Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: alltför många anslutningar db fel under cache uppdatering

Medlem
    Reg.datum
    Oktober 2009

Default alltför många anslutningar db fel under cache uppdatering

Den andra natten jag råkade vara vaken lite efter 4 på morgonen, där forumet plötsligt ner för som 20 min:

Databas fel i vBulletin:

mysqli_real_connect () [<a href='function.mysqli-real-connect'> function.mysqli-real-connect </ a>]: (08004/1040): För många anslutningar
    / Var / www / vhosts / ... / httpdocs / includes / class_core.php on line 1138

MySQL fel:
    Fel nummer:
    Begär Datum: tisdag, december 15, 2009 @ 04:28:00
    Fel Datum: tisdag 15 december, 2009 @ 04:28:00
    Manus: http://.../
    Referrer:
    IP-adress:
    Användarnamn:
    ClassName: vB_Database_MySQLi
    MySQL version:
    ->
    Nu upplevde jag aldrig det förut, och jag undrar, om det var en tillfällighet, att detta var runt vb cache uppdateringen i schemalagda aktiviteter.

Jag kollade i morse och allt var ok, så det inte upprepas i dag.

Servern verkade inte vara stressad, eftersom jag hade ett annat forum på samma server utan vbet, som kördes fint under driftstopp av min vbet forum.

Om man tittar på serverlog gjorde det tycks finnas vissa bot aktivitet, men inte mycket användaren aktivitet. Den robotar verkade få OK 200 - men vanliga användare fick dberror. Också märkligt posterna i servern loggfil verkar inte sorteras kronologiskt ...

En bit av en puzzele ... Kanske du kan berätta för mig om includes / class_core.php on line 1138 är involverad i att uppdatera cachen? Eller kanske några av er har en aning om hur man felsöker detta?

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

vBET skapar inte nya anslutningar - det kan återupprätta anslutning men detta görs endast om den faktiska en går förlorad (i fallet om översättningar kommer för sent från Google). Och detta görs med $ vBulletin-> db-> Anslut så vBulletin gjort alla nödvändiga clearing på slutet.

Så just nu tycker vi att frågan är någon annanstans.

class_core.php är inte vår fil och använder inte direkt vBET cache - men om denna fil är ansvarig för utförandet av schemalagd aktivitet, så kommer det också att köra cache clearing.
    Senast redigerad av vBET; 17-12-0901:55.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

En sak till. Om du skriver om vBET cache clearing, vänligen tusan hur många data du har i cachen. Om det är riktigt stora belopp, då du ändra din strategi cache clearing.
    vBET skapar inte ytterligare anslutningar, men om clearing tar för lång tid, då andra kunder som väntar och nya kontakter skapas av vB för nya kunder, som sjuka vänta. det är därför vi lägga till flera clearing strategi. För riktigt stora mängd data använd senaste strategi.

Observera att denna fråga kommer att minimeras i 3.3.0 eftersom vi kommer att dela cache tabeller för varje språk, så att dina index kommer att vara 52 gånger mindre och röjning kommer att vara mycket snabbare - radering av data är snabb, men att uppdatera stora index inte nödvändigt. Så just nu kan du överväga användningen av andra clearing strategi, som är bättre för stora index

Medlem
    Reg.datum
    Oktober 2009

Hände igen från 04 till 05 - alla domäner ned med alltför många anslutningar. Jag tror du har rätt. Forumet är upptagen rensa cache och robotar sökning är manipulering med en förfrågan per sekund. Jag kunde se serverload var extremt hög. Nu är det mycket lågt igen. vbet db ca 1,1 GB

Jag har bytt till "Ta bort alla cache-data en gång för cache TTL intervall".

Låter väldigt bra 330 behandlar detta problem!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •