på ditt forum ... Använder du vbSEO?

Michał Podbielski (vBET Personal)
    Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av badawidollah View Post
    Alla konfigurationer bredvid charsettet görs av Admin CP-> Inställningar-> Alternativ-> - Visa Alla inställningar --. Vissa steg är markerade som (endast för UTF-8 charactersets) eller som (Krävs för inte UTF-8 charactersets) - det betyder att du kommer att gjort detta steg enligt din forumet charsettet (hur man kontrollerar mitt forum charsettet).

1. (Obligatoriskt) Ställ in "Meta Description" - även om du använder någon mod som ändrar meta beskrivning för trådar, vänligen ange något värde här - annars RSS kan brytas.
    2. (Obligatoriskt) Ställ in "Enforce Canonical URL" till "Strikt" - annars samma sida kommer att vara acceptabelt trodde många webbadresser vad som är dåligt för SEO.
    3. (Krävs för inte UTF-8 charactersets) Ställ in "Antal tecken innan inslagning text" till '0 '- annars vBuletinTM kan bryta några tecken tar mer än 1 byte (dvs. från japanska).
    4. (Krävs för inte UTF-8 charactersets) Rensa "tomt tecken Stripper" värde - annars vBuletinTM kan bryta några japanska tecken (de tecken är en del av japanska tecken)

Jag ser bara nummer 1 och 2 endast
    Var är nummer 3 och 4 plats?
    Om du fortfarande har problem kontaktar du oss

Michał Podbielski (vBET Personal)
    Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av badawidollah View Post
    sorry ...
    Jag skrev i fel sektion innan

Jag använder VB 4.0.2
    och VBET 420

men med flera språk stöder inte i mitt forum.
    Vad exakt inte fungerar? Har ni arbetar översättningar just nu eller inte kan göra vBET fungerar alls? Vad händer när du går till översatta sidan?

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2010

den kan översätta till flera språk
    men när jag inlägg i andra språk, översätta det cant

tack

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2010

Ställ charsettet värde i gemener <<<Detta är inte hittas
    Jag använder vbseo

och ytterligare en som inte finns är
    var att sätta det. httaccess?
    Jag använder vbseo och jag vet inte var du ska lägga dina. httaccess i vbseo.php

Jag ser inte de regler som finns

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2010

# (Krävs för inte UTF-8 charactersets) Ställ in "Antal tecken innan inslagning text" till '0 '- annars vBuletinTM kan bryta några tecken tar mer än 1 byte (dvs. från japanska).
    # (Krävs för inte UTF-8 charactersets) Rensa "tomt tecken Stripper" värde - annars vBuletinTM kan bryta några japanska tecken (de tecken är en del av japanska tecken)
    # (Endast för UTF-8 charactersets) Ställ charsettet värde i gemener - vBETTM är skiftlägeskänslig för charset. Så om du använder UTF-8 sedan se till att du har angett "UTF-8" (hur man kontrollerar mitt forum charsettet)

Jag använder VBulletin4.0.2
    Jag tror att med hjälp av UTF-8 charactersets

ISO-8859-1 <<<<<<<<< är detta jag hittade

men dess engelska
    mitt forum med Indonesien.

hur?

och där för att sätta det. httaccess kod?
    jag dont se vbseo.php regler finns

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2010

hej
    ingen här

admin för

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar