Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Vänligen kontrollera mitt forum är det ok?

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2010

Arrow Vänligen kontrollera mitt forum är det ok?

Hej .... chefen

1) kontrollera mitt forum, är det ok mitt forum (cutimalaysia.my) integrera ordentligt med vbtranslator efter att jag uppgradera till den nya versionen?

2) Min leverantör värd klaga på mig, min databas bli större efter att jag använder din plugin. Hur lösa detta problem?

Michał Podbielski (vBET Personal)
    Reg.datum
    Oktober 2009

Hej

1. När jag inte ditt forum just nu ser jag bara tomma kommunicera. Det är som att forumet är stängt, men utan meddelande ... Bekräfta detta forum är levande och påslagen.
    2. Naturligtvis är det - nu har du mycket mer innehåll just nu. Varje översättning är cachad. Du kan stänga av databas-cache men det rekommenderas inte. Tack vare cache dina översättningar är mycket, mycket snabbare.

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2010

Thumbs up

Hej chefen
    kolla igen mitt forum

1) Är det vbtranslator är helt funktionellt i mitt forum med någon tvekan problem?

2) Det är mitt forum efter uppgradering till den nya versionen fungerar med andra plugin?

3) Jag lägger url gillar det här för att Forum huvuddomän ==> Cutimalaysia.my / forum utan http:// är det ok? \\

4) Vad information måste jag plats här? Forum katalog ==>??

5) URL-spårning utanför forumet katalog. Jag sätter ja. Är det korrekt?

P / S: Tack för din framtid förklaring.

Reg.datum
    Oktober 2009

Ditt forum inte fungerar just nu:
    Varning: require_once (/ home / maximus / public_html / vb_dir.php) [function.include]: failed to open stream: Ingen sådan fil eller katalog i / home / maximus / public_html / content.php på linje 2

Fatal error: require_once () [function.include]: Misslyckades att öppna krävs "/ home / maximus / public_html / vb_dir.php" (include_path ='.:/ usr / lib / php: / usr / local / lib / php ') i / home / maximus / public_html / content.php på linje 2
    Detta är INTE vBET fråga - du missar önskad fil vb_dir.php gärna korrigera det.

Om dina frågor:
    1. Kan inte säga när ditt forum inte fungerar. Jag kan kolla det i allmänhet efter det att du begår att din forumet fungerar igen

3. Kan inte berätta eftersom ditt forum inte fungerar. Använder du sub-domäner i ditt forum?
    4. Jag vet inte eftersom ditt forum inte fungerar. Om du använder forumet underkatalog i forum URL så kommer du placerade där forum katalog. Det är helt klart beskrivs i parameter beskrivning.
    5. Jag vet inte eftersom ditt forum inte fungerar. Vill du översätta några sidor utanför forumet katalogen? Om ja NIT ska slås på, om inte - stänga av den.

PS. Jag vet att det inte var förklaringen du förväntade dig - om jag inte kommer att se arbeta forum kan jag inte berätta detaljer. Låt mig veta när det kommer att vara funktionella.

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2010

Thumbs up

Haha ... sorry2. Jag gör felsökning igår

Hej chefen
    kolla igen mitt forum

1) Jag ser bara vissa språk som jag väljer att använda för att översätta jobbar men blir klok när jag klickar på den andra fliken som hemma fliken för exemplet.
    För övergripande min vbtranslator inte fungerar. Hur lösa detta stora problem?

2) Ja. Jag använder cutimalaysia.my / forum för att placera mina vBulletin forum. Och vabdvanced CMPS som min hemsida, cutimalaysia.

3) För vBET Memory Cache (BETA). Vilken är den bästa och rekommenderas? Memcache? Xcache? EAccelarator? APC?

P / S: Tack för din framtid förklaring.

Reg.datum
    Oktober 2009

OK. Forumet fungerar nu men översättningar inte. Som jag ser översättningar länkar är fel / forum / är satt där två gånger ... Så du har fel inställningar.

Jag tror att det enklaste sättet är att PM mig tillgång detaljer till din Admin CP och FTP. Då kan jag kolla det på plats.

1) Se närmare PM tillgång vi kommer att kontrollera din konfiguration.
    2) Fortfarande är det något fel i din konfiguration, eftersom översättningen länkar under flaggor är bruten - dubbel / forum /
    3) Vi föreslår inte någon särskild lösning - vi gör inte reklam för dem cache teknik. Här hittar du bästa lösningen för dig. Tänk på att vissa av dessa lösningar är inte bara cachar men också pre-kompilatorer, vilket gör din PHP mycket snabbare - för information vänligen kontrollera dessa tekniker i sina sidor eller forum dedikerade för PHP

Reg.datum
    Oktober 2009

Tack för att komma åt information.

Problemet med brutna länkar är på grund av ditt fel konfiguration. För parameter Forum katalogStäller du (utan mellanslag)
    http: / / cutimalaysia .my / forum
    När det är klart beskrivas:
    Om ditt forum inte är kopplat till domänen, men det är i någon katalog som ingår i URL måste du ställa in den här. Set med "/" i början och utan "/" på slutet, dvs '/ Forum"
    Du har även där tydligt exempel ... Så snälla som det lämpligt värde - för ditt forum är det / Forum

Dessutom - varför gjorde du ange något värde för Forum huvuddomän? Använder du sub-domäner i ditt forum? Om ja - ge mig åtminstone ett exempel på sub-domäner som används på ditt forum. Om inte så kan du rent värde för denna parameter. Det är helt klart beskrivas:
    Ställ in den endast om du använder sub-domäner i ditt forum.
    Även du inte är lämpligt vBET regler .htaccess-fil i ditt forum katalog. Detta behövs om du vill använda SEO-länkar. Här kommer du att hitta mer exakta instruktioner för detta: http://www.vbenterprisetranslator.co...tegration.html

Dessutom - när forumet översättningen redan kommer att arbeta (första kontrollera det innan du går till nästa steg) bör du göra två saker:
    1. Integrera vBSEO ha översatt länkar (se ReadMe.html i vBET paketet för instruktioner)
    2. Tillåt att översätta sidor utanför forumet katalog (din startsida är utanför och eftersom det inte är forumet den behöver särskild integration) - här hittar du instruktioner hur man gör: http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post1546

Kort - du inte har gjort nödvändiga åtgärder. Observera att vi kommer att ge dig några svar här för gratis - så att du kan göra det själv helt gratis. Ändå om du känner att detta inte är ditt område, då du kan betala oss $ 30 för integration: http://www.vbenterprisetranslator.co...on-service.php

Om du vill göra det själv - alla instruktioner finns, kontakta bara träda exakt givna instruktioner. Också låt oss veta när du är klar och beskriva resultat.

Reg.datum
    Oktober 2009

Vad är framsteg? Behöver du andra tips?

Reg.datum
    Oktober 2009

Skicka PM och e-post - väntar fortfarande på svar. Dina lösningar är redan beskrivits - vänligen träda dem och ge respons om resultat.

Reg.datum
    Oktober 2009

Du har fortfarande din konfiguration kraschade och vi har fortfarande inte fått något svar från dig. Jag skickar bara du meddelande av forumet. Vi vill verkligen hjälpa dig

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •