Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Problem med sidan formatering endast för medlemmar

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2010

Default Problem med sidan formatering endast för medlemmar

Min sajt är 100% översatt för gästerna men när medlemmarna loggar in och läser webbsidor kräver någon "extra" översättning på grund av mer text på sidorna.

Detta är ganska normalt, utom när du visar en sida som en medlem har du att uppdatera (F5) sidan 2-3 tid innan allt visar rätt.

Jag har lagt till några bilder för att förklara.

http://www.computer-juice.com/vbeterror.gif
    Senast redigerad av Snake; 12-09-1119:58.

Pensionerad;)
    Reg.datum
    Aug 2011

Hej
    Problemet verkar vara i översättning api, eftersom när översatt text lagras i cachen så att den kan användas på rätt sätt, men "extra" översättning måste ansluta med Google / Microsoft API.
    Använder Google eller Microsoft API för översättning?
    Om Microsoft, se till att din Microsoft API-ID är korrekt, om Google läs det här inlägget: http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post1729
    Dessutom kan problemet ligga i din server, vänligen ta reda på om det är blockerad utgångsanslutning

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2010

Jag håller med, verkar api är stoppad och det tar 2-3 går att få fullständig översättning.

Jag använder Googles API, sjuka läsa FAQ och rapportera tillbaka, tack.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2010

Ok så jag inte blockeras av Google verkar det bara att de begränsar mängden querys i ett svep.

Hur åtgärdar jag detta?

Pensionerad;)
    Reg.datum
    Aug 2011

Om du inte är blockerade av Google och din output anslutningen inte är blockerade och även det finns ingen omdirigering problem. Kanske du skulle kunna försöka använda Microsofts API och då ser du om det finns någon någon förbättring.
    Också vara medveten om att, snart kommer du att få betala för att använda Googles API.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av Snake View Post
    Ok så jag inte blockeras av Google verkar det bara att de begränsar mängden querys i ett svep.

Hur åtgärdar jag detta?
    Precis Radek skrev du kan använda Microsoft API. Observera att Google sätter gränser för översättning API v1 att förbereda användarna för att stänga i december. Så du kan också växla till betald på (jag vet att du inte vill från dina andra inlägg).

Det finns också annan lösning! Vi upptäckte för en tid sedan att om alltför många förfrågningar om översättning gå till Google för ofta då Google gör tid påföljder. Som vi ser nu är det också service förnekande straff, men ... Vi har speciell parameter för detta! Gå till och ställ Fördröjning mellan översättningar. Detta kommer att lägga definieras fördröjningen mellan förfrågningar om översättning, så om orsaken är alltför många förfrågningar på kort tid, då det kommer att lösas. Observera att även med denna fördröjning som du kan ha dina översättningar snabbare! Precis som jag skrev Google kan ge tid påföljder, så vänta lite på serversidan kan göra hela översättningen snabbare

Även om det verkar som om Google begränsade maximala längd en fråga eller maximalt segment i en fråga, då är det tillräckligt att fastställa lägre värden för konstanter i klassen vBET_Translator_Google (Se filen / includes / vbenterrpsietranslator_class_translator.php)

Tala behöver du mer hjälp på detta område, eller problemet är löst.
    Senast redigerad av vBET; 16-09-1121:27.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2010

Du läser mina andra inlägg fel jag vill använda betalt.

Så hur gör jag det? Svara på min andra tråden ordentligt!

Reg.datum
    Oktober 2009

Ursäkta. Jag gjorde misstaget (precis kontrollerat diskussionen http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post9965 - Det var från andra användare - användarnamn också börjar med S ). Du behöver inte skrika - Jag kommer att gå till alla ämnen som fortfarande väntar på svar. Du kan ge mig exakta adressen här om du vill Jag kontrollerar en efter ett inlägg från senaste 2-3 dagarna - min laptop har kraschat och Radek tog hand om forumet.

Om du vill använda Googles översättning API V2 - bara installera senaste versionen av vBET4.x, gå till Admin CP - > vBET - > översättning leverantörer och ange alternativ på lämpligt sätt. Du hittar det hela beskrivning med lämpliga länkar hur man får Google API-nyckel och så vidare.

Tala om du behöver mer hjälp med problemet i den här tråden

PS. Bara kom ihåg att detta är 3.x sub-forum. Vi ger skrevs v2 stöd snart i vBET3.x - det är på försöksstadiet nu. Kod förändringar är redan gjort.
    Senast redigerad av vBET; 16-09-1121:42.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2010

Jag vet att detta är den VB3 forumet, im kör VB3 er varför jag lägger upp här

När kommer VB3 stöd apiv2?

Reg.datum
    Oktober 2009

http://www.vbenterprisetranslator.co...html # post10086

Jag redigerar mitt förra inlägg när du skickar ditt svar - så kontrollera det ovanstående länk. Ledsen för besväret - Jag saknar att det är 3.x sub-forum i början - mitt fel: P

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •