Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: VBSEO och VbOptimise

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2011

Default VBSEO och VbOptimise

Text automatically translated from: Spanish to: Swedish
    Translated text
    Innan du köper den produkt jag vill svara på två frågor.

1 .- Jag har sett i forum att säga vBET vBulletin orsakar en negativ effekt på serverns prestanda. Min webbplats har 1 miljon sidvisningar per dag och använda Memchached. Visst, kommer servern inte sjunka?

2 .- "vbeta" är comptabile med vBSEO och VbOptimise? Jag har läst som inte är kompatibla, de vill säga mig sanningen.

Tack.
    Original text

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Hej, svarar på frågor

1.-Översättningen är något ytterligare vad händer efter sidan genereras, så naturligtvis det kommer att ta ytterligare resurser. Men vi har många förbättringar som cache som begränsar denna effekt. Och i gäster vi även förbättra sidan generation hastighet (för gäster cachelagrade sida genererar snabbare än i normala vBulletin) - i sådana fall som vi cachelagra slutgiltiga utdata så nästa begäran om att samma sida är snabbmeddelanden - bara direktuppspelning redan beredd resultat (mindre CPU och minne konsumtion av kostnader hårddiskutrymme). Naturligtvis tills det upphör att gälla (konfigurerbara). Vi kan inte garantera du hur snabbt du sidor kommer att generera, eftersom det beror på många faktorer (antal din processorer, mängden minne, anslutningshastighet för översättning leverantörer, mängden förfrågningar till översatta sidor). För normala sidor vBET har minimal inverkan (Lägg bara till flaggor och kontroller för titlar på olika språk). Större trafik till översatta sidor kommer att innebära större förbrukning. Så länge du har ledigt minne som servern inte falla. Observera att du kan alltid använda endast en del av språk som stöds och efter cachen är fylld och sedan lägga till fler språk och kontrollera hur servern hanterar det. Finns det ingen magi - ytterligare funktioner kommer att producera extra kostnad, men vi arbetar på magic efter att (cache, gäst Cache) för att minimera denna inverkan och någonsin gjorts cachelagrade sidor generera snabbare än normala sidor.

2. - Ja vi är kompatibla med vbseo (du kan se på detta mycket forum) och vi kan integrera med monter vbseo och vBulletin vänliga URL att översätta URL: er. Vi är också kompatibel med vBOptimise - vi använder det på det här forumet också. Den behövs för att integrera med vbseo (tydligt beskrivs hur), men ingen integrationen är behövs för vBOptimise

Tack.
    Vid några andra frågor - vänligen fråga bara.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •